Kapitel 15

30 1 1
                                    

Isabelles perspektiv*

Det är lite mörkt. Jag vet inte vart jag är. Men jag är i allafall ute och sitter vid ett träd och är fast bunden. Just nu vill jag att Oscar ska sitta här bredvid mig och att allt ska vara som vanligt igen. Jag hör att det är någon som kommer och tänder ett lyse så man ser lite mer.
Det är en kille. Har ser inte så jätte bra ut och han ser mig.

Han hånflinar år mig och tar upp ett rakblad och gör några sträck på min arm så det kommer blod. Jag kämpar för att inte få tårar, men lyckas inte så bra. Han sparkar på mig och jag får så ont så jag ligger där medvetslös och gråter. Jag orkar inte mer tänker jag. Vill bara dö. Han går sedan iväg och jag ligger där helt själv. Sedan hör jag någon och först blir jag rädd, men sedan ser jag Oscar. Jag blir glad och han springer fram till mig. Jag fäller tårar och kysser honom. Han försöker att få upp knuten på mina armar men sedan kommer han tillbaka. Han kommer fram till oss och flinar.

- Ska du försöka rädda henne?! Skattar han.

- Vad tror du att jag gör? Vad har du gjort med henne? Frågar Oscar argt.

- Nä inget, men det kommer hända något om du rör henne eller så händer det något med dig, svarar han och tar upp en pistol.

- Nej du får inte. Ta mig istället, svarar jag gråtandes.

- Jasså? Säger han och riktar pistolen mot mig.

- Nej, säger Oscar.

Precis när han får iväg kulan så kastar sig Oscar framför mig och han blir träffad.
-
Jag vaknar och sätter mig upp med ett ryck. Jag tittar mig runt i rummet. Jag är i mitt rum. Var allt bara en dröm? Jag tänker i några sekunder och sedan vänder jag mig om och jämte mig ligger min finaste älskling, Oscar Enestad. Han vaknar till och tittar mig.

- vad är det älskling? Frågar han.

- nej inget, jag hade bara en mardröm, svarar jag och sedan lägger mig ner bredvid honom och somnar.

------------------------------------------
LÄS!!
Hej allihopa! Kort kapitel idag för jag kände att jag orkade inte så mkt. Som jag skrev i förra kapitlet så kände jag att jag inte hade någon lust att skriva på denna novellen mer. Så det blir kanske 3 kapitel till eller nått och sen får ni läsa min andra novell som heter "du och jag föralltid" som jag håller på att skriva. Men ni får ha det så bra allihopa. Puss puss❤️❤️

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now