7. Oeps

388 6 0
                                    

'Uuhm, ik weet het niet, denk het niet.' Antwoord ik.
Ik vraag me echt af waar hij op doelt. Maar ik kan dit gesprek niet hebben in de status waarin ik me bevind.

Mat ligt in bed een beetje op zijn telefoon te scrollen. Ik sta op en ga opzoek naar een badkamer. De tweede deur die ik opentrek is walk-in-closet, er hangt veel vrouwen kleding, Carolijn? Vast.

De derde deur is een badkamer. Ik douche me, ik voel me verschrikkelijk vies. Ik was mijn gezicht goed, doe skin care met een paar producten die ik tegenkom. En doe mijn mascara met de lichtelijk uitgedroogde kruidvat mascara die in een hoekje van een laatje lag. Ik zie er niet uit, maar het is toch al beter dan voor mijn douche. Haar laat ik los hangen zodat het sneller droogt, want een föhn ben ik niet tegengekomen.

Matthy's POV:
Wtf moet ik doen. Zou Anton gister gemerkt hebben dat ik met Jolie bezig was? zou hij al eerder doorgehad hebben dat ik haar wel zie zitten? En ook al zou hij het weten zou hij het erg vinden?
Tuurlijk vind hij het erg Matthy, wat is mis met jou, je hebt zijn 23 jarige zusje geneukt, sorry    ordinair, je hebt seks gehad met zijn 23 jarige zusje, terwijl jij 27 bent.

Ik hoor dat de douche uit gaat, en besluit naar de keuken te gaan om eitjes te bakken. Er moet eten in Jolie, zodat er vervolgens paracetamol ik kan, en ik daarna kan achterhalen wat er in vredesnaam gaat gebeuren, en hoe erg ik het verkloot heb.

Jolie komt de keuken binnen. Ik kan zien dat ze minder make-up opheeft dan normaal maar nog steeds is ze, zo, fucking, knap. Ik vraag me soms echt af hoe dit uit dezelfde ouders als Anton is gekomen. 'Eitje?' Vraag ik. 'Alsjeblieft ja, ik verhonger en heb paracetamol nodig ASAP.' Antwoord Jolie. Ik kan zeker aan haar zien dat ze zich niet helemaal top voelt, maar ze heeft het goed weten verdoezelen.

Jolie's POV:
Matt heeft daadwerkelijk een eitje voor me gebakken, hij vraagt hoe het gaat, hij luitert als ik praat, ja mijn gedachten zijn er over uit, dit is mijn droom man. Anton is het er alleen nog niet mee eens. En ik vraag me ook af of
dronken seks persé helpt.

Terwijl we eten hebben we het over de hoeveelheid drank die gister weg hebben gewerkt.
En als ik mijn eitje op heb, en paracetamol bedank ik Matthy voor mijn ontbijt. Ik weet dat hij vragen die voor mij een weet zijn, maar ik gebruik mijn kater nog een paar minuutjes om dit gesprek uit te stellen.

Dan begint hij: 'wat gaat er gebeuren Jolie?'
Wat wil hij hier voor antwoord op?
'Wat stel je voor Matt?'
'Ik weet niet, ik uuh...'
'Oké dus, voor wat ben je bang om het te zeggen, je aarzelt, en als je geen punt had gehad met dit gesprek, was je het niet begonnen.' Zeg ik op een brutalere toon dan bedoelt.
'Ik ben niet bang, ik weet alleen niet hoe jij het zal vinden als ik je meteen vraag wat ik eigenlijk wil weten.' Zegt Matthy op dezelfde brutale toon terug. Ik ben verbaast, ik had niet gedacht dat hij zo zou terugvuren.
'Vraag maar, vraag maar wat je wilt weten.' Ik begin bijna te schreeuwen, maar zijn toon kwetst me meer dan dat ik had verwacht.
'Jezus Jolie, zo groot ding is het nou ook weer niet, ik hoef geen fucking ruzie!' Antwoord Matt met een luide maar rustige stem.
'Oké, vraag maar gewoon.' Zeg ik.

Oké. Eigenlijk heb ik twee vragen, maar het antwoord op de eerste vraag beïnvloed de tweede...'
'Vraag nou!' Zeg ik.
'Oké, wat vind Anton hoer denk je van?'
'Weet ik veel, hij zou het vast niet erg vinden, ik bedoel maar, ik ben volgens de wet volwassen, ik mijn hoofd valt nog aan te werken maar uuh. Anton heeft niet heel veel te vinden over mijn seks of liefdesleven. En al dacht hij van wel, dan zou hij denk ik liever hebben dat ik jou naai, dan dat ik met een random gast bij die club gister.'

Matthy's POV:
Yes, yes, yes, thank god ik hoef niet onze editor te ontslaan omdat hij geweld tegen me begon te gebruiken op kantoor, omdat ik zijn zusje genaaid had.
Oké dat klink misschien overdreven, maar altijd van het ergste uitgaan.

'Wat was je tweede vraag?' Vraagt Jolie. Aah kut, ik ging eigenlijk uit van het ergste, en in dat scenario jat ik vraag 2 niet nodig.
'Uuhm, zou je... zou jij... een keer... met mij, op date willen?' Stamel ik.
Alsjeblieft zeg ja, alsjeblieft zeg ja, alsjeblieft zeg ja. 🤞🏻

'Ooh, uuhm, ja, zeker, jazeker.'
'Top!' Zeg ik, en ik zucht van opluchting. Goed feestje wel ja gister, de chick van mn dromen geneukt, en vervolgens ook nog een date gefixt.

We maken nog even een beetje smalltalk, dan zoekt Jolie haar spullen bij elkaar.
Ze os even in de badkamer of de nieuwe tandenborstel die ze net heeft gebruikt mee te nemen. Ik loop al heel de tijd maar een beetje achter haar aan.
Ik ben vrij nutteloos dus ik loop terig naar keuken en ruim de vaat uit. Dan hoor ik kots geluiden van boven komen. Ik ren naar boven en hoor al gauw dat het uit de badkamer komt waar Jolie boven de wc hangt.
'Jo, wtf Jolie, gaat het?

Writers note: yo, al een week geen hoofdstuk, sorry maar ik begin nu mijn proefwerkweek stress te krijgen dus ik schrijf eig alleen
s avonds. Verder heb ik niet echt veel te vertellen, dus uuh tot de volgende
BYE BYE
(959 words)

Papa was vroeger een beetje gekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu