Herään siihen, kun isoveljeni Sami hakkaa huoneeni ovea. Hän on minun suojelusenkeli, niin hän ainakin sanoo. Minä nousen ylös sängystäni väsyneenä. Laahustan ovelle ja avaan sen. Siinä hän seisoo t-paita ja kollarit päällään.
"Niin? Ootko lähös johonkin näin aikasin?" Kysyin. Hän vähän hymyilee, mutta yrittää pitää pokkansa.
"Eiii.. vaan sun. Pue nyt nopee päälles." Hän sanoi ja katsoi minua. Minulla on pelkkä jättimäinen huppari päälläni, mikä on hänen. "Vittu mun huppari!"
"No niin onkin, mutta minne mä nyt oon muka menossa?" Kysyin ihmetellen, sillä en ole sopinut mitään. Veljeni huokaisee ja pyörittää silmiään.
"Pue päälle ja tuu tonne alas. Ymmärsitkö?" Hän sanoi niin, että minä varmasti ymmärtäisin. Katson häntä hetken kulmat kurtussa, mutta sitten nyökkään ja suljen oven.
Kävelen vaatekaapilleni ja katselen sen sisältöä mietiskellen, kunnes tiedän mitä puen.
(Vaihda jos et tykkää)
Nyt kun sain puettua lähden alakertaa kohti. Kävelen portaat alas, ja saavun olohuoneeseen. Edessäni seisovat äitini ja isoveljeni, joka pitää jotain selkänsä takana. Molemmat hymyilevät katsoen minua.
"No kertois jo." Sanoin malttamattomana, kunnes veljeni selän takaa ilmestyi jokin lahjapaketti. Siis mähän oon ihan vitun tyhmä. Mulla on syntymäpäivä.
"Hyvää syntymäpäivää!" Molemmat sanoo ja halaavat mua. Otan lahjan veljeni kädestä kiittäen.
Avaan paketin hymy huulillani ja vilkaisen veljeäni, joka virnuilee itsekseen. En ehkä kestä. Eminem huppari, jossa lukee Slim Shady. Eminem on lempi artistini. Nyt ryntään halaamaan Samia. Mistä olen ansainnut näin ihanan veljen.
"Kiitos ihan vitusti!" Hihkaisen hänelle iloisena. Hän nauraa ja taputtaa selkääni hellästi. Nyt vetäydyn halauksesta ja halaa vielä äitiäni pitkään.
"Kiitos!" Kiitän vielä.
Huomenna muuten alkaa taas koulu ja menen ysille. Vihaan koulua. Se on vaan ihan perseestä, kun pitää olla kaikkien nähtävillä, kokeet ja läksyt. Opettajatkin ovat ihan perseestä. Olen muutenkin ihan paska koulussa.
Makaan sängylläni uusi huppari päälläni. Päätän kysyä kaveriani Siljaa, jos voisimme tehdä jotain. Avaan snäpin ja laitan hänelle snäpin.
YOU ARE READING
right here.
RomanceKESKEN "Joonas mee pois tieltä, sun takan on porukkaa." Yksi blondi jätkä sanoi edessäni seisovalle brunelle 'Joonakselle'. Joonas kääntyi ympäri kulmat kurtussa, mutta heti nähdessään minut, Siljan ja Samin, hän hämmästyi. Okei tää Joonas on ihan v...