'Hey' roep ik door het huis. Geen reactie.'Pap, mam' roep ik, nu iets harder. 'Hey lie' Anton komt de trap af. 'Hey, wat doe jij thuis? Je woont hier niet meer' zeg ik verbaast. ik trap mijn schoenen uit en zet mijn schooltas voorzichtig op de vloer, maar krijg geen antwoord van Anton. 'Jolie neem je tas meteen mee naar boven en zet je schoenen in de kast' mijn moeder loopt de hal in en gaat meteen naar boven. 'Ook hallo'
Ik ruim mijn schooltas op en zet mijn schoenen weg. Ik heb meivakantie. Fuck ik was aan vakantie toe. Ik doe een opleiding tot video editor, wat op dit punt in de opleiding heel ingewikkeld wordt. Ik hoopte op rust, rust als in doordeweeks alleen thuis zijn en niks doen en in het weekend nu echt naar klote gaan wat nu echt ff kon want als je maandag weer naar school moet houd je je toch in ofzo. Maar natuurlijk komt Anton nu naar huis, daar gaat mn rust.
Ik help mama met koken, en ga bij Anton zitten die aan de eettafel zit met zijn laptop. 'Hey lie' zegt Anton, hij kijkt me heel even aan en kijkt dan weer terig naar zijn laptop. 'Hoi' ik ga naast hem zitten op mij vaste plek. Het valt stil en ik kijk op mijn telefoon. Anton klikt op een paar knopjes en doet dan zijn laptop dicht. 'Er komen vanavond een paar collega's hier eten.' Zegt hij ineens. 'Echt wie?' Vraag ik om interesse te tonen ook al ben ik blij aangezien dit betekent dat Anton er waarschijnlijk alleen vanavond is. 'Koen en Raoul.' Antwoord Anton. 'Omg echt!' Zeg ik verbaast. Anton en ik praten nog even totdat mama vraagt of een van ons de tafel wil dekken.
Om twee over half 7 staan Raoul en Koen voor de deur. Anton doet open. Het zijn serieus gezellig mensen, leuker dan ik had verwacht. Terwijl mama de soepborden wegpakt vraagt koen hoe het met mijn opleiding gaat. Geen idee hoe hij weet welke opleiding ik doe, maar ik neem aan dat Anton het verteld heeft.
Ik vertel dat het steeds lastiger wordt en ik vertel ook dat ik voor het einde van de meivakantie een stageplek moet hebben. Anton en Raoul kijken allebei op. 'Heb je iets dat je ons kan laten zien?' Vraagt raoul. Ik snapte ze niet echt. 'Hoe bedoel je laten zien?'
'Iets dat je hebt geëdit wat je kan laten zien.' Legt Anton uit. 'Uuh ik heb op mijn pc wel wat dingen staan' zeg ik, nog steeds niet zeker wat ze precies willen.Na het eten lopen Raoul, Koen, Anton en ik naar boven naar mijn kamer waar ik ze een paar van mijn projecten laat zien. 'Je zult zeker even moet wennen aan onze stijl, maar er zot talent in.' Zegt Raoul. Wacht wat, ze willen dat ik bij hen stage ga lopen. Ik spreek mijn gedachten hard op uit. 'Jullie willen dat ik bij jullie stage kom lopen!'
'Tuurlijk! je bent eigenlijk echt tantoe goed.'
Ik praatte nog even met de jongens, koen en Raoul gingen samen weg rond half 11 en Anton bleef toch slapen.'Nou Jolie, ik denk dat je een stageplek te pakken hebt.' Anton liet me een paar appjes lezen uit een groepsapp met de bankzitters. Ze waren allemaal best enthousiast over mijn editwerk.
De volgende dag kreeg ik een appje van Koen, geen idee hoe hij aan mijn nummer komt maar ik neem aan Anton weer. Het appje was
"Nou Jolie, de andere bankzitters vinden dat je op sollicitatiegesprek moet komen ook al is het een stage. Zou maandag 2 mei om 14.00 voor jou uitkomen? Laat het weten. Groetjes Koen"Ik kan het echt niet geloven, hoe heb ik zo makkelijk een stage geregeld, ik heb er echt niks voor hoeven doen. Ik was nooit heel groot fan ofzo maar het blijven grote YouTubers, die ook zeg maar iedereen kent. Vanavond ga ik uit, ik heb nog altijd vakantie hè.
Writer note: thanks voor het lezen van het eerste deel, ik heb echt geen idee wat ik allemaal doe, dus ja don't judge hahaha. Ik zal proberen me aan een vast schrijf schema te houden, maar aangezien ik nooit zin heb om te doen wat ik moet doen weet ik niet hoe goed ik me er aan zal houden. Groetjes Britt !!
(736 words)
JE LEEST
Papa was vroeger een beetje gek
FanfictionJolie (22) doet de opleiding tot video montage en heeft een stage plek nodig als eind project. Haar broer Anton weet wel een plek voor je stage. En daar ontmoet je hem, Matthy Writers note: Ik ben 16 dus ja let niet op typfouten en grammaticale fou...