Uzlaş ya da Savaş...
Arabamı yokuştan yukarı çıkardıktan sonra tepenin en yukarısına ulaşmıştım. Tepedeki rüzgar uğultusu ve derin bir sessizlik senfonisi... Brandon Ross Axwell arabamı fark edince gökyüzünün sonsuz maviliğinde kaybolmuş küllü mavilerini benim üzerime çevirdi. Kontağı kapatıp arabamdan aşağı indim. Bana doğru bir adım atıp ellerini cebinin içine yerleştirip, gülümsedi.
_Neden buraya geldik, Brandon ?
Sağ tarafına bakıp bir kez daha gökyüzüne baktı.
_Burayı severim. kafam karışık olduğunda ya da işin içinden çıkamadığım zaman buraya gelip nefes almaya çalışırım.
_Hım yani benden nasıl kurtulacağınızı düşünüyorsunuz. Beni uçurumdan aşağıya mı atacaksınız?
Alaycı bir tavırla dudakları yukarıya kıvrıldı.
_Bayan Praver lütfen , sizinle uzlaşmayı çok istiyorum.
_Öyle mi bay Brandon ?
_Sanırım samimiyetimiz artmış Axwell'i geçtiğimize göre.
_Hayır samimiyetimiz falan yok. Axwell soyadı size saygın bir ad kazandırıyordu ve kendinizi çok önemli biri gibi hissediyorsunuz ben de sizin egonuzu zedelemeye çalışıyorum.
Kıkırdadı. Sert esen rüzgar Brandon Roos'un kısa saçlarını öne doğru savurdu ve gözlerini gölgede bıraktı. Küllü mavileri biraz daha koyulaştı, yumuşak bakışları biraz daha keskinleşti.
_Bayan Praver , sizinle gerçekten uzlaşmak istiyorum ailelerimizin bu güç mücadelesi yüzünden aralarındaki dostluk zedelenecek.
Rüzgarın dağıttığı saçlarımı kulaklarımın arkasına sıkıştırıp kontrol altına almaya çalıştım.
_İş dünyasında dostluk yoktur bay Brandon , bence bunu çok iyi biliyorsunuz.
_İşte bu yüzden sizinle ortak bir yol bulmak istiyorum. Bu mücadeleyi fırsat bilip diğer New York camiası çıkarlarına göre kutuplaşmaya başlayacaklar. Yarısı sizin yarısı bizim tarafımızda olacaklar. Düşmanlara meydan vermek ve bu durumu mahkemeye taşımak istemiyorum.
Kollarımı göğsümde bağlayıp gözlerinin içine baktım, ciddiydi.
_Hım , ilgimi çekti bir fikriniz var sanıyorum. Teklifiniz nedir ?
_Fikrimi değiştirdim, satışı fes edip malikaneyi size geri vereceğim. Tazminatta istemiyorum.
Beni şaşırtmıştı , yüzündeki ciddi ifadesini koruyordu.
_Peki ne istiyorsunuz ? Oluşacak kaosun gözünüzü korkuttuğu için geri çekildiğinizi düşünmüyorum.
Çenesini havaya kaldırıp omuzlarını dikleştirdi.
_Ortaklık istiyorum. Malikanenin karşılığında Praver hotel ve pansiyonlarından yüzde kırk beş hisse ve ortaklık istiyorum.
Alaycı bir gülümsemeyle onu süzdüm. Başından beri planı buydu , malikanem sadece onlar için kapı aralıyordu. Brandon Ross Axwell planlı , stratejik ,akıllı ve güvenilmezdi.
_Asla öyle bir şey olmayacak! Praver hotelleri kişisel mülktür biz Praver'ler asla ortak kabul etmeyiz.
_O zaman çetin bir mücadele başlayacak ve dostluklarımız zarar görecek.
_Riski göze alıyorum.
_Bayan Praver , hata yapıyorsunuz yüklü bir miktarda tazminat ödeyeceksiniz.
_Hayır kalmayacağım. Siz bana malikanemi geri vereceksiniz ben de size paranızı geri vereceğim ve bu konu burada kapanacak.
