einarkkari543

136 5 0
                                    

Menen alakertaan keittiöön äitin luo ja seisoskelen hetken vain typerästi siinä keskellä keittiötä.

"Öö äiti." Sanoin.

Äiti käänsi katseensa muhun kysyvästi.

"Nii mä meen kavereiden kans öö pitää hauskaa nii mä tuun myöhään takas." Sanoin.

Äiti katsoo minua vain kauan eikä vastaa mitään.

"Kunhan et ota keneltäkään pillereitä tai muuta sellaista."

"Joo. Ei, ei tietenkään." Vastasin ja näytin hymyä äitilleni, tosin feikkiä hymyä.

"Älä juo liikaa."

"Hei! Paraskin vitun puhuja siinä." Osoitin äitiä, hän kurtisti kulmiaan kysyvästi. Tekee nyt jo mieli itkeä. Se ei edes itse tajua.

"Jaa no heippa. Älä sitten juopottele täällä." Sanoin sille, se ähkäisi ja huitaisi kättään kuin ei mukamas aio ryypätä, mutta mä tiedän että se tulee tapahtuu.

Kävelin eteiseen, laitoin kengät jalkaan ja tulin ulos talosta laittaen oven kiinni perässäni. Tää voi mennä päin persettä koko homma tai sitten mä kuolen huumeisiin, vaikka äiti varoittikin.  No, mutta en mä nyt ainakaan matkalla Valtterille voi vielä kuolla, kun meen Joonaksen kyydissä.

Joonas hymyilee mulle ja sanoo, että hyppää kyytiin. Mä meen sen taakse istumaan ja saan siltä kypärän päähäni. Sitten kiedon mun kädet Joonaksen ympärille ja me lähdetään Valtterille.

Siis mä en oo laittamassa mitään mekkoa mun päälle. En todellakaan. Saan vaan kaikki bodysheimaa mua joten laitoin vaan hupparin ja mustat kollarit.

Yks toive, ei liikaa ihmisiä.

Koko paikka täynnä ihmisiä. Voi vittu jes tätähän mä toivoin. Paska. Kävelemme kuitenkin Joonaksen kanssa vaan sisään eikä edes koputeta. Joonas vaan meni röyhkeästi sisään, mutta ei se näköjään Valtteria haittaa, kun nehän on hyviä kavereita. Joonas varmaan näki kuinka mä katoin kaikkia heti, kun me tultii sisälle.

"Tuu. Mennää ettii Valtteri ja muut." Se sanoi rauhallisesti, laittoi käden mun hartioille ja lähettiin ensin olkkariin, jossa oli paljon ihmisiä.

Me nähtiin muutkin meidän tyhmät kaverit sohvalla joten me mentiin sinne.

"Heiiii sä pääsit!" Silja nousi heti sohvalta halaamaan mua ja kiljui. Mä pidin käsiä mun selän takana ja seisoin halattavana.

"Joo öö.." Joonas sanoi kiusaantuneena ja meni meidän ohi sohvalle poikien viereen. "Mis Joel ja Dani on?"

"Öö ne meni kai johonkin. En mä tiiä." Valtteri vastasi kalja tölkki kädessä. Sitten se otti yhden tölkin sohvapöydältä ja ojensi sitä Joonakselle. "Siinä sulle."

"Emmä, mä oon mopolla. Kuskaan Sannaa. En mee ojissa tällä kertaa." Joonas vastasi. Valtteri nyökkäili ja vinkkailee silmää.

"Silja, tää on jo tarpeeksi!" Mä nauroin vähän hermostuneesti ja Silja lopetti heti mun halaamisen.

"Joo anteeks, surumaailma." Se sanoi ja lähti heti kuljettamaan mua keittiöön. Me pysähdyttiin saarekkeelle, missä oli semmosii shotti lasei, kertakäyttöisiä mukeja ja tottakai viinaa ja kaljaa yms.

"Pidä huoli nesteytyksestä!" Silja sanoo tyrkäten shotti lasin mun käteen ja vetää itse yhden shotin.

"Öö okei. Mitä täs on?" Kysyin osoittaen shottia mun kädessä. Silja sanoi, että siinä on viskiä joten mä vedin sen alas ja irvistin vähän sille, mutta se maistukin tosi hyvälle tällä kertaa joten otin vielä lisää. Aika paljonkin. Tänään ollaan taas sitten kännissä.

right here.Where stories live. Discover now