Kapitel 14

31 1 0
                                    

Felixs perspektiv*

Idag är det första spelningen tänker jag. Jag går upp ur sängen och går till toan och fixar mig. När jag kommer ut från toan så ser jag att Oscar och Isabelle har vaknat.

- godmorgon, säger jag.

- godmorgon babes, säger Isabelle.

- haha godmorgon gumman, svarar Oscar och jag.

Vi tar på oss och går ner och äter frukost. Vi tar ett bord och tar frukost. Precis när vi har satt oss ner så kommer Omar, ogge, daff och katia. De går och tar frukost och sätter sig vid oss.

- Killar, idag är det eran första konsert. Ni kommer att ha nu 6 timmars frihet. Och sen vid klockan 4 till 5 ska ni repa och vid klockan 7 börjar konserten, säger daff

- okej vad härligt, säger jag.

- vi går och shoppar tycker jag, svarar Isabelle och ler.

- Okej då, svarar Oscar.

Vi går upp på rummet och Isabelle går till badrummet och gör sig fin. Sedan går vi ner och går och shoppar. Vi träffar på massa foooers och tar bilder med de. Sedan går vi och handlar. Vi går till olika affärer och det slutar med att jag köpte ett linne och de andra varsin keps. När vi är klara åker vi tillbaka till hotellet.

7 timmar timmar senare
Oscars perspektiv*

Nu är vi i dansstudion och repar. Klockan är snart halv 6 (17:30) och det är en och en halv timme kvar innan vi ska uppträda.
-
Nu är det dags att gå upp för scenen. Men innan det så stället vi oss runt en cirkel och daff säger:
- Nu är det dags. Eran första konsert. Ha så roligt där uppe nu. Lycka till. Go, go, go.

vi springer och sedan ställer vi oss och vänta tills musiken sätta igång. När vi har spelat några låtar så börjar 'build a girl' spelas.

"If i could build a girl, i build her just like you. I stay up day and night, to make her just like you. Is just the way you are, the little things you do. That makes me wanna, build a girl like you, oh oohh ohh, build her just like ju"

när vi sjunger den sista meningen så pekar jag på Isabelle och hon ler. När vi har sjunit allt förutom en låt som är 'My Beyonce' och när jag sjunger "if you would My Beyonce" (stavning) så pekar jag där Isabelle står. Men när jag tittar dit så ser det tomt ut och jag blir orolig.......

--------------------------------------------
LÄS!!
Ojoj vad är det som händer?
Jag funderar på att avsluta denna novellen för jag liksom känner inte och kommer inte på vad jag ska skriva.

Så det blir väl 5 kapitel till kanske. Förlåt om jag gör er besvikna men jag känner inte för att skriva på novellen mer.
Men jag har en annan novell som jag är aktiv på som heter 'du och jag föralltid' som ni kan läsa. Men ha det så bra allihopa😘❤️

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now