3. Mitä shiftaaminen on?

520 17 4
                                    

Emme tiedä 100% varmuudella mitä shiftaaminen on, mutta shiftatessa pääset toiseen maailmaan, joka tuntuu yhtä aidolta, kuin tämä ja pystyt käyttää kaikki aistejasi. Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa niin kauan, kuin se ei satuta ketään. Shiftaamisesta on kuitenkin kaksi pääteoriaa / näkökulmaa; multiversumiteoria ja tieotisuusteoria.

Multiversumiteoria perustuu ajatukseen, jonka mukaan maailmassa on loputtomasti todellisuuksia ja näin myös loputtomasti mahdollisuuksia. Jossakin todellisuudessa sinulla on siniset hiukset ja toisessa olet urhea ritari, joka taistelee lohikäärmeitä vastaan. Shiftatessa tulet tietoiseksi toisesta itsestäsi toisessa todellisuudessa.

Multiversumiteorian mukaan me shiftaamme jatkuvasti. Leikitään, että olet valitsemassa haluatko suklaa vai mansikka jäätelöä. Sillä hetkellä, kun teet päätöksen todellisuus haarautuu ja sinä shiftaat. Jos valitsit suklaa jäätelön sinä shiftasit todellisuuten, jossa valitsit suklaa jäätelön ja todellisuus haarautui niin, että toisessa valitsitkin mansikka jäätelön, jossakin otitkin ehkä molemmat, jossain et mitään ja jossain valitsit toisen, mutta muutitkin vielä valintaasi. Mahdollisuuksia on loputtomasti.

Tietoisuusteorian mukaan shiftatessa luomme todellisuuden päässämme mm. manipuloimalla aistejamme. Tämä ei tarkoita, että shiftaaminen olisi unta. Esimerkiksi aika toimii samalla tavalla, kuin hereillä ollessamme, joka ei olisi mahdollista unessa. Tähän teoriaan liittyy myös aivoaallot ja niiden toiminta. Rem unen aikana alfa- ja beta-aallot ovat tukahtuneempia ja theta- ja delta-aallot lisääntyvät. Theta- ja delta-aallot aiheuttavat unet ja "toismaailman kokemukset.

Joidenkin teorioiden mukaan shiftaaminen voisi olla myös hyvin eläväinen ja toden tuntuinen uni. Lisäksi ihmisillä voi olla omia teorioita siitä mitä shiftaaminen on. Esimerkiksi @kuparikettu :n mukaan shiftaaminen on mielikuvitus / meditaatio matka.

Joka tapauksessa hyvin moni ihminen on kertonut samankaltaisista toismaailman kokemuksista, joten pakkohan sen on edes jollain tasolla olla totta. Shiftatessa pystyt siis mennä ihan mihin vain – esim. Tylypahka, Marvel, jokin videopeli tai nykyinen elämäsi hieman muutettuna – ,voit olla kuka tai mikä vain – esim. oma muunneltu itsesi, elokuvan hahmo tai eläin – ja voit tehdä mitä vain.

Shiftaaminen - matkustamista maailmojen välilläWhere stories live. Discover now