'Hoe heb jij in een minuut tijd precies gezegd wat ik nodig had, en hebben de jongens er voer weken over gedaan?' Zei Matthy.
Eerlijk gezegd had ik iets anders verwacht, protest ofzo, maar dit is beter denk ik.
'Ik heb kut gedaan, Carolijn geeft kutter gedaan. Ik wil dat zo snel mogelijk vergeten, want er zit toch nul kans op een toekomst met Carolijn meer in, maar Carolijn blijft hier maar komen.' Zegt Matthy vrij emotieloos.
Ook al toont hij geen emoties, ik denk dat weet wat ik moet doen om hem gerust te stellen.
'Terrasje pikken?' Vraag ik simpelweg. Ik hoop dat hij begrijpt dat ik daarmee bedoel "zullen we verder praten, ergens anders en niet op je kantoor" maar ik weet eigenlijk ook niet wat hij anders moet denken.'Ja' is het antwoord. Ik sta op pak mijn jas en loop even naar Anton en de overige bankzitters. Ze kijken me allemaal aan. Ik zeg niks, ik vind het eigenlijk wel leuk om ze een beetje in een soort spanning te laten. 'Nou...?' Vraagt Koen. 'Best prima, we gaan naar een terrasje om echt te kunnen praten.' Antwoord ik. 'Oké, dus het ging goed?' Vraagt Robbie. 'Ja echt, ik denk dat hij bang is voor mensen hun mening.' Zeg ik. Ik weet dat de jongens niet begrijpen wat ik daarmee bedoel, maar ik loop weg en laat ze achter met dat antwoord.
Matthy en ik lopen het kantoor uit. Het os maandag avond, niet erg druk op de terrasjes, maar het is drukker dan dat ik verwacht had.
Na zo'n tien minuten lopen komen bij het centrum van Utrecht. We kiezen een terrasje en bestellen wat drinken.
Na een stilte van een minuut zegt Mat opeens: 'kunnen we het niet over Carolijn hebben. Ik wil jou leren kennen niet depressief worden van een gesprek met jou.' Ik ben verrast, was de reden dat we terrasje gingen doen niet om het over zijn ex relatie te hebben. Maar ik ben er zeker akkoord mee, ik wil Matthy ook zeker veter leren kennen. 'Oké'
Ons drinken wordt neergezet. En Matthy zegt: 'nou, stel jezelf eens voor.' Oké, ik ga bij de hand doen. 'Oké, ik ben Jolie Bos, ik ben 23 bijna 24 jaar oud, ik woon bij mijn ouders en ben een baan aan het zoeken in een grote stad, welke stad zal me een worst wezen, ik wil gewoon weg uit dat kut dorp. Mijn lievelingsdier is een orka, lievelingskleur blauw en lievelingsfilm the truman show. Nu jij'
Matthy glimlacht maar me. 'Nou uuh, ik ben Matthyas Het Lam, ik ben 26 bijna 27, ik kom uit Ameide, ik ben onderdeel van de youtube groep bankzitters, ik ben mede oprichter van een paar bedrijven, youtube is mijn werk. Ik heb geen lievelingskleur, eigenlijk ook geen lievelingsdier, en lievelingsfilm, ja weet ik veel iets van Marvel ofzo.' Ik ben verrast, ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat hij precies hetzelfde zou zeggen als ik, maR ik vind het wel leuk. Om het gesprek op gang te houden vraag ik: 'hobby's buiten youtube?'
'Niet echt, voetbal misschien, maar is dat een hobby. Jij?'
'Eerlijk, te veel, ik kan ze ook niet allemaal bijhouden, maar ik denk dat mijn grootste hobby is editen, ik vlog ook, maar is dat een hobby.'
'Serieus?'
'Huh?'
'Vlog jij?'
'Ooh, uh ja, ik plaatste het vroeger altijd op youtube, maar er keken echt drie mensen, en toen vond mijn klas mijn kanaal en werd het echt heel cringe, maar ik maak ze nog steeds.'
'Hoe denk je dat ik hoer ben gekomen, door door die cringeheid heen te komen en door te gaan.' Zegt Mat. Ik neem een slok van mijn wijn.
'Je moet me ze maar een keer laten zien, ik ben echt benieuwd. Serieus, ik wil je vlog kunsten weten, omdat ik geïnteresseerd in je ben, maar ook omdat ik wil weten of je kunt filmen voor bankzitters.' Ik lach naar hem, dat tweede klonk misschien een beetje lullig, maar ik zot nog in mijn hoofd met "omdat ik geïnteresseerd in je ben"We kletsen verder, het is half tien, ik zit aan mijn 6e wijn, ik kan niet meer terug rijden, ik heb nog niet gegeten, en heb eigenlijk geen slaapplek, maar ik ben heel kalm. Normaal als ik in dit soort situaties zou zitten nou ik volledig in paniek raken, Maar met Matthy voel ik me veilig, als alles wel goed komt.
We verlaten het terras en lopen terug richting kantoor, Matthy heeft niet gedronken en we stappen allebei in zijn auto.
'Waar woon je?' Vraagt hij.
'Hoezo?' Vraag ik.
'Ik breng je naar huis, je kan echt niet meer zelf rijden' zegt hij.'Ik heb helemaal geen zin om naar huis te gaan, dat is ruim een uur rijden.' Zeg ik zeurderig. Ik ben niet dronken, alleen aanschoten maar ik merk dat niet volledig helder denk.
'Oké, dan kom je bij mij slapen.'
'Wat?' Ergens hoopte ik dat hij dit aan zou bieden, maar ik denk dat het minder gezeik zou zijn als hij me gewoon naar Antons appartement zou brengen.
'Ja, je gaat ook niet op staat slapen. We komt bij mij slapen, ik heb een logeerkamer. We bestellen eten want ik heb nog niks gehad en dan gaan we slapen en morgen naar kantoor, als je dingen nodig hebt, ligt er nog wel wat van Carolijn dat ze nooit heeft opgehaald.'Hij start de auto en we rijden weg. Oké, ik ga bij Matthy slapen i guess.
(22 mei 2022)
Writers note: hey, sorry voor het wachten, maar ik had dit hoofdstuk helemaal geschreven en ik kreeg dr echt een slechte vibe van, dus ik heb hem nog een keer geschreven en ik ben veel blijer met dit resultaat. En nogmaals ga niet Carolijn haten, het is maar een verhaal hahaha.
Xxx
(977 words)
JE LEEST
Papa was vroeger een beetje gek
FanfictionJolie (22) doet de opleiding tot video montage en heeft een stage plek nodig als eind project. Haar broer Anton weet wel een plek voor je stage. En daar ontmoet je hem, Matthy Writers note: Ik ben 16 dus ja let niet op typfouten en grammaticale fou...