Kapitel 12

35 0 0
                                    

Fortfarande Isabelles perspektiv*
(i Oscars hus) (de har sommarlov)

Jag vaknar av att solen skiner igenom fönstret. Jag sätter mig upp och ser att alla har försvunnit. Jag tar min mobil från nattduksbordet och ser att det ligger en lapp där. Jag tar upp den, öppnar den och läser:

"Godmorgon min prinsessa! Kom till köket, jag har gjort något fint till dig. Puss från din oscar❤️"

Aww vad gulligt tänker jag. Lappen lägger jag tillbaka och stiger upp ur sängen, tar på mig shorts och en magtröja för det är varmt ute. Jag går ner till köket och när jag kommer in så är det frukost framdukat, skålar och glas framme och där sitter Oscar, Omar, Felix och ogge. Oscar reser sig upp och går fram till mig.

- godmorgon älskling, säger Oscar och trycker sina läppar mot mina.

Jag besvarar kyssen och vi släpper den. Vi går och sätter oss vid matbordet och äter.

- vad ska vi göra idag? Frågar ogge.

- eftersom att det blir fint väder så kan vi bada, säger Omar

- ja det vill jag oxå göra, svarar jag.

När vi är klara så tar vi undan allt och därefter går jag och Oscar upp till hans rum. Jag öppnar dörren och vi går in. Oscar går till sin garderob och jag sätter mig på han säng och tar upp min väska. Jag tar upp min bikini som jag tydligen hade packat ner. Jag ser att Oscar tar fram sina badshorts och jag tar av min tröja och byxor så jag bara har underkläderna på. Sen tar jag på min överdelen och sen underdelen. Sen tar jag på mig shorts och ett linne. Jag tittar på Oscar som redan tittar på mig.

- har du stått och tittar på mig hela tiden eller? Säger jag

Oscars flinar och går fram till mig. Jag ställer mig upp och vi möts. Han placerar sina händer på mina höfter och drar mig närmare så vi har ansiktena några millimeter ifrån varandra och därefter ger han mig en snabb puss på munnen. Vi går ner till de andra som tydligen redan är klara.

- det tog tid för er. Vad gjorde ni då? Frågar Felix med ett flin

- men asså Felix, säger jag och slår till honom på axeln.

Vi alla går till hallen och tar på oss skor och jacka och går ut till mopparna. Jag sätter mig bakom Oscar och vi åker iväg.

När vi kommer fram så ställer de mopparna och vi går till stranden. Jag och Oscar håller varandra i händerna. Vi hittar en plats och lägger handdukarna på sanden. Jag sätter mig på handduken och därefter sätter sig Oscar jämte mig och sen sätter sig resten förutom Omar. Han verkar vilja bada direkt.

- hallå kommer ni eller? Frågar Omar.

- ja vi kommer, svarar alla.

Vi ställer oss upp och går mot vattnet. Jag känner två armar runt min höft som drar mig närmare. Jag vänder mig om och möter Oscar. Jag lägger mina armar runt hans nacke och drar mig närmare honom.

- du är så vacker gumman, säger Oscar och trycker sina läppar mot mina och jag besvarar kyssen. Vi står där länge och håller om varandra.

- jag älskar dig Min prinsessa.

- jag älskar dig också babe. Du är min snygging.

- det skulle jag inte påstå. Det är du som är. Svarar Oscar.

Han lyfter upp mig och jag sätter benen i kors bakom hans rygg och har armarna bakom hans nacke. Han håller sina armar under min rumpa. Vi lutar oss båda och möts i en härlig kyss. Vi står där han och jag. Och helt plötsligt avbryter någon. Det är Omar och Felix.

- ska ni stå där och hångla upp varandra eller? Vi är inte här för att hångla, vi ska bada! Säger Omar och ler.
Jag och Oscar brister ut i ett skratt och därefter går vi mot vattnet. Det är inte så jätte kallt i vattnet. Vattnet slår mot mina fötter och jag får en kall rysning i kroppen.

- kommer du älskling? Frågar Oscar.

- ja jag kommer, svarar jag.

Vi badar alla och jag simmar fram till Oscar. Vi badar en stund alla och sen går vi upp mot handdukarna och lägger oss på de. Jag tar upp min handduk sen och tokar nig och tar på mig mina kläder, likadant gör killarna. Vi går mot mopparna och kör hem till Oscar. När vi är framme hoppar vi av och går in i huset. Vi tar av oss skorna och sätter oss i soffan.

---------------------------------------
Hej alla ni som läser!💓
Förlåt att jag inte har uppdaterat på ett tag. Jag är sämst på det. Men jag har mycket att göra så det är lite därför.

PS: jag har tänkt och funderat och jag håller på med att börja på en ny novell/saga. Så när "aldrig sluta älska" sagan är klar så ska jag börja med den andra. Den heter "du och jag föralltid"
Hoppas att ni kommer att läsa den❤️

Förresten vad tyckte ni om kapitlet? Kanske blev lite konstigt men aa🙈

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now