Calli's POV
Kaka alis lang ni jeff at nasa sala padin kami naka tambay.
"So she court you before pala" seryosong tanong ni sandro
"Ha?"
"That guy. She court you before?"
"Ah. Nope hindi"
"Sabi nya busted daw sya sayo right?""Not literally kasi in the first place i didn't let him to court me naman. Diba nga hindi ako pumapayag magpa ligaw hahaha" natatawa ko na sagot. True naman kasi.
"But do you like him?"
"No. He's like a kuya to me na noh. I treat him as kuya lang kasi nung dun ako tumira sa kanila before they treat my like a family talaga""Then why did he try to make ligaw sayo?"
"I don't know he did that naman after i graduate college eh nung nag move out na ako"
"Ah i see. baka he really like you that much talaga" naka simangot nya na sagot"Duh! if he really likes me wala na ko magagawa dun and hanggang kuya lang talaga tingin ko sa kanya"
"So pano kung iba yun? Like hindi mo trineat as kuya? You'll like him or you will let him ba?"
"I don't know but baka hindi din. Bat ka ba tanong ng tanong?""Wala lang. is it bad to ask ba? Oh baka he get's mad nga pala baby ka nya right" Aba napaka sungit pa nga talaga
"Sinasabe mo jan? Don't tell me nagseselos ka sands? Hahahahha" natatawa ko na sagot OA kasi maka react"What? No. Why would i"
"Baliw nagbibiro lang ako" aray bat parang nasaktan ako? Why naman ganun? I just sat there quiet.
And sands naman humiga sa couch at nasa thighs ko yung ulo nya."Calli what if someone will ask you today if he can court you, will you let him ba?"
"I don't know. But who ba?"
"Basta like pano lang if someone biglang ask ka"
"Then i'll say no padin" seryoso ko na sagot.
"Why?"
"I don't know nga sino eh"
"Oh okay" then we just both stay quiet.Sandro's POV
Calli said no.
I tried to ask her what ifs but she said no.
I was supposed to ask calli later if i can court him but she said no."OMG look at this!!!!" she's showing me her phone
"You have girlfriend pala sandro?" She ask
"No that's Fake News."
"Fake news? Eh thats you oh."
"Yeah that's me but fake news i don't have a girl friend. Why would i be here if i have one?"
"Oh! So you're just here kasi wala kang girlfriend? Grabe akala ko we're friends you just need kasama lang pala"
"No it's not like that. I mean i wouldn't go here if i have girl friend. And im here because i want to spend my time with you"
"Ah talaga ba? K tell me na you just don't have a choice"
"No nga kasi." I said naiinis na kasi ako"Wait may kukunin lang ako" she said umakyat sya.
"Sands picture tayo ulit dali. Bumili ako ng bagong film e"
"Sus you just want to have a photo with me lang talaga calli""Whatever. Tara na dali."
I think we used 2 packs ng film nya. Puro funny ones yung pictures namin there are few decent din then there are some where i kissed her cheeks again. Kaya she look shocked then she did that to me din.Calli & I became really close in short span of time. I really feel comfy whenever im with her. I love her but i can't tell her that.
After we took pictures we went in her kitchen. She wants to bake something for dessert daw kasi dadalahin namin sa dinner
It's almost 6:30 and calli just went to shower since we need to leave by 7PM
On our way to my parents house.
"I didn't know maganda din pala jeep wrangler"
"What? Jeep is hot kaya. This was my dream ever since"
"Really? It's too manly kaya and it's big"
"Sakto lang naman. But diba ang comfy naman i drive"
"Yeah."
"We're here na? Malapit lang pala sila tita sakin eh"
"Yes. But they don't usually stay here. If they're really busy sa palace na sila nag sstay but everytime i'll be in manila we surely go here""Hi calli! Oh dear i missed you!"
"Hi tita. I missed you too! I bake something for dessert pala tita"
"Really? Oh let's go na the food is ready"
"Mom? You didn't miss me ba?" I asked kasi hindi nya ko pinansin she went straight to calli
"Hi son. I missed you too. Tara na calli, you know after dinner we have a lot to talk about ha" That's how close my mom to her. I bet she really likes calliCalli's POV
I really feel welcome kay tita liza she's really sweet kasi khit 2nd time palang namin mag meet. Sometimes naman she calls me to have some chika ganon.
"Ate calliiii! I miss youu!" He's running papunta sakin
"I miss you too vinny! Pumapayat ka na ha!"
"Really ate? You're making me bola lang eh"
"No seryoso nga"
"Hi calliope!" He went to me and hug me naman
"Hi joseph!" That's simon he don't like calling him joseph kasi.
"Calli iha! Good to see you again. How are you?"
"Me too tito. Im good naman po. Kayo po?"
"Im good naman. You know busy lang talaga"Our dinner went on. More kwento talaga and tawa kasi si sandro so pikon.
I think it's almost 10 na din and tita liza and tito bong is going na din back to palace.
YOU ARE READING
Until I Found You (FAAM)
FanfictionFAN FICTION:SANDRO MARCOS WHAT WILL HAPPEN WHEN THE UNEXPECTED LOVE COMES IN UNEXPECTED TIME WILL YOU BE WILLING TO SACRIFICE ANYTHING FOR THIS KIND OF LOVE? IS THE DESTINY REALLY TRUE? ARE WE REALLY MEANT TO BE? CAN WE CONQUER THIS? COME AND REA...