Herään maailman ärsyttävimpään ääneen. Kyllä, se on herätykseni. Pian pitää lähteä sinne vitun kouluun. En halua, mutta on pakko! Ai niin, onkohan se Joonas siellä?
Raahaudun ylös sängystä ja kävelen vaatekaapilleni. Puen sieltä jotkut vaatteet päälleni, jonka jälkeen meikkaan. Nyt menen vielä vessaan harjaamaan hampaat yms.
(Vaihda jos et tykkää)
Ai niin pitäisiköhän herättää se laiskamato. Tallustan hänen huoneen eteen ja hakkaan ovea. Sitten tömistelen sisään ja näen hänen nukkuvan vielä sängyssään. Viskaan peiton lattialle Samin päältä. Heti kuuluu hänen valituksia ja nurinaa.
"Ei! Senkin vauva, anna se peitto takas!" Hän ärisi. Naurahdin pienesti ja läpsäisin häntä poskelle hellästi, sillä hän oli juuri nukahtamassa uudestaan. Sami oli ollut illalla juomassa kaverillaan joten nyt hän on tälläinen. "Nyt vittu!"
"Herää, nouse! On sullakin koulua! Nouse nyt!" Huudan tuolle. Hän hymyilee hassusti minulle.
"Hah säpä oot ysillä eli peruskoulus vielä!" Hän sanoi ja nousi ylös sängystään. Nyt on minun aikani poistua tämän huoneesta joten menen tekemään aamupalaa alakertaan.
Tein kahvia ja pari leipää itselleni. Söin siinä ihan normaalisti ja pian tuo veljeni laahustaa keittiöön. Yritän pitää pokkaani, hän on niin väsynyt.
"Olikos kivaa eilen? Kuinka paljon joit?" Kysyin häneltä. Sain vastaukseksi keskisormen. "No vietkö sä mut kouluun?"
"Joo joo." Hän vastasi äkäisenä.
Nyt lähdemme kohti koulua. Istun veljeni mustaan autoon kuin myös hänkin. Hän pistää auton käyntiin ja kaartaa pois pihastamme. Minä selaan jos tulisi jotain hyvää musaa radiosta. No eipä tule.
Sami pysäytti autonsa koulun pihan eteen.
"Noni heippa ja muista varoa poikia." Hän sanoi katsoen minua. Pyöritin silmiäni ja astuin ulos autosta skeitti kainalossani.
"Heippa, tuut hakee myös!" Muistutin. Hän teki taas jotain käsimerkkejä myöntämisen merkiksi. Paiskasin auton oven kiinni ja lähdin skeitilläni Siljan luo.
"Moro." Sanoin pysäyttäessä skeittini ja annan halin Siljalle.
"Moi." Hän sanoo ja irtoamme halista. "Et muuten ikinä arvaa!!" Hän yhtäkkiä sanoi innoissaan. Minä säpsähdin hieman.
"Öö niin?" Sanoin kysyvällä ilmeellä. Silja tuli hieman lähemmäksi.
"Okei eli, mä tulin tänne koulun pihalle ja tääl oli muutama muukin. Niin sit se sama jätkä porukka sieltä kaupasta tuli mun luo! Ja yks niistä kysyi, että oonko mä se tyttö sieltä kaupasta. Vastasin et joo. Sit se Joonas kyseli sua, että ootko sä jo tullu tai ooks tulos ollenkaan! Niinku omg!!" Silja selitti innoissaan.
"Siis se kyseli mua?! Mitä sä vastasit tai mitä se sano sit?" Kysyin hämmentyneenä ja posket ihan punaisena. Pakko sanoa, että tuli yhtäkkiä ihan kuuma. En tiedä ehkä minua vaan jännittää joku, varmaan tämä koulupäivä. En tiedä.
YOU ARE READING
right here.
RomanceKESKEN "Joonas mee pois tieltä, sun takan on porukkaa." Yksi blondi jätkä sanoi edessäni seisovalle brunelle 'Joonakselle'. Joonas kääntyi ympäri kulmat kurtussa, mutta heti nähdessään minut, Siljan ja Samin, hän hämmästyi. Okei tää Joonas on ihan v...