Kapitel 16

32 1 3
                                    

Innan ni börjar med läsandet så vill jag bara säga att jag kanske har krånglat till det med novellen, men de är fortfarande på turnén men de har inte börjat med konserterna ännu! :)

Isabelles perspektiv*

Jag vaknar ännu en gång fast det är ljust. Jag vänder mig om och där ligger ingen Oscar. Jag tittar upp och ser att vi ligger på hotell rummen, men jag låg i mitt rum ju, eller? Aja men nu är jag i alla fall helt vaken. Jag går upp och tar på mig och sedan går ber till hotellfrukosten. Asså jag äskar hotellfrukost. Jag sätter mig ner vid de andra och äter. När vi har klart så går daff igenom dagen och sen går vi upp på rummen.

KONSERTEN!

Jag ställer mig i publiken och efter en stund så kommer the fooo Conspiracy ut och dansar och sjunger. De sjunger 'build a girl' och när de sjunger den sista meningen så pekar Oscar på mig och jag blir helt varm inom mig och ler. De sjunger den sista låten som är 'My Beyonce'. Jag sjunger med och klappar med alla foooers. Jag känner att jag behöver gå på toa, så jag försöker ta mig ur massan av foooers och hitta den första bästa toan. När jag är klar gå jag ut ur toan och kollar mobilen. Jag har fått 3 missade samtal av Oscar. Jag springer bakom scenen och där sitter Oscar orolig. Jag går fram till honom och han ser mig och kramar genast om mig.

- var har du varit?

- jag gick bara på toan, hurså? Frågar jag.

- nej jag blev brat orolig för dig, för jag såg inte dig när vi sjöng sista låten, säger Oscar och ger mig ännu en kram och en puss på huvudet.

- aha oj förlåt älskling, svarar jag och sedan kysser honom.

- vill du följa med in på scenen? Frågar han.

- ja självklart, svarar jag och ler.

Ett leende sprids på hans läppar och sedan går han in och presenterar mig och därefter kommer jag ut på scenen och alla skriker och klappar.

- hej allihopa! Mår ni bra? Frågar jag de och alla svarar 'jaaa' och vissa skriker.

- jag heter Isabelle och är tsm med Oscar som många av er vet. Nu kommer den sista låten som de ska sjunga som är 'Fridays are forever' och jag kommer att dansa och sjunga lite, så häng gärna på och sjung och dansa, för nu kör de THE FOOO CONSPIRACY!!

Alla skriker och hoppar och killarna börjar sjunga. Vi sjunger och dansar till låten och när vi sjunger den sista meningen i låten som är 'cuz Fridays are forever' så står vi på rad och håller varandra på axlarna och ger en stor puss ut mot publiken och alla skriker. Vi tackar allt och alla och går av ifrån scenen. Vi går sedan bakom scenen och ger varandra en 'high five' till varandra och de ger en 'bro hug'. Vi går till hotellet och går till våra rum, duschar och byter om. När jag har duschat så tar jag på mig sovkläder och lägger mig i sängen. Jag hör att det kommer ut en från toan och det är Oscar. Han byter om och lägger sig bredvid mig och tittar på mig. Jag tittar på han och myter mig så vi är några millimeter ifrån varandra, men jag tänker vara lite lurig så jag viker undan och han ger en ledsen min.

- jag ska ha min kyss, säger han och ler.

- jag ska bara borsta tänderna först, säger jag och ler samtidigt dom jag går till toan.

Jag tar min tandborste och lägger på tandkräm och borstar. När jag är klar så spottar jag ut och går ut från toan. Jag går till sängen och biter mig i läppen. Jag lägger mig bredvid Oscar och lutar mig och kysser honom passionerat. Sedan kommer Felix in och lägger sig i en enkelsäng. Han tittar på oss och sedan tar han sin mobil och sitter med den. Sedan säger vi 'godnatt' och jag somnar mjukt.

--------------------------------------------

Hej på er! Vad tycker ni om kapitlet? Kommer skiva 2-3 till. Det kan hända att någon gång kommer jag skriva på denna novellen men nu vill jag pausa i denna. Men ha det så bra❤️❤️

Aldrig sluta älska! ~ o.eWhere stories live. Discover now