Ik word wakker van een kriebelend gevoel aan mijn neus. Als ik mijn ogen open doe kijk ik recht in het gezicht van Pinky. Toen ze net bij ons kwam was het eerste wat ik in het mandje zag liggen een grijs bolletje met een opvallend roze neusje, vandaar de naam Pinky. Ondertussen is ze al flink gegroeid. Haar vacht is nu niet alleen grijs, maar heeft ook een aantal zwarte strepen. Haar neusje daarentegen is nog steeds dezelfde kleur roze. Pinky miauwt en ik ga rechtop zitten. Ze wrijft haar kopje tegen mijn arm en ik trek haar naar mij toe, waarna ik haar buikje begin te aaien. De wekker die naast mijn bed staat geeft aan dat het bijna 7:00 is, wat betekend dat ik nog een uur heb voordat ik weg moet. Vandaag is mij laatste dag hier in LA. Morgen ochtend zouden we naar Londen vertrekken.
Met een zucht zet ik Pinky naast mij neer. Ze gaat zitten en kijkt me met grote nieuwsgierige ogen aan. Ik moet lachen en aai haar over haar kopje. 'Jij mag ook mee hoor Toetie'. Ze maakt een spinnend geluid en gaat liggen. Ik stap uit bed en doe mijn pantoffels aan, waarna ik naar de badkamer loop. Ik laat mijn pyjama op de grond vallen en stap de douche in. Het warme water loopt over mijn lichaam en ik strek mij eens flink uit. Ik pak de fles shampoo en wrijf mijn haar goed in, waarna ik het weer rustig uitwas.
Als ik mijn kamer weer inloop zie ik dat Pinky in slaap is gevallen. Ik aai haar voorzichtig over haar kopje en loop dan door naar mijn kledingkast. Ik doe de kast open en blijf twijfelend staan. Het zou vandaag niet heel warm worden. Ik pak een witte broek uit de kast en gooi deze op mijn bed, zonder mij te realiseren dat Pinky daar lag te slapen. Met een luide mauw springt ze van mijn bed af en rent ze de kamer uit. Ik lach in mijzelf en richt mij vervolgens weer tot mijn kledingkast. Ik besluit een half lang roze blouseje aan te doen. Ik trek de kleren aan en pak een riem uit de kast, die ik door de lussen van mijn broek steek. Vervolgens haal ik een paar roze Vans uit de kast en trek deze aan. Het is ondertussen al bijna 7:30. Ik pak mijn rugzak en loop rustig naar beneden. Op de tafel staat een bordje met pannenkoeken. Trudy heeft ze natuurlijk gebakken om mij op te vrolijken. Ik ga aan tafel zitten en eet rustig een aantal pannenkoeken op. Om 7:55 loop ik naar buiten en steek ik de sleutel in het slot van mijn Vespa. Ik zet mijn helm op en geef gas.
JE LEEST
Kostschool Cliché
ChickLitIsabella woont samen met haar ouders in een villa in Los Angeles. Wanneer haar vader een nieuwe baan aangeboden krijgt, staat haar hele leven op zijn kop. Samen met haar ouders verhuist ze naar Londen, waar ze naar een kostschool moet. De zon, vrijh...