Koen pov:
Het is ondertussen al een paar dagen later. Gisteren was het de begrafenis. Het was een zware dag. Nu ben ik gewoon even thuis, want morgen gaan we weer werken maar dan ik als hoofdinspecteur dus de job van Tineke en Tineke dat van de commisaris. We blijven wel een duo maar dan gewoon met een andere naam. Het gaat net zoals vroeger zijn voor Tineke en mij alleen geeft Tineke onze taken dat is alles. Barry was in de tuin aan het spelen en ik zat even in de zetel op mijn gsm. Plots krijg ik een berichtje van Tineke.
(k=koen/t=tineke)
t: Hey Koen, heb je even tijd?
k: Ja tuurlijk!
t: Oke thanks, Femke is overmorgen jarig en ik dacht dus om een verassings feestje te houden in een zaaltje. Al de collega's vinden het ook een leuk idee dus wilde ik vragen of jij dat ook vind?
k: Ja super idee! En waar en om hoelaat enzo?
t: Ik dacht dat na het werk te doen, 's avonds in het zaaltje achter het gemeentehuis.
k: Dat is wel een goed idee ja. Zullen we morgen overleggen met de collega's als Femke klaar is met werken.
t: Is goed! Ik breng de andere op de hoogte en mondje toe he! ;)
k: Jaja! ;)
t: alle doei!
k: daag!
Stuurde we. Ik nam barry zijn les en liep dan naar de tuin om barry te halen. Ik lijnde hem aan en we liepen richting het park. "Meneer.", hoor ik een klein stemmetje achter me zeggen. Ik draai me om en zie een klein meisje staan. "Mijn broertje heeft hulp nodig, hij kan niet zwemmen!", zegt ze bang en wijst naar de rivier. "Oke ik help!", zeg ik terwel ik al naar de rivier ren en niet veel later barry aan de kant zet en men schoenen uit doe. Ik spring in het water en help het jongetje er uit. Ik til hem uit het water. "Dankuwel meneer.", zegt het meisje en loopt naar het broertje. "Dankjewel.", zegt het kleine jongetje. Ik knik dankbaar. "Mag ik hem aaien?", vraagt het meisje en wijst naar Barry. "Ja hoor tuurlijk!", zeg ik. "Het meisje glimlacht en gaat naast barry zitten en streelt hem over zijn kop en rug. Niet veel later kwam ook de moeder van de kindjes en bedankte me voor de redding van het jongetje. Ik nam daarna Barry weer en liep dan naar huis, met een natte broek-
Tineke pov:
Ik was bezig met eten maken tot dat de bel ging. Ik liep naar de voordeur en deed open. "Hey!", zeg ik als ik Floor voor men deur zie staan. "Heeeey!", zegt Floor terug en ik laat haar binnen. "Ik verveelde me dus kwam ik gewoon naar hier.", zegt Floor en ploft in de zetel. Ik schiet in de lach. "Dat mag altijd ze Floortje.", zeg ik en loop terug de keuken in. "Wat maak je?", vraagt Floor als ze binnen komt wandelen. "Kip en groentjes enzo maar heb teveel gemaakt, wil je blijven eten?", vraag ik. "Ja hoor!", zegt ze enthousiast. "Waar is Ella?", vraagt Floor. "Die ligt boven te slapen.", zeg ik. "Oh oke.", zegt ze en loopt de keuken weer uit. Wat ze gaat doen weet ik niet maar niet veel later hoor ik hoe de tv aan gaat. We spreken heel vaak af en doen net alsof onze huizen elkaars huizen zijn. Dus het is net alsof ze nu thuis is en ik vind het ook niet erg. Als het eten klaar is, helpt Floor me met de tafel te dekken en begonnen we te eten. "Seg hoe gaat het bij jou in de liefde?", vraagt Floor als ik net men eerste hap genomen heb. Ik verslik me bijna en grinnik. "Oehh.", zegt Floor plagend. "Nee heb niemand eh.", zeg ik. "Nog niet.", zegt Floor. Ik kijk haar vragend aan. "Alle Tineke ik weet wel hoe smoor je bent op Koen.", zegt ze. "He wa? Nee hoor.", zeg ik. "Oh jawel geef toe, hoe cute doen jullie wel niet. Toen dat incident met de chef, dan trooste Koen jou en gaf hij je een lange knuffel, en zelfs dat is niet de eerste keer he.", zegt ze. Ik voel de vlinders weer in mijn buik als ik eraan denk. "Mhm.", mompel ik. Floor kijkt me nieuwsgierig aan. "Uh oke ja ik ben verliefd op Koen, nu goed?", zeg ik. "Yes! Ik wist het wel!", zegt ze enthousiast blij. Ik schud lachend mijn hoofd. Samen aten we verder en praten nog wat. Niet veel later is ze dan ook doorgegaan. Ik was ook redelijk moe dus maakte ik me klaar om te gaan slapen en kroop daarna in mijn bed.
JE LEEST
Die ene tijd.. {buurtpolitie}
FanfictionTineke was 22 jaar toen ze werdt neergeschoten op een interventie. Ze werkte toen nog met haar partner Koen in de politie zone van Dilbeek. Ze was toen enorm blij maar dat veranderde het door die gebeurtenis. Ze heeft jaren lang moeten revalideren o...