Näillä eväillä?

128 6 0
                                    

Heräsin aamulla, kun mun herätys soi joten laitoin sen nopeaa pois päältä, jotta mun ei tarvi kuunnella sitä. Makasin siinä hetken ajatellen elämää, kunnes nousin nopeaa ja muistan kasin aamun. Hyppään sängystä nopeeta ylös ja puen mustat kollarit ja hupparin.

Meen laittaa nopee vähä jotain meikkiä, että en näytä joltain viemäristä löydetyltä rotalta. Sitten pesen hampaat myös ja otan omenan keittiöstä, otan siitä pari purasua ja heitän roskiin. Tiedän, tiedän, noin ei saisi tehdä, mutta mä nyt vaan tein.

Otin puhelimen käteen taskusta ja näin Joonakselta tulleen viestin.

Joonas<3
Tuun ihan kohta hakee sua

Kohta kuulenkin, kun Joonas painaa kaasua pihassa, heitän reppuni selkään ja taistelen kenkien kanssa, kun saan ne jalkaan niin astun ulos. Silmäni suurentuvat ulkoilmasta, kun näin pitkästä aikaa menen ulos.

Tuun Joonaksen luo ja se hymyilee mulle söpösti, hymyilen sille takasin.

"No huomenta." Se sanoo ja ojentaa mulle kypärää, minkä otan sen kädestä.

"Huomenia." Sanon itsekin.

"Okei, noni hyppääs kyytii niin keritään." Hän sanoo ja istuu paremmin mopon päälle valmiina lähtemään.

"No sit ei kyl keritä, jos ajat jotain mummo vauhtia." Totesin ja istuin kypärä päässä pojan taakse. Kiedoin kädet Joonaksen ympärille hitaasti, koska en oo ollut pitkään aikaan sen kyydissä.

"Kyl mä menisin 'mummo vauhtia' nyt, kun sä oot siinä, mutta en mä tänää aatellut tänään. Olishan se kivaa mennä hitaamminki." Tuo sanoi virnuillen.

Mitäköhän se nyt ajattelee? Tässä on selvästi nyt jotain virnuilun aihetta sille.

"Pidä nyt kovempaa kiinni muuten sä lennät kyydistä. Luota muhun." Joonas varoitti.

"En mä lennä. Näin on hyvä." Yritin vakuuttaa.

"Vittu nyt.." Joonas murahti, se otti mun käsistä kiinni ja laittoi ne paremmin ittensä ympärille.

Mun vatsassa on ihan liikaa perhosia nyt ja mun sydän hakkaa jännittyneenä. Fuck.

"Noni nyt mennää." Hän sanoi ja lähtee heti kauheaa vauhtia mopolla kohti koulua.

Joku ei selvästikään halua myöhästyä.

Joonas pysäytti moponsa koulun parkkipaikalle, otettiin molemmat kypärät pois ja noustiin pois mopon päältä. Silja juoksee heti mun luo nauraen ja puristaa mua tosi kovaa.

"Happea." Sanoin vähäsellä hapella.

"Aa joo." Silja sanoi ja irtautui musta. "Iiiik! Meillä on ollu niin ikävä!"

"Jos sä valehtelet, mä revin sun silmät irti." Sanoin ja katoin sitä kulmieni takaa, mutta sitten hymyilin kuitenkin vähäsen.

"Okei, mennään nyt jo! Valtteri sanoi, että sillä on joku huikea perjantai suunnitelma." Joonas sanoi ja katsoi meitä tylsistyneenä.

"Nyt on perjantai." Sanoin ja katoin Joonasta.

"No niin on! Tulkaa nyt!" Joonas kiljui ja me lähettiin kohti koulun ovia.

Oh shit, shit, shit, shit. Nyt siellä on ne kaikki ihmiset ja ne näkee mut. Ne tulee ajattelemaan niin, että mitä toi tääl tekee, eikö sen veli kuollu, se oli ainakin kaks kuukautta pois, mä luulin että se ei tuu enää takas, mä toivoin että se ei olis tullu takas.

Meidän eka tunti on toisessa kerroksessa bilsaa, mä vihaan bilsaa. Onneksi mä istun ihan takana sentään Valtterin kanssa. Meidän koulussa nää tunnit menee vähän oudosti, välillä vaikka joku 9A:lta tulee meidän tunnille.

right here.Where stories live. Discover now