90

6 0 0
                                    

My thoughts were hunting me. Should I change myself for the better?

I stopped being active on my writing purposes account for awhile, I tried to focus on writing again. I was having a hard time sometimes but I still tried, quitting was not my priority right now.

“Kaegan,” I heard Dad’s voice outside my room.

“What?” I lazily answered when he get in without even my permission.

“Brent.” May katigasang aniya.

Napabuga ako ng hangin nang maalala ang lalaking ‘yon. Last-last week pa ‘yong away namin, ah?

“Ano, nagsumbong ang batang ‘yon sa ‘yo? Tsk, duwag.” I rolled my eyes and turned my attention to my laptop again.

Napatigil ako nang may malaking kamay na humampas sa gilid ng mesang pinapatungan ng braso ko. Umawang ang labi ko pero agad ding nakabawi. Galit na naman siya.

“Watch your mouth, Kaegan. Hindi kita tinuruang maging bastos.”

I raised a brow when I looked up to him. “Paano mo nga naman kasi ako matuturuan kung puro sarili mo lang ang iniisip mo? Puro ka trabaho, puro pagpapayaman.”

I know, I am wrong. But I can’t control myself from talking back to him because I am fucking pissed. Bakit ba ganito siya? Bakit hindi niya ako maintindihan?

Pansin ko ang pagtigil niya. He removed his hand and stand up straight again. After a few seconds of staring at me, he finally walked away but before leaving my room, he stopped and uttered something.

“After finishing your 11th grade, migrate to Canada and live your fucking life alone there. Kapag hindi ka nagtino, balikan mo ang mga sinabi kong ‘to.”

Nang sumara ang pinto, nakuyom ko na lang ang mga kamao ko. Bumigat ang paghinga ko. Sa galit ay hindi ko man lang namalayan ang pagtulo ng luha ko. Agad ko iyong pinalis.

Gusto kong magwala, magalit at... mawala na lang. Little did he know that his attention is what I really want? An understanding father is all I need.

Mama, fetch me here already, please.

Played By CupidWhere stories live. Discover now