13. Tarina: Aivan tavallinen mökkireissu

666 35 8
                                    

Joel x Joonas mut siis ystävyys mielessä :D

Aattelin kokeilla jotain erilaista niin tää shotti on kirjoitettu 1. persoonan sijasta 3. persoonassa eli ns lukijana.

---

Koko Blind channelin porukka oli jollain ihmeellä saanut kaikkien keikkojen ja kiertueiden väliin viikon mittaisen mökkiloman. Olihan siinä säätämistä kerrakseen, mutta kaikki olivat sitä mieltä, että se tekisi hyvää kaikkien keholle ja mielelle varsinkin yli vuoden kestäneelle tauottomalle kiireelle.

Täällä mökillä saisi myös helposti omaa rauhaa, jos sitä halusi. Vaikka he kaikki rakastivat fanejaan äärettömästi oli hyvä saada vähän taukoa heistäkin. Vajaan kilometrin päässä sijaitsi puru rata, jossa voisi käydä kävelemässä yksin vain luonto seuranaan tai sitten vain pyytäisi suoraan, että saisi omaa tilaa.

Mökissä oli kaksi kerrosta, keittiö, vessat molemmissa kerroksissa ja tietenkin sauna ja lisäksi kolme makuuhuonetta, joten tilaa riitti kaikille kuudelle. Huoneet oli jaettu tuttuun tapaan. Bändin rumpali ja basisti nukkuivat aina samassa huoneessa. Kitaristi nukkui toisen, lyhyemmän bruneten laulajan kanssa ja pidempi blondi laulaja nukkui bändin "Dj:n" kanssa.

Tällä hetkellä oli jo hieman hämärempää, vaikka näin kesällä ei Suomessa aurinko juuri laskenutkaan. Se ei kuitenkaan haitannut meidän kuusikkoa, joka oli oikeastaan juuri pääsemässä vauhtiin.

Tommi, Aleksi ja Olli pitivät tikanheitto kisaa keskenään pihalla. Niko vahti grillillä paistuvia makkaroita ja pihvejä, jottei vahingossakaan tapahtuisi mitään vahinkoa. Välillä hän nauroi tikanheitto porukalle, kun joku sähläsi heittonsa kanssa ja taulun sijasta tikka lennähti komeassa kaaressa suoraan piikikkääseen pusikkoon. Kilometrin mittainen lista kirosanoja kantautui kaikkien korviin, kun Olli raukka joutui hakemaan tikkansa piikkipusikosta.

Piikkipuska kohtauksen jälkeen Niko käänsi makkarat ja pihvit pihdeillä. Kohta päästäisiin syömään ja kunnolla sillä liharuokien lisäksi tarjolla tulisi olemaan uusiaperunoita, siihen voikastiketta, tuoretta salaattia, peruna- ja sienisalaattia ja kaikkea muuta mahdollista, mitä kesällä yleensä grillatessa syötiin.

Mutta missäs sitten porukan kitaristi Joonas ja blondi laulaja Joel oikein olivat?

Jossain päin järveä lipui soutuvene kahden matkustajan kanssa. Toisella oli hattu päässä jota koristi kuulemman onnea tuovat vieheet ja toinen oli malttamaton virvelinsä kanssa, kun kala ei sitten millään halunnut syödä, vaikka he olivat olleet kalastusreissullaan jo tunnin verran.

Virveli heilahti vielä ainakin viimeisen kerran Joonaksen toimesta. Haaveena saada suuri saalis, josta saataisiin ruokaa ja hyvä kuva instagramiin. Joonas kuitenkin arvioi heittonsa väärin ja siiman päässä oleva viehe tarttui Joelin hattuun vieden sen mukanaan järven asukkien sekaan.

Kiharatukkainen kitaristimme tiesi saman tien olevansa liemessä. Hän nielaisi kääntäen hieman pelokkaat kasvonsa Joeliin päin, joka näytti siltä, että hänen hermonsa napsahtaisi poikki ihan sillä sekunnilla. Joel oli jo valmiiksi ollut hieman kireällä päällä mökkiviikon alusta alkaen, eikä kukaan ymmärtänyt, että miksi sillä lomalla oltiin ja silloin kuului ottaa rennosti

Ja kuten Joonas arvasikin, syntyi riita. Ensin se oli vain sanoja, mutta muuttui pian käsirysyksi. Sinänsä tämä oli jo tuttua Joonakselle sillä Joel osasi kyllä olla äkkipikainen luinteeltaan ja olivathan he bändin "old married couple" eli heillä oli aika useasti pientä kinaa, mutta yleensä asiat saatiin sovittua yhyä nopeasti kuin ne syntyivätkin.

Läheisyyden kaipuu || BLIND CHANNEL ONE SHOTS ||Where stories live. Discover now