Ik loop naar mijn fiat 500 en kijk hoe laat het is. Vijf voor een. Ik moet opschieten want het is bijna een uur rijden.Als ik de straat van het bankzitters kantoor inrij word ik opeens zenuwachtig ofzo. Voorheen was ik helemaal niet zenuwachtig, het is maar gewoon Antons werk waar ik 4 weken zal helpen, meer niet. Maar nu, ik denk dat ik gewoon bang ben om iets fout te doen, maar aan de andere kant, wat kan er fout gaan.
Ik loop naar de deur en bel aan. Een blonde, best knappe, jongen doet open, ik geloof Matthy. 'Hey, ben jij Jolie?' Vraagt hij na een paar ongemakkelijk seconden. 'Ja dat ben ik' antwoord ik. 'Loop maar mee naar boven, ik zal je voorstellen aan de andere en even een rondleiding geven' ik volg hem de trap op en net voordat hij de deur open doet zegt hij snel: 'ik ben Matthy trouwens, als je dat nog niet wist.'
'Aangenaam.' Antwoord ik.Hij doet de deur open en ik zie een aantal mensen zitten, ik ken er maar een paar. 'Nou dot is iedereen, Anton ken je natuurlijk,' ik glimlachte. 'Daarnaast is mij bureau, en daar Robbie en Raoul.' Hij wijst ze aan. Raoul geeft me een knikje omdat ik hem al ken, en Robbie staat op en loopt naar me toe. 'Hai ik ben Robbie.' Zegt hij. 'Jolie.' Ik schud hem de hand en om een stilte tegen te gaan zeg ik: 'jullie kantoor is leuk ingericht.'
'Dankje, we hebben niks zelf gedaan, haha.' Zegt Matthy. Hij stelt me boor aan de mensen van productie en de andere stagiair. Als we weer terig zijn bij Antons bureau zegt hij: 'Anton zal je laten wennen aan onze stijl maar niet nu, want morgen moet er een video online, waar jij gister pas aan bent begonnen!' Hij zegt dat laatste met nadruk "morgen" en "gister".Matthy geeft me ook een rondleiding door de rest van het kantoor. Ik vind alle jongens die ik tot nu heb ontmoet helemaal niet zoals ik ze had verwacht. Ze zijn allemaal best rustig en serieus, maar dat kan ook komen doordat ik ze net pas heb leren kennen. De deurbel gaat. Matthy kijkt even of er iemand open doet en als hij Raoul naar de deur ziet komen richt hij zich weer op mij. Hij praat een beetje door over mij werktijden met school combineren, maar voordat hij zijn zin af heeft gemaakt valt hij stil.
'Waar is hij?' Een vrouwen stem klinkt door de hal. De deur van de kantoorruimte gaat ook open en Robbie en Anton kijken allebei bezorgd naar Matthy. 'Raoul, waar is hij.' Matthy staat langzaam op. 'Carolijn, jij en Mat moeten dit zelf oplossen, thuis, niet op zijn werk.'
Mat kreeg tranen in zijn ogen. Wie is Carolijn? Matthy stond heel langzaam op, hij leek wel in shock. Toen hij Carolijn zag zakte hij naar de vloer, waar hij bijna twee uur heeft gezeten. Carolijn schreeuwde. Elke keer dat ze iets zei wat Matthy raakte schok ze van zichzelf.Na zeker een uur stopte ze en Raoul bracht haar naar huis. Milo en Koen waren intussen aangekomen op kantoor. Ik wist niet wat ik moest doen. Mat troosten, ik had hem net pas ontmoet. De kantoorruimte inlopen, ik werkte hoer eigenlijk helemaal niet. Ik stond daar maar.
Toen ze eindelijk weg was hebben Koen en Robbie me uitgelegd wat er was gebeurd met Matthy en Carolijn. Maar ik had het gevoel dat ze dingen weg lieten. Wat was er nou echt gebeurd, wat heeft wie bij wie geflikt.
Om tien over vijf liep ik met Anton terug naar mijn auto. 'Dit gebeurd ongeveer elke week al 4 weken lang.' Zei Anton. 'Wat os er gebeurt?' Vraag ik. 'Veel, Mat heeft dingen gedaan die kut waren, maar Carolijn is best wel doorgedraaid, en heeft nog veel ergere dingen gedaan.' Antwoord Anton
Wat heeft Matthy gedaan? En wat heeft Carolijn gedaan?!
Writers note: ik ga proberen nu veel te schrijven zodat er een paar hoofdstukken klaar staan. Groetjesss
(Geschreven op 15 mei 2022)
(686 words)
JE LEEST
Papa was vroeger een beetje gek
FanfictionJolie (22) doet de opleiding tot video montage en heeft een stage plek nodig als eind project. Haar broer Anton weet wel een plek voor je stage. En daar ontmoet je hem, Matthy Writers note: Ik ben 16 dus ja let niet op typfouten en grammaticale fou...