5- حلم مرة أخرى

239 26 13
                                    

-ده حرام
= ياعم الناس كلها بتعمل كده
- "وكلهم ءاتيه يوم القيامه فردا"

= يعني معقول ربنا يعذب كل دول؟!
- " وكلهم ءاتيه يوم القيامه فردا"

= بس انا احسن من غيري
- " " وكلهم ءاتيه يوم القيامه فردا" " !

أكثروا من الاستغفار 💚

__________________________________________________

•بــسـم الــلـه•


كلماته كانت بالقدر الكافى بإذابة اخر ذرة ثبات في كيانها ، لتغوص في بكاء مرير واضعه يديها علي أذنيها تمنع نفسها من سماع المزيد منه ..


هلاك باستغراب و غضب لحالة الهشة جدا تلك فهو لم يفعل شيء حتي الآن ... لم يريها معني قوة الأمير هلاك .. لم تري ماذا ينوي هو فعله معاها ..
كل ما يشغل باله في تلك الحالة تهدئتها ..
هو أول مرة يشعر أنه عاجز عن فعل شيء .. لأول مرة عموما يشعر بدقات قلبه هكذا .. فسرها علي انها شفقة عليها و علي بكائها هذا ..

و شعوره بالشفقة نحوها اثار غضبه فمنذ متي و هو يشفق علي ضحاياه //: انتي بتعيطي ليه ..؟ انا جيت جنبك لسا ..؟!!

انخفضت نبرة بكائها تدريجيًا ، لن يفيدها البكاء في موقف كهذا : انت... انت مين .. انا معملتش حاجه انا عايزة اروح ..

نبس ببرود يعكس ما بداخله : مش بمزاجك يا قمورة ... انا بس الي هنا الي اقول ايه الي يحصل و اي الي ميحصلش ..
و جهزي نفسك عشان مش هنفضل هنا كتير ..

بدأت تهدأ من روعها و التوقف عن البكاء الذي لا فائدة منه //: هو انت اشتريتني !! انا معرفش انت عايز مني ايه ولا انت مين ... ايه دا أحنا فين اصلا عشان توديني مكان تاني ..
و بعدين شكلك كدة يدي علي مافيا اوعي تكون هتخطف اعضائي ..

تحدث ببرود و ملل من كم الأسئلة الهاجم عليه : انا قولتلك اسمي قبل كدا و احنا فين احنا في القصر بتاعي ..
و اتفضلي جهزي نفسك عشان كمان ساعه و هنمشي ..

ضيقت حاجبيها و كأن تلك التي تقف أمامه ليست من كانت تنحب و تبكي منذ قليل //: بشا انت اهبل ؟ انت خاطفي و انا كدا دا حتي كان في جيبي خمسين جنية مش عارفه راحوا فين ..

اقترب منها و مع كل خطوة يأخذها للامام تأخذ هي خطوة للخلف حتي أصبح أمام وجهها مباشرةً و تصدم وجهها أنفاسه الساخنه //: صدقيني انا مش عايز أزيكي هنا .. فبلاش تعصبيني لان عصبيتي وحشه ..

أحست أنه يحاول اخافتها بكلامته تلك حتي روي علي مسامعها "مش عايز أزيكي هنا" .. ماذا يقصد بهذا ..؟!! هل يعني أنه لا يستطيع فعل شيء لي ..؟؟
بالطبع فهو لم يقم بشيء يسبب لها الزعر سوا "الزعيق" بصوته الرجولي الغليظ ..
حسنا فهي تنوي استغلال هذه الفرصة بمضايقته قليلاً ..

على مر الزمان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن