Sesampainya mereka di lebuh raya, March membetulkan tali kasut. Kereta tak berapa banyak di atas jalan. Mungkin orang masih tidur di rumah.
"Uols, kita mula kat sini, dan akan habis di exit seterusnya." Lucy bersuara kemudian.
"Aku naik belakang kau," tunjuknya pada Sam, geng Jack yang berada di atas motosikal. Gengnya cuma seorang aje yang datang. Supporter March yang banyak sebanyak bintang di langit semalam tu pun dah bersara, mungkin tengah bergolek-golek atas katil lagi. Lagipun, gigih pulak nak melepak atas high way bagai, baik tidur.
"Apesal pulak?!"
"Ahh, habis tu macam mana aku nak tengok kalau March pengsan ke, Jack kau koma ke??" Lucy perli, dengan tangan gerak sana sini.
"Ee, tak nak la aku! Kau naik aje la kereta!"
"Hoi, otak ada jangan letak kat lutut. Kau ingat kau raja ke nak bawak kereta perlahan-lahan atas jalan raya ni?? Low class minded betul!" Lucy menyambung. Ayat terakhir tu dia menggunakan ayat yang March selalu sebut. Seronok rupanya mengutuk orang low class minded ni, bisiknya dan ketawa dalam hati.
"Esh, mulut kau ni, aish, bengang sungguh aku, esh!" Geram sungguh dia dengan Lucy, tak boleh langsung tengok muka gediknya tu.
"Kenapa? Nak ramas mulut iols? Ramas la, ramas!" balasnya sambil menjuih-juihkan bibirnya dan merapatkan tubuhnya kepada lelaki tadi.
"Damn it la kau ni! Ee, geli aku! Ye la, ye la, naik! Naik! Jangan nak peluk aku pulak nanti!"
"Eh, kalau kau wangi macam March ke, tak apa la aku nak peluk-peluk kau pun. Ini... hurr, kau mandi ke tak ni, nok??"
"Woi, aku mandi la!" Sam membalas menyampah. Rambutnya diramas geram. Nak diabai, mulut Lucy memang agak mencabar naluri kesabarannya. Tak boleh nak sabar aje dan diam. Terasa wajib membalas dan tak sanggup nak mengaku kalah macam tu aje, tambah lagi pada junior lembik macam ni. Heaven no!
"Weh, weh, bising la korang ni. Cepat la, hari dah makin panas, tau tak??" jerit March mengamuk. Jack pula dah mengadang muka sendiri daripada kepanasan mentari.
"Naik la cepat!" sambung March kemudian.
"Tak nak la, nok! Ketiak dia busuk la, basah pulak tu!" ujar Lucy mengepit hidungnya dan melompat-lompat rendah.
"Eee, dia ni... memang nak kena betul la dengan aku!" Sam yang sedari tadi tahan aje geram, dah mula angkat tangan nak menampar si sotong kering berkenaan a.k.a Lucy. Tadi kau gedik sangat nak naik, sekarang tak nak pulak!
"Woop, no hurting others, okay? Lucy, kau jangan degil, boleh? Tahan aje la kalau busuk pun. Tak matinya la kalau sekadar ketiak busuk."
"Tak mauuuu, nokkkk! Argh! Nokkk!" jeritnya panjang bermula daripada perkataan 'mau'. Merah pipinya bila dia diangkat oleh March dan didudukkan di belakang mamat tadi.
YOU ARE READING
MARCHMELLOW (TomboyxMakNyah) PUBLISHED
HumorMARCHMELLOW Sinopsis March AKA big bro, atau nama sebenar, Maritza Aafiya yang berpenampilan segak dan bergaya sampai orang keliru dia lelaki atau perempuan. Lucy atau nama sebenar, Ahmad Lutfi pula sebaliknya. Sekali pandang nampak perempuan, pand...