Kapitel 7

55 1 0
                                    

Isabelles perspektiv*

- jag vill titta på film och mysa, Säger jag.

- okej då gör vi det

Vi tar fram chips, godis och Cola.

- vad ska vi se på för film? Frågar Felix.

Alla tittar på mig.

- jag vill se nån komedi, Säger jag.

- då tar vi det, Säger Omar.

Vi letar upp en komedi film och sätter igång den. Vi alla sätter oss i soffan. Oscar längst ut till vänster, jag jämte Oscar, Felix jämte mig, Omar jämte Felix och ogge längst ut till höger.

Efter en stund så säger ogge.

- jag måste hem nu jag har en läxa som jag inte ha hunnit med. Jag kommer kanske i morgon.

- okej hejdå, säger alla.

- hejdå boys och issa, säger ogge och går.

Det har gått en timme ungefär av filmen och det är en timme kvar. Jag känner en arm som lutar sig mot mina axlar. Det är Oscars arm. Jag kryper närmare honom och gosar ner mig i honom. Han ler och vi kollar vidare på filmen.

När filmen är slut så sätter de igång FIFA och börjar spela. Just nu är det Oscar och Felix som spelar. Det verkar inte gå så bra för Oscar.

- vill du ha hjälp babe, frågar jag Oscar.

- javisst, säger han och blinkar med ena ögat.

- nä men så kan man inte göra, säger Felix.

- det kan man visst, säger jag.

Jag tar spelkonsolen, sätter mig i knät på Oscar och börjar spela. Jag vinner över Felix och Oscar ler mot mig och jag ler tillbaka.

- Meh hallå? Det är ju fusk, säger Felix.

- Felix hade du haft en tjej så hade du tyckt att det inte var fusk, säger Omar och ler.

Vänta nu lite? Tror Omar att jag och Oscar är ihop? Men det är vi ju inte, inte ännu i alla fall.

- nu vill jag spela med Isabelle, säger Omar.

- jaha så du ska försöka slå mig? Säger jag och ler.

- ja tänkte det, säger Omar.

Vi spelar och jag vinner över han.

- yes jag vann igen. Nu har jag vunnit över två.

- shit vad duktig du är, säger Omar.

- vet, säger jag.

- nu vill jag köra mot dig Isabelle, säger Oscar.

- okej, säger jag och blinkar med ena ögat.

Vi spelar och det står lika och det är sista matchen. Och det slutar med att jag vinner.

- yes nu har jag vunnit mot tre killar. Bara ogge kvar, Säger jag.

- vad duktig du är Isabelle, säger Oscar och ger mig en puss på kinden.

- tack, säger jag och ler.

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now