****
Dört ay sonra
Zaman çok hızlı geçiyordu,Asya ve çocuklar Mardine geleli neredeyse 10 ay olmuştu.Kış iyice bastırmıstı.
Asya'nın ailesi yağmur eve geldikten iki gün sonra dönmüştü.Burak ve Elvan Yağmur un kırkı çıkar çıkmaz gitmişlerdi.Asya ve ailesi her gün çocuklar okuldan gelince görüntülü görüşüp hasret gideriyordu.Sadece Asya'nın hayatında değil Mirzan Ağa nın hayatında da birçok değişiklik olmuştu.Mustafa ve Melek okumak için İstanbul'a gitmişti.Hatice de onlarla birlikte gitmişti.Hem çocuklar a göz kulak olmak için,hemde kendine yeni bir hayat kurmak için, gitmeden birgün önce Mirzan la konuşup, onunla helalleşip onu boşamasını istemişti.İkiside yıllarca karı koca değil ama iyi dost olmuştu.Mirzan onun bu isteğini kabul edip boşamıştı Hatice yi,ama onu mağdur etmemişti.İstanbul da sahip olduğu iki oteli ona vermişti.Ayrıca her ay yüklü miktarda çocuklar için para yatırıyordu.Çocuklar önce istememislerdi ayrılmalarını ama ikisinide dinleyince anlayışla karsılamışlardı.Tabi herkes onlar kadar anlayışlı değildi.Ağalar duyunca karşı çıkmış hatta tepki göstermişti.Ama Mirzan Ağa herkesin ağzını kapatmıştı.Kızlar da anne ve ablaları ile gitmek isteyince Mirzan anlayış göstermiş, kızları için en iyi okulları ayarlamıştı, ağaların gösterdiği tepkiler, hemde kan davası yüzünden çocuğu rahatsız etmesinler diye Ali yi de onlarla göndermişti.Ali eli ayağı olmuştu İstanbul da çok becerikli çocuktu kısa sürede işleri
öğrenmiş ti, aslında kan davası kapanmıştı.Ali nin kardeşi ile onların oğlu yıllardır sevdalılarmış birbirine bunu duyunca Mirzan hem bu dava yüzünden kavuşamayan bu iki genci kavuşturmuş hemde davayı kapatmayı başarmıştı.Tabi bunda iki tarafa ödediği yüklü miktarda parada etkili olmuştu.Kan davası şimdilik kapanmıştı, ama Mirzan ne olur olmaz diye göndermişti.Mirzanoğlu konağı ise,önce Mustafa ve Melek in gidişiyle, arkasından Hatice ve Kızların gidişiyle iyice boşalmıştı.Hasan Ağa ve Zehra Ana buna çok üzülmüştü ama Hatice ve çocuklar için doğru olan buydu,bu yüzden hiç itiraz etmemişlerdi.Mirza nın Hatice yi bosamasına en çok Ezra sevinmişti.Asya da sevinmişti ama Ezra gibi kıskançlık yüzünden değil, Hatice için sevinmişti, çünkü çok gençti ve güzeldi Asya onun kendi ayakları üzerinde durup kendi hayatını kurmasına,bu kadar güçlü olmasına sevinmişti.Çünkü oda sevilmeyi ve mutlu olmayı sonuna kadar hakediyordu.Hatice İstanbul a gittiğinden beri de kızlarla ve onunla sık sık görüşüyordu.İkisi birbirine iyi gelen dost olmuştu.Ezra ise Hatice nin gidişiyle adeta evin hanımı gibi davranmaya başlamıştı.Çalışanlar Hate Hanım buna çok kızsalarda seslerini çıkarmıyorlardı.
Hatice ve Kızların gidişiyle Mirzan da artık konakta kalmıyordu, her gün iş çıkışında ikizlerini görmek için biraz uğruyor sonrada Asya nın yanına gidiyordu.Gece yarılarına kadar orda kalıp herkes yattıktan sonra otele gidiyordu.Aslında Asya'nın yanında kalmak için içi gidiyordu ama Elena ve Sıla yı rahatsız etmemek için kalmıyordu.Asya ile eskisinden daha yakındılar artık, gerçekten karı koca olmamışlardı hala ama daha yakındılar, beraber yemek yiyip, televizyon izleyip başbaşa Çiftlik evine gidip bol bol vakit geçiriyordu.Mirzan birkaç kere ona yaklaşmak istemiş ama Asya geçmişte yaşadığı bazı olaylar yüzünden Mirzanın hayatında başka bir kadın varken ona yaklaşamıyordu.Evet Mirzan Ezra yı sevmiyordu, gerçek karı koca bile değildiler ama o iki evladının annesiydi, Vural ın ona yaptığı haksızlığı o yapmak istemiyordu herkesin hayatı yavaş yavaş yoluna giriyordu.
****
Sıla elinde tepsi ile Asya nın çalışma odasının kapısını tıklattı, Asya
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Doğu ve Batı (Töre/Berdel+18)
Romanceİki gün sonra.... -İzin vermem anladı mı izin vermiyorum.. -Kızım sakin ol çocuklar korkuyor bak, dönüp anneme baktım sonrada arkasında saklanmış bana bakan iki çift göze iki dünyama benim cennet kuslarıma sonra babam a tekrar döndüm. -İz...