Kapitel 13

35 1 0
                                    

Felixs perspektiv*

När vi har satt oss i soffan så börjar Oscar att säga.

- nu på måndag, alltså i morgon så ska vi åka på turné och du får hänga med om du vill. Säger Oscar till Isabelle.

- åh vad roligt. Ja såklart jag vill, svarar Isabelle med ett leende på läpparna.

- men ska vi packa nu eller? Frågar Omar

- jag har redan packat, säger ogge.

- okej, men jag har inte packat säger Isabelle.

- inte vi heller, säger jag och Oscar samtidigt.

Vi går upp och packar. När vi kommer ner igen så sätter oss i soffan. Isabelle sätter sig jämte Oscar och jag sitter också jämte Isabelle fast på andra sidan.

- ska vi spela spel? Frågar jag.

- jaaa, säger Omar och flyget upp ur soffan.

- javisst, säger Isabelle med ett leende.

Omar går och sätter på tv:n och sätter på ett spel. Det blir FIFA.

- vilka ska spela? Frågar Omar.

- jag och ogge, för jag har inte spelat mot han, svarar Isabelle.

- okej, säger ogge.

De spelar och det fösta målet gör ogge, sen gör Isabelle ett mål. Nu är det lika. Och Isabelle vinner med 3-2.

- jaaa jag vann. Jag har vunnit över alla er, yess. Säger Isabelle och hoppa runt, precis som Omar gör när han vinner.

- Grattis gumman, säger Oscar och ger henne en puss på munnen och Isabelle besvarar den.

- ja grattis, säger vi alla andra.

TURNÉN, måndag!
Omars perspektiv*

Vi sitter i turnébussen alla fyra killar plus Isabelle runt ett bord.

- ska vi inte sätta på musik? Frågar Isabelle glatt och ställer dig upp.

- Jaa det tycker jag med, svara jag och börjar hoppa runt.

Vi sätter igång musiken och börjar sjunga och dansa. Låten "Waiting for love" av "Avicii" börja spelas i högtalarna. Isabelle går fram till mobilen och väljer en ny låt. Det blir låten "du får göra vad du vill med mig" av "Norlie&KKV. Isabelle och jag börjar att sjunga på refrängen:
"Jag gör det ofta, du måste slappna av.
Vi kommer hålla, bara du stannar kvar.
Så skit i klockan. Jag är en natt på stan,
du aldrig ångrar, nä. Du får göra vad du vill med mig".
Hon sjunger den sista meningen mot Oscar och därefter kysser hon honom. Han besvarar kyssen. Felix och ogge ooar och visslar.

- vadå? Frågar Isabelle och skrattar.

Alla skrattar och fortsätter att sjunga och dansa.

2 timmar senare!
Isabelles perspektiv*

Jag hör att bussen saktar in.

- nu är vi framme, säger daff.

- ja äntligen, säger Omar.

Vi alla hoppar av bussen och går in till ett hotell. Det är ett lyxigt hotell. Daff och katia går fram till receptionen och kommer till aka med korten till rummen.

- okej så här är det. Oscar, Isabelle och Felix delar ett rum. Ogge, Omar, jag och Katia delar ett. Säger Daff.

- okej, säger alla.

Vi får vårat kort till rummet och jag öppnar det. Jag öppnar dörren så får jag inte fram ett ord. Shit vad fint. Det är som en liten lägenhet. Det finns en dubbelsäng och en enkel säng, ett litet kök, en tv och en soffa. Vi går in och jag tar min väska och lägger på golvet. Jag går till en spegel, tar upp min mobil och tar lite bilder. Jag känner att någon lägger sina händer på mina höfter. Jag tittar upp i spegeln och ser att Oscar står bakom mig. Vi tar olika bilder på varandra, fula bilder, fina bilder och puss bilder.
Jag lägger ner mobilen och vänder mig mot Oscar. Han placerar sina händer på mina höfter och drar mig närmare. Jag lägger mina händer runt hans nacke. Han trycker sina läppar mot mina och kysser mig. Jag besvarar den och jag ler genom hela kyssen.

Jag lägger ner mobilen och byter om till sovkläder. Jag lägger mig ner i sängen och därefter kommer Oscar och lägger sig.

- godnatt min prinsessa, säger han och ger mig en puss på munnen och Jag besvarar den.

- godnatt babe, svarar jag. Och därefter så somnar jag.

---------------------------------------

Hej på er! Jag vet att jag är dålig på att uppdatera, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för något. Så ni får jätte gärna kommentera några idéer på vad som ska hända.

Tack alla som läser. Jag har fått 548 läsningar, 5 kommentarer och 5 röster. Kanske inte är så mycket men är jätte glad att många har läst denna. Tack så mycket😘❤️

PS: det jag skrev i förra att när jag är klar med denna novell så börjar ja på en ny, det är så att jag har redan börjat med den och den heter "du och jag föralltid". Jag har inte kommit så långt på den men vi får se vad som händer. Ha det bra!🌸🌸

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now