GERÇEKLER

428 11 9
                                    

İhanet,sadece bedenenmi olur?Söylenen yalanlar da ihanet degilmi.Peki gerçekler, neden daha çok yaralar insan ı....

-Ne demek bu,ne demek nasıl Mirzan in karısı olur bu kadın,Mirzan ın iki tane karısı var zaten 10 yıldır yolunu bekleyen iki karısı var.Ezra son bir saattir sürekli aşağıdaki avluda bağırıyordu.

Nikahtan sonra......
Bir saatlik yolculuktan sonra konağa gelmiştik.Hic kimse tek kelime dahi konuşmamıştı.Bizim nikah kıyılınca Burak ile Elvan ın nikahı kıyılacaktı konakta.Herkes konakta Mustafa ile benim nikahını kıymak için bekliyorken ,ben biraz önce Mirzan Ağa'nın karısı olmuştum.Yüzünü bir daha görmeyeceğim bir adamın karısı,

Mirzan ağa, yola çıktığından beri sadece aklında o vardı, Asya nın.Kokusu, içine çektiğinde nefesini kesen kokusu.Peki ya gözleri, çok güzel di,koyu kahverengi gözleri huzur du sanki,gözlerinde kaybolmak istedi biran.Tek kelime etmeden sadece gözleriyle konuşmuşlardı.çok güzel bakmıştı Mirzan Asya ya, güven der gibi,senin evin bundan sonra benim der gibi,en önemli si gitme der gibi bakmıştı.Asya korkmuştu yine kapılıp gitmekten,olmayacak birşey yüzünden kapılıp gitmekten, korkmuştu o gözlerden, hızla çıkmıştı odadan.Kalbi sanki yerinden çıkacak gibi kendini dışarı atmıştı.Sürekli ,kendine gel diyordu içinden.Kapida Zehra Ana ve Resûl onu bekliyorlardı.Sessizce yola çıkmışlardı.Bir saattir tek kelime çıkmamıştı kimseden..

Arabadan inince konağa dikkatli baktı Asya.Çok büyüktü, oldukçada güzeldi ilk geldiklerinde bu kadar dikkat etmemisti.Ayrica etrafa bakınca çok fazla koruma dikkatini çekti.Burak ile Elvan geldi aklına nedense hemen.Asya etrafa bakarken konağın kapısı açıldı.Resul ile Zehra Ana Asya ya bakıp hadi,dediler.üçü aynı anda içeri girince, Asya'nın babası hemen ayağa kalktı kızına doğru yürümeye başladı.Kızının yanına gelince sımsıkı sarıldı.Asyada babasına.

Asya babasından ayrılınca onu izleyenleri farketti,avluda büyük bir masa vardı.Gecen gün gördüğü ihtiyarlar orda oturuyordu.Ayrı olarak bir masa daha vardı.O masada ise,Burak, Elvan ve Mustafa vardı.Burak takım elbise giymişti, çok yakışıklı olmuştu, Allah var çok yakışıklıydı zaten,sonra Elvan a baktı çok sade bir gelinlik giymişti.Çok güzel olmuş tu zaten çok güzel bir kız dı,ona bakarken gözlerini gördü o anda Mirzan geldi aklına, gözleri aynı onun gibi dedi.Sonra hızla kendini toparlayıp Mustafa'ya baktı.Onada takım giydirmislerdi.Güzel çocuktu Mustafa,daha çocuktu Asya'nın gözünde çünkü.Asya Mustafa'ya bakıyordu sadece ama başını kaldırmamıştı bile..

İhtiyarların en ortasında oturan Hasan Ağa ayağa kalktı.Yavas adımlarla yanlarına gelip Hoşgeldiniz dedi.Asya Hasan Ağa ya baktı dikkatle.İlk gün bu kadar dikkat etmemisti, bugün ise içinden Mirzan dedi.Hasan ağa nın kopyasıydı sanki,tek fark vardı Hasan Ağa'nın gencligiydi Mirzan...

-Hosbulduk amca, dedi Resul.Zehra Ana çantasını açıp içinden evlilik cüzdanını çıkardı.Babasına verdi tek kelime etmeden.

Kemal bey bir kızına birde evlilik cüzdanına baktı.Anlamıstı birşeyler olduğunu.Asya babasının elini tuttu.Babasının gözlerine bakarak -Lutfen sakin ol, dedi.

Hasan Ağa cüzdan ı eline alınca, cüzdanı havaya kaldırıp..
-Asya,bundan sonra Mirzan Ağa'nın resmi nikahlı karısıdır, dedi.

Asya önce şaşkınlıkla ona bakan babasına,sonrada ayağa kalkıp ona bakan kardeşine, Elvan a en sonda Mustafa'ya bakıyordu.Mustafa ise ilk defa bu kadar uzun ve dikkatli baktı Asya ya.Sonra cam kırılma sesi geldi.Sesin olduğu yere döndüklerinde Ezra yi gördü.Elindeki kahve tepsisini düşürmüştü.Asya önce Ezra ya sonrada arkasındaki kadın ve kızlara baktı.Melek ti bu ilk geldiğinde gördüğü kız.

Doğu ve Batı (Töre/Berdel+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin