SÖZ

369 7 6
                                    

İnsan olarak herzaman karşımızdaki insanların verdiği sözü tutmasını bekleriz.Peki biz verdiğimiz sözlerin ne kadarını tutuyoruz?...

Asya konağa geldikten iki hafta sonra...

Asya yine çocuklar ı ile yaklaşık iki saat e yakın konuşup,telefonu kapatınca yine içi acıdı, çok özledi kuzularını.İlk zamanlar konusmazlarken şimdi annelerini teselli ediyorlardı.-Merak etme Anne iyiyiz okullar kapanınca yanına geleceğiz,diye.Sonra,iki haftadır yaptığı gibi camın önüne oturdu.Konağa geldiğinden beri sürekli ya odadaki pencerenin önünde oturuyor yada odasının karşısında bulunan küçük kütüphanede vakit geçiriyordu.

Nikahtan iki gün sonra Kemal bey, oğlu ve gelinini alarak Şirinceye geri döndü.Asya tek başına kalmısştı.Kemal bey her ne kadar gitmek istemese de Asya ,

-Annem ve çocuklar yalnız kalmasın, birkaç haftaya okullar kapanacak zaten, çocuklar yanıma gelecek sizde onlarla tekrar gelirsiniz.diyerek ikna etmişti.Çünkü, babasının iyi olmadığını gorebiliyordu.

Her ne kadar Asya da gitmek istesede Hasan Ağa onu kalması için ikna etti.
.

......................

İKİ HAFTA ÖNCE..... NİKÂH GECESİ....

Asya koltukta uyuyup kalan babasına baktı.Canım dediği adam yıkılmıştı artık..Asya babasının sağlığından endişe etmeye başlamıştı artık.Dalmış babasını izlerken kapı yavaşça tıklatıldı.Asya yavaşça ayağa kalkıp kapıyı açtı.Zehra Ana kızarmış gözleriyle ona bakıyordu.Agladıgı her halinden belliydi.Asya ya herşeyi anlatmadığı için kendini suçlu yordu çünkü.Daha ilk gördüğünde sevdiği bu kadına ihanet etmiş gibi hissediyordu.Asya gayet sakin ve emin bir duruşla,

-Birseymi istedin Zehra Ana, dedi.
Zehra Ana kendini biraz toplayıp,
-Eğer müsait isen babam seninle konuşmak istiyor, dedi.
Asya gayet sakin,
-Musaitim,gidelim dedi.Sonrada dönüp babasına baktı, uyuduğunu görünce, odadan çıkıp kapıyı yavaşça kapattı.

Zehra Ana önde,Asya arkada yukarı kata çıktılar.Burası büyük bir terastı,yerde minderler ve dört tarafta oturmak için sedirler vardı.Hasan Ağa tam karşıdaki sedirde oturuyordu.Asya nın geldiğini görünce kendini toparlayıp,Asya ya baktı dikkatlice,sonrada.

-Gel kızım, deyip eliyle yanına oturması için işaret etti.
Asya yavaşça yanına gidip oturdu.Asya oturunca Zehra Ana,

-Ben asağıdayım, birşey isterseniz seslenin,deyip arkasını dönüp aşağı indi.

Hasan Ağa,Asya ya dönüp uzun uzun baktı.Derin bir nefes alıp, konuşmaya başladı.

-Sana teşekkür ederim kızım, biliyorum senin için kolay değil ama sen bugün benim iki evladımı bana bağışladın.Ne yapsam hakkını ödeyemem,
Burak ile Elvan ın birbirini sevdiğinden en başından haberim olsa bunların hiçbiri olmazdı, dedi.

Asya şaşırmıştı,
-Bilseniz izin verir miydiniz,diye sordu.

Hasan Ağa başını aşağı yukarı hareket ettirip,
-Verirdim,ama artık olan oldu işte, dedi ve iç çekti.
Bizim buralarda çok az kişi sevdiğine kavuşur.Bakma Ağa yım ama bende evlatlarımın hep gönlünden geçen le beraber olmasını istedim.Sadece Mirzan imin kaderine engel olamadım.Zehra sevdigiyle evlendi,ama kader, daha yılı dolmadan vefat etti eşi.Zehra da bir daha evlenmek istemedi,bende o istemediği sürece koruyup kollamaya çalıştım.

Doğu ve Batı (Töre/Berdel+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin