Kapitel 10

67 2 2
                                    

1 månad senare
Oscars perspektiv*

Jag vaknar av att solen skiner igenom fönstret och lyser upp i hela rummet. Jag sätter mig upp och tar upp min mobil som ligger på ett litet bord. Jag går in på instagram och ser att Isabelle har lagt upp ett bild. Det är en bild på mig och henne när vi kysser varandra. Under bilden har hon skrivit:

"Idag är det exakt en månad sen jag blev tillsammans med denna snyggingen. Jag älskar dig så sjukt mycket. Du är så underbar mitt hjärta. Min allt. Oscar😘❤

Jag gillar bilden och kollar igenom kommentarerna. Det flesta har skrivit "grattis till er💗".

Jag går bort från instagram och går in på meddelanden och klickar på "Isabelle din prinsessa😍❤️" och skriver:

"Hej hjärtat. Vill du hitta på något idag?❤️❤️"

Jag skickar iväg meddelandet, men det dröjde inte långe förens jag fick ett sms från Isabelle där det stod:

"Hej älskling! Ja det vill jag. Jag kommer till dig. Kommer om 7 min. Puss puss älskar dig babe😘❤️"

Jag skrev tillbaka:

"Okej vad bra. Älskar dig med finaste❤️😘"

Jag la mobilen i fickan, tog på mig kläder och går ner. Jag går in till köket och tar frukost. Efter någon minut så knackar det på dörren. Det är nog Isabelle. Jag går och öppnar och där står Isabelle.

- hej älskling, säger jag.

- hej babe, säger Isabelle och vi kysser varandra.

Hon tar av sig skorna och vi båda går in till köket.

- vill du ha något? Frågar jag.

- Nope inte just nu, säger Isabelle.

- okej. Säger jag.

Jag äter upp min frukost och vi går upp på mitt rum och sätter oss på sängen.

- jaha vad vill min prinsessa göra idag? Frågar jag.

- jag vill shoppa, säger Isabelle.

- okej då gör vi det. Är det okej om killarna hänger med?

- javisst självklart, säger Isabelle.

- okej. Ska bara smsa de.

Det dröjde inte länge förens det kom. Det knackade på dörren och vi gick ner och öppnade dörren.

- Eyyo Oscar, Säger Felix, Omar och ogge.

- hej killar säger Isabelle.

- hej Snygging, säger Felix och blir lite generad.

- hej på dig med, säger Isabelle.

När vi alla har hälsat på varandra så sätter vi oss i soffan. Jag och Isabelle sätter oss jämte varandra och de andra sitter jämte oss.

- så vad händer idag då? Frågar Ogge.

- idag ska vi shoppa, säger Isabelle och ler.

- och idag har vi en månad tillsammans, säger Isabelle och kysser mig på kinden och vi båda ler.

- jaha grattis till er, säger alla

- tack tack, säger Isabelle och jag.

-men då kanske man ska fixa något mysigt.

- ja, säger jag.

- Jahopp ska vi åka? Säger Omar.

- ja det gör vi, säger jag.

Vi tar på oss kläder och går ut till mopparna. Isabelle sätter sig bakom mig och vi alla kör iväg.
Väl framme hoppar vi av mopparna, parkerar de och går in till köpcentrum. Det är stort och fint.

- så vilken affär vi du gå till älskling? Frågar jag.

- jag vill nog till Gina tricot, Säger Isabelle.

- okej, men jag vill stanna utanför, säger Felix.

- okej, säger jag.

Vi två går in och hon håller upp några klädesplagg som hon förmodligen vill ha. Vi går in till "provrumsavdelning" och hon går in i ett provrum. Efter en stund kommer hon ut. Hon har en klänning på sig.

- så vad tycker du älskling? Frågar Isabelle mig.

- Wow. Helt perfekt gumman, säger jag och går fram och ger henne en puss på munnen.

- hur mycket kostar den? Frågar jag.

- 1500 kr men jag har inte råd till att köpa den. svarar Isabelle.

- aha, okej. Säger jag.

Vi hänger tillbaka kläderna dom Isabelle provade och går till killarna.

- hittat nått? Frågar Omar?

- nepp, eller jo men den var för dyr, sätt Isabelle.

- aha, säger ogge.

- men ska vi hitta något till er killar? Frågar Isabelle glatt.

- javisst, svarar alla.

Vi går till en affär där det finns många kepsar och andra grejer såklart. Alla går in men jag blir stoppad av Felix.

- du Oscar, säger Felix.

- ja? Säger jag.

- vill du göra något fint på eran 1 månads dag idag? Säger Felix.

- ja det vill jag. Svarar jag.

- köp den klänningen då som hon ville ha.

- ja jag tänkte det.

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now