Pov robbie:
Matthy heeft nu 3 dagen geleden zijn neus sonde gekregen, hij knapt er al iets van op, hij heeft al iets meer energie en kan zelf van de slaapkamer naar de wc lopen, maar veder dat dat komt hij niet.
Mijn zusje is vandaag jarig dus ik was in Eindhoven op haar verjaardag matthy gaat normaal altijd mee maar ik snap heel goed dat hij vandaag niet mee is gegaan. Al die mensen om hem heen gaat hem veel te veel energie kosten, en iedereen die hem vragen gaat stellen waarom bij een slangetje door zijn neus heeft kost hem te veel moeite dus is hij thuis gebleven. En ik heb aan mijn familie vertellen dat hij ziek is meer niet.
Als ik thuis kom en de woonkamer in loop ligt mat in een foetushouding op de bank met zijn knuffel, ik heb altijd een beetje het idee dat iets matthy beschadigd heeft of in het ergste geval getraumatiseerd. Maar matthy praat niet graag over zijn verleden het liefst zegt matthy niks en gaat hij ergens stil in een hoekje zitten, en verdwaald hij compleet in zijn eigen wereld.
Ik ga ook op de bank liggen met mijn hoofd bij dat van matthy, ik pak zijn dekentje en leg deze over hem heen. Mat heeft het altijd koud dus de kans dat dat nu ook zo is lijkt mij aardig groot. Ik speel een beetje met matthy zijn haar 'oh hey je bent thuis, hoe was de verjaardag?' Voordat ik matthy antwoord geef trek ik hem eerst tegen mij aan zodat ik hem even goed kan knuffelen. 'Ja het was wel leuk maar hoe voel je je?' Ik hoop echt dat het goed met hem gaat en dar hij geen pijn heeft. 'Ja nogsteeds kut eigenlijk het enige wat ik kan doen is slapen en dat wordt wel echt saai.' Matthy is ondertussen met zijn hoofd op mijn buik gaan liggen 'ik snap het lieverd, koen wilde morgen even langs komen als jij dat ook goed vind natuurlijk.' Matthy antwoord mijn vraag met een knikje.
Ik wil super graag iets doen zodat mat zich wat beter gaat voelen, dus ik hoop dat als koen morgen even komt dat hij daar zich beter voor gaat voelen.
Iets waar ik me op het moment ergens zorgen over maak is hoe we de situatie aan de Bankzitters kijkers gaan vertellen. Waarschijnlijk wordt het een korte video die matthy ook op zijn eigen kanaal kan uploaden. Mat wil niet dat mensen denken dat hij ziek is maar het is nou eenmaal zo. En als hij aangesterkt is gaan we aan een nieuw herstel traject beginnen.
Alles zodat mat weer beter wordt en weer de oude is, mat en ik willen al heel lang samen naar lanzarote en gran canaria op vakantie ik had gehoopt deze zomer te kunnen gaan maar dat zit er denk ik met matthy op het moment niet in. Ik heb een rolstoel geregeld voor matthy zodat we wel samen naar buiten kunnen dus dat leek mij wel leuk om te gaan doen, even lekker wandelen
'Mat? Zullen we anders even een rondje buiten maken? Even een frissen neus halen?' Ik krijg geen reactie van matthy dat betekend dat hij aan het slapen is. Het is al 20:00 en ik heb nog geen avond gegeten dat wordt noodles maken. Aangezien het eind lente is en rond 21:30 de zonsondergang begint kunnen matthy en ik misschien wel naar het meertje in dd buurt van ons huis en kunnen we samen van de zonsondergang genieten.
Pov Matthy:
Rob en ik zijn even naar buiten, ik zit in mijn rolstoel en rob duwt mij. Koen komt morgen avond maar eerst moet ik naar het ziekenhuis om de sonde te vervangen we gaan naar het meertje in de buurt van ons huis. Ik draai mijn hoofd zodat ik naar rob kan kijken 'je ziet er mooi uit rob' het avond zonnetje schijnt mooi op zijn gezicht.
Als we bij het meertje zijn zet rob mij op een bankje en pakt ook mijn dekentje omdat ik niet mijn dikke winterjas aan heb, ik leg mijn hoofd op rob zijn schouder en doe mijn arm om zijn middel, zo zou ik wel uren kunnen zitten, de zonsondergang, het meertje en rob alles is perfect. 'Rob, dankjewel echt waar ik knap hier echt van op rob kijk naar mij met een brede glimlach 'ik zei toch dat je je beter zou voelen als je even naar buiten ging' rob heeft inderdaad gelijk van buiten komen ga je je beter voelen
Ik wordt wel een beetje moe maar dat is de laastste tijd niet zo gek ik zou het knap vinden van mezelf als ik niet inslaap val voordat we weer bij ons huis aankomen 'rob kunnen we zometeen thuis even douchen? Ik moet mijn haar wassen' dat is helaas ook iets wat ik niet meer zelf kan omdat ik zolang niet kan staan. In theorie kan ik zittend douchen maar rob help mij liever omdat dat veiliger is, en ik vind het ontzettend lief van hem dat hij mij wil helpen.
Ik voel iets op mijn schouder tikken en ineens ben ik weer thuis 'je was inslaap gevallen gekkie, weet je zeker dat je nog wil douchen we kunnen morgen ochtend ook douchen dat we nu gaan slapen' slapen klinkt oprecht goed nu en slapen betekend eerst lekker knuffelen met rob iets waar ik geen genoeg van kan krijgen. Je zou bijna kunnen zeggen dat ik verslaafd ben aan knuffelen met rob. 'Ik wil eigenlijk wel slapen, straks val ik nog inslaap onder de douch en dat moeten we niet hebben' rob moet lachen, dat moet hij eigenlijk altijd om mijn opmerking en dat snap ik ook wel want ik ben ook wel
Super grappig.Rob teelt mij naar boven de trap op, rob zegt dat het scheelt dat ik niet zo veel weeg maar ik vind het zielig voor hem dat hij mij elke x optilt. Rob doet mij omkleden in mijn pyjama en dan gaan we in ons bed liggen. We slapen altijd lepeltje lepeltje. Ik ben de kleine lepel en rob de grote, rob zijn lichaamswarmte voelt goed tegen mij aan zo heb ik het toch ietsjes minder koud. 'Slaaplekker mat' ik hoor aan rob zijn stem dat hij moe is. Snap ik ook wel na een dagje verjaardag. 'Slaaplekker liefie'
JE LEEST
all too well | mabbie
RomantikSoms zijn degenen van wie je het meest houd, degene die je heet meeste pijn gaan doen. Matthy over het algemeen een onzekere jongen die struggled met zijn mentale gezondheid, hij was ongelukkig en dacht dit altijd goed te verbloemen. Zijn toen nog...