5 dagar senare
Isabelles perspektiv*Idag är det sista dagen som vi uppträder och ska sedan åka hem till Stockholm. Just nu står jag och sminkar mig och vi förbereder till konserten och killarna förbereder på danserna osv. Nu är det 2 min kvar tills de ska upp.
-
En låt spelas upp och de springer ut till scenen och sjunger. När de har sjungit några låtar så säger de att de har en liten gäst och då kommer Oscar ut till mig och vi går till scenen. Vi kommer ut och alla skriker och är jätteglada.- hej alla foooers. Hur har ni det? (Alla skriker). Nu kommer de att köra 3 låtar till så nu kör vi!! Svarar jag och alla skriker.
De kör "My Beyonce" och alla killarna pekar på mig när de sjunger "if you world My Beyonce" (stav). Sedan kör de build a girl och alla pekar på mig och jag ler.
- Nu är det den sista låten som de kör och jag kommer att vara med. Och låten blir "Fridays are forever". Svarar jag och låten sätts igång.
Vi sjunger och dansar och när vi är klarar så skriker alla foooers. Vi tackar alla som har varit med oss osv. Sen går vi av scenen och dansar lyckodans. Vi går sedan till turnébussen för våra grejor är redan där, men innan vi åker ska killarna och jag får träffa fansen och krama om de och säga hejdå.
Vi går till de och killarna tar bilder med de. Det kommer fram foooers till mig och frågar om bild och självklart svarar jag 'ja' och tar olika bilder, både fina och roliga bilder osv. Många vill ta ett kort med mig och Oscar och de vill ha video hälsningar av killarna och mig. När vi har gjort allt och sagt hejdå så går vi till turnébussen igen och därefter åker vi mot Stockholm.
-
Vi sitter i turnébussen och spelar just nu kort med varandra. Vi kör skitgubbe och det slutar med att ogge vinner och jag kommer tvåa och den kommer Oscar, sen Felix och sist Omar.- jippi jag vann, säger ogge och hoppar runt.
Omar försöker göra Puppy face och se ledsen ut men lyckas inte så bra. Det slutar med att alla skrattar. Sedan Sätter sig Omar och Felix med mobilerna och jag och Oscarna spelar kort. När vi har spelat klart så sätter vi alla resten med mobilerna.
-
Vi är snart framme i Stockholm och det är bara 1 km kvar. När vi är framme så går vi av bussen och ser att det har samlats få foooers vid bussen. Vi går fram till de och kramar alla och tar kort. Sedan så gå vi till en limousin som alla får plats i och kör oss hem till Oscar. När vi är framme så säger katia:- Nu har ni äntligen helg och får vara lediga tills på måndag för då kommer ni till studion.
Alla nickar och vi går sedan in till Oscars hus. När vi kommer in så tar vi av oss skorna och går till vardagsrummet och sätter oss i soffan. Alla verkar vara trötta efter hela veckan. Vi bestämmer oss för att sova här för vi orkar inte åka hem till oss. Jag och Oscar Sover i hans rum och ogge, Omar och Felix sover i vardagsrummet. Jag går till badrummet och tar bort mitt smink och borstar sedan mina tänder. När jag är klar så går jag in till Oscars rum och på sängen har han tagit fram sovkläder som är en tröja. Jag tar på mig tröjan och lägger mig i sängen. Sedan kommer Oscar in och lägger sig bredvid mig. Han tittar på mig och ler vilket jag oxå gör.
- godnatt min ängel, säger han.
- fooonatt babe, svarar jag och han ler.
-----------------------------------------
LÄS!!!
Hej alla läsare! Förlåt att jag inte har lagt upp på länge, men kom liksom inte på vad jag skulle skriva. Men nu är kapitlet ute. Jag kommer att pausa på denna novellen eftersom att jag känner inte för att skriva på den, men jag kommer ändå att skriva kapitel men de kommer inte läggas upp så ofta, alltså kommer inte vara lika aktiv på denna! Men hoppas ni gillade kapitlet😘❤️
YOU ARE READING
Aldrig sluta älska! ~ o.e
FanfictionIsabelle är 15 år och har precis slutat nian och ska börja gymnasiet. På gymnasiet blir hon kär i en kille som gå i hennes klass och som dessutom är han med i nått pojkband. Vad kommer att hända? Känner han likadant som Isabelle? Kommer de att bli t...