PROJEK

946 51 0
                                    

Yesss akhirnya balik . Wait lupa pulak aku kena stay kejap . Kaki aku laju melangkah ke tempat parking motosikal . Anum ? Dia dah lari dulu dah , katanya dia tak puas hati sebab meja dia kena conteng and sebab babitkan nama Queen sekali. Awal-awal lagi aku dah bagi tahu Anum nama budak yang buat kecoh tu is Shila . Masa lintas Taman Sakura dengan sempoynya Dika halang jalan aku . "Hanna , saya nak cakap sesuatu". Dah mulalah si Dika ni buat puppyeye dia tu . "Saya dah lambat lah Dika". Pelik jugak aku biasanya geng Dika ni akan temankan Dika kesana kesini tapi apa yang aku nampak dia sorang je kot . Dika ni pun antara salah seorang geng Fly jugak. "Hanna please apa yang awak nampak masa kat mall haritu , cuma salah faham je . Saya dengan Amanda takda apa-apa hubungan pun". Amanda ? Hemm bagi aku dia ni jenis yang perampas hak orang dulu dia tergedik-gedik dengan Rayyan sekarang dengan Dika pulak . Apa masalah Amanda tu ? .

~~~~~~~~~
Flasback

Kaki aku rasa nak tertanggal bila shopping dengan Queen . Mana tidaknya setiap satu kedai mesti diaorang nak masuk bayangkan setiap satu tingkat ada 20-40 kedai darab dengan 3 tangkat . Silap-silap nazak aku kat sini ."guysss , aku nak pergi kat bangku tu kejap ea . Kalau korang dah selesai shopping kat kedai ni and terasa nak ke kedai lain pergi jer lah . Aku taknak ikut . Tapi kalau korang nak balik baru call aku". Mereka semua mengganguk tanda faham ."Hanna wait ,aku nak ikut kau sekali". Bagus lah Shuhada ikut aku sekali kang nanti tak pasal-pasal kena gurat dengan mamat bangla . Aku hanya memerhatikan Queen dari jauh . Harini tak ramai yang ikut #ootd just kami bersepuluh je antaranya . Erin , Shuhada , Anum , Amira , Izzah , Azura , Nazurah , Ainna , Atirah and termasuk aku . Sesekali pandangan aku bertukar kearah Shuhada yang juga sebuk memerhatikan orang sekeliling dah macam Pakguard Mall aku tangok . "Hanna , cuba kau tengok tu . Aku rasa macam Dika kau lah . Tapi siapa yang dekat sebelah dia tu ? Siap pegang-pegang tangan lagi". Terbeliak terus mata aku bila Shuhada sebut nama Dika . "Dika ? Pegang tangan ? Kau biar betul Shudada". "Betul lah aku ni dah 'mata empat' takkan lah rabun lagi kut. Jomm kita pergi dekat dengan diaorang kalau kau tak percaya". Aku hanya membuntuti gerak langkah Shuhada . Fikiran aku masatu kosong , tak boleh nak fikir apa-apa langsung . "Arhhh OMG . Apa yang Dika buat dengan Amanda kat sini ?". Aku langsung tidak membalas kata-kata Shuhada . Mata aku cuma tertumpu pada pasangan yang seakan mesra bersama. Cukup !!!. Aku dah tak tahan dengan tayangan ni . Pantas kaki dilagkah laju ketempat yang tersorok sedikit . "Mesranya kau siap pegang tangan lagi. Siapa aku dalam hidup kau ? . Amanda kau dah tahu Dika tu orang punya kenapa masih nak tergedik-gedik ambik orang punya, tak cukup lagi ke geng Diva sound kau ? Nak aku yang sound kau sendiri ke ?". Taktenag rasanya bila diperlakukan sebegitu . Sekejap langkah aku kekanan sekejap kekiri , sekejap duduk sekejap bangun dah macam penagih dadah rupa aku masatu . "Hanna be strong . I know you can , please control yourself . I'm here for you . Kumbang bukan seekor Hanna". Shuhada memeluk aku untuk menenagkan perasaan aku . Thanks to Shuhada for all have you done to calm myself.

Flasback End
~~~~~~~~~~~~~
"Hanna please apa yang awak nampak masa kat mall haritu , cuma salah faham je . Saya dengan Amanda takda apa-apa hubungan pun". Kata-kata Dika membuatkan aku tersesar dari lamunan. Hanya senyuman palsu terukir di bibir sebelum aku melangkah meninggalkan Dika yang masih berharap agar aku percaya pada kata-katanya. Tapi sorry ego aku tinggi melanggit susah nak turun kebumi .

Bila sampai je kat tempat parking motosikal dari jauh aku dah nampak Anum dan Aqil and the geng sebuk membuka satu persatu body motosikal . First tayar depan aku tak tau hilang kemana . Cermin sisi pun aku nampak macam dah gaib je . "Korang dah mula upacara dulu sebelum aku sampai ?". "Abis kau lambat sangat sampai ,ye kita orang ratah dulu". Selamba dek je aku tengok Aqil menjawab sambil tangannya membuka skru tayar belakang . Anum pulak duduk relax sambil memerhatikan suasana yang indah orang mencabut tayar motosikal . Nasib masatu budak-budak yang lain pergi solat Zuhur kat surau . Tak sabarnya nak tengok muka Shila bila dia tengok motosikal dia dah 'bugil'. Baru dia tahu siapa yang loser sebenarnya .

SEBELUM PT3Where stories live. Discover now