Matthy's POV:
Zit je dan, met een stripper op je schoot, terwijl je vier beste vrienden, en de chick waar je een crush op hebt toekijken. Dit is toch wel een van de dieptepunten van mijn focking leven. Ik zie haar kijken, ze is jaloers, niet echt jaloers jaloers, maar toch, dit doet me goed. Ik hoor de jongens doe me uitlachen achter me, maar ik negeer ze. Als de stripper klaar is sluiten we de video af. Daarna lachen we er allemaal nog even over door.
Om half 5 ga ik naar huis. Jolie vertrekt tegelijkertijd met mij en we lopen samen richting de garage. We hebben nog even over de bezichtiging waar ze nu heen gaat. en ze zegt ook dat ze geen idee heeft waar ze op moet letten. 'Heb je nog nooit een bezichtiging gehad?' Vraag ik. 'Nee haha.'
'Oei, uitkijken, mensen proberen gebruik te maken van je lak aan kennis. Laat ze je niet oplichten.' Zeg ik wijs.
'Denk je serieus dat ze me gaan oplichten?' Vraagt Jolie een beetje geschrokken. 'Nee dat zeg ik niet, er zijn niet alleen maar slechte men..' ik word onderbroken. 'Je hebt me bang gemaakt, nu moet je mee!' Zegt ze vastberaden.
'Wat, ik kan niet mee.'
'Waarom kun je niet meehee, ik heb je nodig Matthy, maak tijd vrij voor dit zielige meisje, dat al weinig geld heeft en nu ook nog opgelicht gaat worden door haar makelaar.'
'Oké, oké, ik kom al' zeg ik lachend.
'Oké, stap ik.' Ze wijst maar een zwarte Volkswagen polo. 'Is dat jou auto?' Vraag ik. 'Jep, hoezo wat is er mis met mijn polo?' Zegt ze nonchalant. 'Was jij niet een 22 en student, hebben studenten van 22 normaal niet van die crack auto's?' Zeg ik. 'Jawel, dit is ook eigenlijk de auto van mijn moeder, maar ze werkt niet, en hij word nu veel minder gebruikt, dus gebruik ik hem.' Zegt ze glimlachend.Als we bij het appartement in Hilversum aankomen ben ik positief verrast. 'Dit licht in jou prijsklasse?' Vraag ik verontwaardigd. 'Ja, het zou veel duurder zijn op een andere locatie, maar hier ligt een spoor dichtbij, vandaar...' antwoord ze. We worden rondgeleid door de makelaar, en checken daarna alles uitgebreid, maar het is niet wat Jolie zoekt en het is 8 hoog dus ze gaat nog verder zoeken.
Jolie's POV:
Het is half 7 als we terug lopen naar mijn auto. Het appartement was leuk, maar zeker niet iets waar ik in zou willen wonen, thank god dat Matthy dat ook inzag. Onderweg maar kantoor on Matt af te zetten boor zijn auto, komen we langs een gele M. 'Maccie?' Zeg ik. 'Jolie dat hoef je mij niet eens te vragen, gewoon de afslag pakken.' Antwoord Matt. 'Je bent echt de droom hè Matthyas het lam.' Ik zie Matt in mijn ooghoek hard glimlachen, die opmerking vond hij leuk.
We halen mac, eten het op, en praten over van alles en nog wat. We hebben het over morgenavond, Matthy's broertjes, mijn broer, komende zomer etc. Als we bij kantoor zijn, wil Matt mij een kus op mijn wang geven, maar ik veranderde hem per ongeluk in een kus op lippen. We schrokken er eerst allebei van, maar doordat Matt in zijn schrik zijn hand op mijn bovenarm had gelegd, kon ik het niet laten om hem toch een kus op zijn lippen te geven. Wanneer zijn handen naar mijn haar gaan, kan ik tong niet laten.
Een kwartier later ging hij pas echt weg, na uitgebreid in mijn auto te hebben zitten tongen. Hij kan zeker goed tongen daar kan ik niet om heen. In het begin zat ik achter het stuur en zat hij naast me, maar ergens halverwege ben ik op zijn schoot gekropen. Pas toen er een politie met sirene op volle snelheid lang reed werden we wakker geschud, terug naar de realiteit.
Om half 12 lig ik in bed, te bellen met Mirte, mijn beste vriendin sinds groep 6. Zij weet het uitgebreiden verhaal van elke jongen waar ik ooit mee gezoend heb. Als ik vertel wat er allemaal is gebeurd met mij en Matt tot nu toe is haar reactie: 'oeh, Lie een stagecrush weet je zeker dat dat een goed idee is.' Maar dan zeg ik: 'ja we gaan morgen op date, en iedereen bij de bankzitters weet kinda al dat we seks hebben gehad.'
'Jij hebt gevoelens voor hem.' Zegt imke.
'Nee, nog niet, gewoon een crush.'
'Jaja een crush, net als Sem zeker, net zo'n crush.'
Hey niet Sem hierbij betrekken!'
Lie, je was obsessed met hem, heel de tweede klas!'
'I know maar Sem was een beetje mijn eerste liefde, en om mezelf te verdedigen, die jaar lang durende obsessie heeft me wel mijn ontgroening gekost hè.'
'Je doet maar, maar laat hem je alsjeblieft geef pijn doen.'
'Ik zal alert zijn.'
Ik klets nog even met Imke en als we ophangen ga ik direct slapen. Of... eigen ga ik scenario's bedenken, over hoe mijn date met Matt morgen zal gaan.~De volgende dag, 17.00~
Voor het eerst in mijn leven ben ik slim geweest en heb ik vooruit gedacht. Ik ben bijna klaar met mijn laatste taak, dan nog even corvee doen samen met Robbie. En hier komt het slimme gedeelte: ik heb vanmorgen al mijn jurkje uitgekozen en meegenomen, plus wat make-up, zodat ik nu niet 2 keer 1 uur op en neer hoef. Het enige is, ik ga nu zo bij Anton klaarmaken, en, Anton heeft denk ik een van de kutste badkamers van Nederland. Om kwart voor zeven sta ik voor Matt zijn deur. We gaan lopend want het is vlak dichtbij Matthy's huis, plus, allebei lopen=allebei alcohol=meer kans op doing the dirty.
We komen aan bij een schattig tapas restaurantje. 'Reservering voor twee' zegt Matt. 'Wat is de naam?' Zegt een vrouw met een Spaanse twist van achter haar gastenboek. 'Matthyas Het Lam.'
'Ik heb geen reservering op die naam, sorry, we zitten vol, tot de volgende keer.'
'Wat!' Zeggen Matthy en ik in koor.
'Geen reservering is geen eten, dat is de regel. En nu doei. Ga ergens anders zoenen.' Zegt het spaanse vrouwtje.Matt en ik draaien ons om, en lopen naar buiten. 'En nu?' Vraag ik.
(Geschreven op: 27 juni 2022)
Writers note: nogmaals, sorry dat het vorige hoofdstuk zo kort wat. En sorry dat het steeds een paar dagen duurt totdat er een nieuw hoofdstuk komt, maar mijn proefwerkweek begint bijna. Na de proefwerkweek denk ik dat ik weer wat meer kan gaan schrijven.
Joe joe.
(1102 woorden)
JE LEEST
Papa was vroeger een beetje gek
FanfictionJolie (22) doet de opleiding tot video montage en heeft een stage plek nodig als eind project. Haar broer Anton weet wel een plek voor je stage. En daar ontmoet je hem, Matthy Writers note: Ik ben 16 dus ja let niet op typfouten en grammaticale fou...