_Peki ya geri vermezsem ? Sözleşmedeki bütün maddeler benim lehime. Dava istediğiniz gibi gitmeyecek ve siz zor durumda kalacaksınız. O zaman size bir teklifte bulunmayacağım. Ne kadar zarar göreceğiniz umurumda olmayacak.
Gözlerinin içine daha sert bakıp ona doğru bir adım daha attım. Aramızdaki mesafeyi iyice kapatmıştım, aramızdaki yakın mesafeden hoşlanmış gibiydi.
_O zaman ben de size zarar vermek zorunda kalacağım, bat Axwell !
_Öyle mi , bunu nasıl yapacaksınız ?
_1991 Colifornia sanırım sizin için bu kadar detay yeter.
Kaşları çatıldı ve yüzünde anlamsız bir ifade oluştu, alnını baş parmağıyla ovaladı sanırım tarihe dair kafasında bilgi arıyordu.
_Üzgünüm anlayamadım bayan Praver. Bu tarih bana bir şey hatırlatmadı.
_Bay Axwell lütfen şu saçma oyunu kesin artık. Bence ne halt ettiğinizi biliyorsunuz. Ya benimle benim istediğim şekilde uzlaşırsınız ya da başınıza geleceklere katlanırsınız.
_Gerçekten neyden bahsettiğini anlamıyorum ama anlaşılan elinizde bir koz var ve bunu kullanmaya niyetlisiniz.
Yüzünü biraz daha yüzüme yaklaştırdı sıcak nefesi yanağımdan aşağı kaydı; yoğun , freş ve birazda baharatlı parfümü vardı.
_ Şunu açıkça ifade edeyim bayan Praver, elinizdeki her ne ise beni durdurmayacak. Madem kozlarınızı paylaşmak istiyorsunuz , peki !
Bakışı , duruşu ve ses tonu soğuktu , az önceki alaycı halinden eser yoktu. Mücadeleye hazır olduğunu ve savaşı kabul ettiğini açıkça belirtmişti.
_Bay Axwell bu güç mücadelesin her iki tarafta memnun kalmayacak , özellikle aile büyüklerimiz. Lütfen size sunduğum teklifi kabul edin.
_Teklifinizle ilgilenmiyorum bayan Praver. Oynamak istiyorsanız oynayalım ama Axwell'erin avukatları çok serttir, itibarınız zedelenecek.
_Ben bir Praver'im New York mahkemesi beni hafife almayacaktır.
_Peki size başka teklifim olmayacak.
_Benimde size başka teklifim olmayacak.
Geri çekilip arkamı döndüm ve arabama sürücü tarafına doğru yürüdüm. Brandon Ross Axwell'in küllü mavileri benim üzerime odaklanmış, bir eli cebinde bana bakıyordu. New York camiası karışacak ve babam bu durumdan hiç hoşnut olmayacak.
________________
Mesaj:
Alıcı: Candice '' Victoria Lili Praver'in elinde bir koz var. Ne olduğunu hemen bul !
Alıcı: Brandon '' Ofisteyim eve geçince görüşelim. ''
Telefonu cebime atıp arabanın kapısını açıp sürücü koltuğuna geçtim. Arabayı çalıştırıp gaza yüklendim. Kafamın içinde durmadan bu tarihe dair bir detay arıyordum. 1991 Colifornia... Bu tarih ne ise Victoria'nın eline güçlü bir koz veriyordu. Aileme zarar verecek bir güce sahipti ya da olduğuna inandırmak istiyordu. Ama ben bir Axwell'im ve eğer aileme zarar verecek bir durum var ise diğer aile büyüklerimin yaptığı şeyi yaparım. O gücü yok ederim.
Kuzeyden gelen soğuk hava kütlesi New York'u tamamen etkisi altına alacağına benziyor. Kış çok sert ve çetin geçecek, umarım baharın gelmesi uzun sürmez. Bazıları kışı atlatamayabilir. Axwell'er ve Praver'ler kışa hazırlanıyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIYIDAN
RomanceNew York'un gözde elit kesiminin ışıltılı ve şaşalı hayatlarını yakından takip etmeyi sever misiniz ? Ama şunu iyi bilmelisiniz sahnede hep üç baş rol oyuncu vardır; ihanet , güç ve skandal! Onların hayatları aileleri...