Herenigd

3 0 0
                                    

Ik zie nog steeds helemaal niets. Ook horen is niet meer mogelijk. Wat is er gebeurd? Waar ben ik? En, waarom kan ik niks meer? Ik voel, zie en hoor niks meer, hoe is dit gebeurt?!

________________________________________________________________________________

'Goed gedaan!! Je hebt het gehaald! Ik dat ik trots op mijn kleine meisje kon zijn. Later word je een geweldige troon opvolgster, dat weet ik zeker.' 

Maar mama, ik wil helemaal niet de ko- koninging worden. 

'Meisje toch, je bent net eerste geworden bij de miss verkiezingen. Dat bewijst heel wat hoor, en, je wilt je moeder toch niet teleurstellen?' 

Nee... 

'NOU DAN, dan doe je wat ik zeg of anders gebeurt hetzelfde met jou als met je vader gebeurd is........'

                                                                 ****************

PAPA, NEE, PAPA! Waar gaat papa naartoe?! Waarom kan hij me niet horen, waarom-. 

'Hou toch eens je klep dicht irritant mormel. Ja, je vader kan je niet horen. Maar wat maakt dat nou weer uit? Ik hou toch zo veel meer van jou dan hij ooit heeft gedaan?' 

Mama, ik wil naar papa, alsjeblieft hij mag niet weg gaan. Niet nu, niet nu jij weer zo bent! 

Nu ik HOE BEN?!!! Wat wou je zeggen jij, jij, jij vervelend nutteloos kreng.

Niks moeder het was niks.

________________________________________________________________________________

Net zo snel als de herinnering boven kwam drijven verdwijnt hij weer. Wat was dat, wat gebeurde daar?

________________________________________________________________________________

Ik hoor spullen kapot gaan en overal om me heen hoor ik het geschreeuw. Haar geschreeuw. Ik ben bang. Wat als ze erachter komt dat zij papa heeft vermoord. Ze is nu zo woedend dat je het eerder een vulkaan uitbarsting gemixt met een een orkaan kan noemen. Ze is net weer normaal geworden. En- ze kwam erachter. Dat, dat papa weg is. Wat als.. Wat als ze mij vind? Wat gebeurd er dan met me. KLABAM!!!! Ik schrik. 

'AYLISSiA WAAR BEN JE, KOM NU HIER VOORDAT IK JE GA ZOEKEN.' 

Nee, nee. Ze komt eraan. Waar moet ik heen?! Dan krijg ik een ingeving. Papa's verstop plekje. Ze vond hem daar nooit. Misschien.. Nee dat kan ik niet.

'WAAR BEN JE?!!'

Oke, ik heb geen andere optie meer. Ik moet. Ik kijk onder het randje van de kast door en zie dat ze net de kamer uit loopt. NU, dit is mijn kans. Ik kom uit mijn verstopplek vandaan en ren naar de dichtstbijzijnde deur. Ik ruk de deur open en sta oog in oog met een wachter. Hij kijkt me verschrikt aan, maar als hij mij herkent ontspant hij een klein beetje. Hij trekt me mee, en dan pas herken ik hem. Het is Jack. De beste vriend van mijn vader en degene die me altijd beschermt voor mijn moeder. Ik denk dat hij m'n gedachten heeft gelezen iets anders is niet mogelijk want hij neemt me mee naar de holte onder de reusachtige eik in de paleis tuin. Het plekje van mijn vader. 

'Blijf hier ik kom je ophalen als ze gekalmeerd is en je veilig terug kan.'

Oke, tot zo. Hoop ik. Niet lang daarna hoor ik een schreeuw. Een die ik uit duizenden zou herkennen. Jack! Zonder te twijfelen kom ik uit mijn verstopplek en ren naar de bron van het geluid. Ik ben net op tijd om hem op zijn knieën te zien vallen. Als hij mij ziet draait hij zijn hoofd helemaal naar me toe. Je vader en ik hielden van je, ren. Zie ik zijn lippen vormen en dan voordat ik het kan beseffen ben ik in 2 dagen mijn 2 vaders verloren. De tranen stromen over mijn wangen. Mijn benen komen in beweging en ik hoor achter me mijn schreeuwen. De woorden die schreeuwt komen niet binnen. Totdat ik val.

'JIJ ACHTERLIJK ROT KRENG JE HEBT MIJN MAN WEGGENOMEN EN NU OOK NOG MIJN BESTE WACHTER!!!!'

Nee mam, dat heb je zelf gedaan, allen kan je dat niet beseffen. Je bent ziek, ook al ontken je da-. Een harde slag tegen mijn hoofd legt me het zwijgen op en langzaam zak ik weg, nog net mijn moeder in tranen kunnen zien uitbarsten en horen mompelen. 

'Wat heb ik gedaan, oh wat heb ik toch gedaan.'

________________________________________________________________________________

Oehhh, wat vinden jullie ervan? Snel even een hoofdstukje zodat de jullie nog wat te doen hebben :)). Vooral laten weten als je kritiek of ideeën hebt!! Tot het volgende deel.

(P.S. geen idee wanneer die komt, heb namelijk nogal veel wedstrijden en volgende week begint mijn toetsweek dus blijf gewoon goed opletten)

Lost princess without hopeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu