SESSİZLİK

423 10 1
                                    

İnsan duyguları olan bir canlı, duyguları ni, öfkesini, heyecan ını,korkusunu, acısını kısaca bizi insan yapan duyguları bir şekilde yaşarız.Ama eğer susarsak işte o zaman bütün duygular bizimle birlikte yok olup gidiyor, bizden geriye hiç birşey kalmıyor...

-Bunu sadece sen, ben, Zehra Ana ve abim biliyor,Asya hem şaşkındı,hemde ofkeliydi.

-Nasıl bir oyun bu, dedi öfkeyle.Resul Asya nın öfkeli gözlerine bakarak,

-Mustafa seninde dediğin gibi daha çocuk, ayrıca hiçbir suçu olmayan,Abim senin kardeşini korumaya çalıştığın gibi oda kardeşini korumaya çalışıyor, dedi.

Asya,sustu aslında o kadar ofkeliydiki ortalığı kırıp döküp ağlamak istiyordu.Ama İrem i geldi gözünün önüne oda çok küçüktü...

Ertesi gün... Mardin cezaevi.

-Ağam, zaten çok yakışıklısın,bide şu takımları cektinmi iyice yakıyorsun, dedi Ali.Gozleri hayran hayran Mirzan ağa saydı.Mirzan Ağa elindeki ceketi giyip Ali'ye döndü,

-Gevezeligin üstünde yine Ali m,dedi.Ali iyice gülerek geldi abi hatta baba gibi olan bu adamın yanına sonrada eğilip elini öptü.Mirzan Ağa severdi Aliy i, aslında onunla böyle rahat konuşabilen nadir insanlardandi Ali.Kandavasi yüzünden birini vurduğunda daha 13 yaşındaymış Ali 5 yıl ıslah evinde kaldıktan sonra bu ceza evine gelmişti beş yıl önce.Onu ilk gördüğü anda sevmiş kanatlarının altına almış,burda can yoldaşı olmuştu Ali.

Yavaşça Ali nin omzuna vurup,

-Bana güzel bir kahve yapta içelim, dedi.Ali hemen kocaman gülüşüyle Mirzan Ağaya bakıp.
-Hemen Ağam sen iste,deyip hızla kahve yapmak için ocağın başına gitmişti.

Mirzan Ağa da sandalye çekip masaya oturmuş, yine aynı şeyi düşünmeye başladı.Asya son dört gündür sadece bu ismi düşünüyordu.. İçinde bir türlü bastiramadigi bir heyecan vardı.Dort gündür söylediği şeyi tekrar etti yine kendine içinden.

-Kendine gel Mirzan ağa yüzünü bile görmediğin biri için ne bu heyecan.Sanki 18 lik delikanlısı kaç yaşında adamsın sen, dedi.

Ali elinde tepsiyi masaya bırakıp kahvesini koydu Mirzan Ağa'nın sonrada gülerek,

-Abi görende seni ilk defa evleniyorsun sanacak, dedi neşeyle.Mirzan Ağa kahveyi eline alınca gür ve sert sesiyle sadece

-Ali dedi.Ali kızdığı nı anlayınca .

-Tamam abi sustum,deyip başını suçlu çocuklar gibi önüne eğdi.sonrada yatağına çıkıp yaptığı tesbihi tamamlamaya çalıştı.Mirzan Ağa niye kızmıştı düşündü arkasından Ali haklıydı daha önce iki kez evlenmişti.Ama hiçbir zaman onlarla samimi olmamıştı.Sadece aşiret emrettiği için onlar karısı olmuştu.Dini nikahları kiyilirken bile yüzlerine doğru düzgün bakmamış, sadece susup oturmuştu.Ama şimdi birazdan yine yüzünü görmediği bir kadın karısı olacak peki neden içi içine sığmıyordu.İcinden yine

-Asya, değip kahvesini içmişti...

Mardin...Otel...
Hiç uyumadı Asya,sabaha kadar büyük camın önünde koltukta dışarı izlemişti.korkuyordu hayatında ikinci kez bu kadar çok korkuyordu ilkinde canı Yağız a kanser teşhisi konulmuşdu.O gün korkudan kaskatı olmuştu.Daha üç yaşındaydı Yağız ozaman.onu kaybetmekten ölesiye korkmuştu.Ama çok şükür Yavuz un iliği uymuş kısa sürede sağlığına kavuşmuştu.Simdi yine korkuyordu, yüzünü bile görmediği adam öldürüp hapse giren bir adamın karısı olacaktı. 

Doğu ve Batı (Töre/Berdel+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin