Yazar notu: Yepyeni bir destan oturttum kafamda. Batuga'nın kaçışından sonra başlıyor. Umarım hikayenin özetini beğenirsiniz.Batuga'nın saraydan kaçışının üzerinden tam üç bahar geçmiştir. Bu süreçte, herkesin aslında çıkarları doğrultusunda hareket ettiğini anlayan Alpagu'nun aldığı kararlar, olası bir isyanı engellemeye yeterli olur. Bu hamlesiyle kazandığını sanan Alpagu Han'ı büyük bir sürpriz beklemektedir.
Çift başlı kurt olma yolunda pişmek için Orta Asya'yı keşfe çıkan Batuga ve Akkız, Sırma, Yaman Saltuk ve Batuga'ya yardım ettiği ortaya çıktığından sürgün edilen Temur'la birlikte büyük tecrübeler edinirler. Ticareti, entrikayı, soğuk savaşı ve taht oyunlarını iyice kavrayan ekip, Batuga'nın herkesi etkileyecek bir geri dönüş yapması için Çin Sarayı'na sızarak veliaht prens ve olası durumda taht yabancı damatlara gitmesin diye akraba evliliği yapan Prenses Changjin'i kaçırıp, Alpagu'nun tahta çıkışının dönüm toyunda boy beglerinin önünde infaz etmeyi planlar. Tanınma ihtimali yüksek olduğu için Temur, Saltuk'un yanına gitmeye karar verdiğinden, Sırma ve Yaman'sa Türk halkını kışkırtmak için tekrar çapula çıktığından Batuga'ya yardım eden yalnızca Akkız'dır. Sahip olduğu olağanüstü resim yeteneği sayesinde Batuga, Çin Sarayı'nın planını çıkartır ve bu sayede gizli geçitleri kolayca bulur. Beraber Çin prensini ve prensesini kaçıran ikili bu süreçte birbirleriyle iyice yakınlaşır lakin Akkız'ın Kırçiçek'in Batuga için sarayı ele geçirdiğini duyması kendini geri çekmesine neden olur. Batı Gök Kağanlığı'nı elinde tutmak için Alpagu'nun ilk defa otoritesinden ödün vermesi sayesinde sarayda güç elde eden Kırçicek, Ulu Ece ve Meijin'e kök söktürür. Künelerin içinde ne kadar hain varsa hepsini sırasıyla temizleyen Kırçiçek, Çolpan'la birlik olup içeriye kendisine sadık hizmetkarlar sokar. Gücü gitgide azalan Ulu Ece, duruma engel olmak için Alpagu'yu manipüle etmeye çalışsa da başarısız olur. Alpagu'nun paranoyasından nasibini alan Ulu Ece, Kırçiçek'i alt etmek için Meijin'le anlaşmak zorunda kalır. Çin prensesi, bu durumu kendi lehine çevirerek Ulu Ece'nin taht için Temur'a destek vermesini sağlamak istemektedir. Kaya'nın Batuga'ya yardım ettiğini ispiyonlaması sonucunda sürgün edilen Temur'dan ders çıkaran Vera, Meijin'in bu isteğine oldukça sıcak yaklaşmaktadır. İki yılanın ortak oluşu, Günseli'nin dikkatinden kaçmaz. Gerek Vera'nın gerek Meijin'in hafife aldığı Günseli, sanılanın aksine oldukça zeki bir kadındır. Saraydaki dengeyi tamamen çözen Günseli, Kaya'nın sevgisinin ve evliliğin tamamen yalan olmasının verdiği hırsla hem öcü hem de Batuga için Kırçiçek'le birlik olur. Nolursa olsun tahta Batuga'yı geçirmek isteyen Günseli, Kırçiçek ve Çolpan Han, Meijin ve Ulu Ece'yi alt etmek zorundadır. Begler arasında saygınlığını iyice arttıran Çolpan, Alpagu'nun anlaşmayı beş bahara uzatmasıyla büyük bir güç kazanmıştır. On beş bahar boyunca açlık ve sefalet çeken Dağ'ın, eski görkemli günlerine kavuşmasıysa oldukça yakındır. Batuga'nın Türkleri bir etme isteğini farkeden Çolpan Han, bağımsız boy begleriyle de iletişime geçmeye başlamıştır. Babasının güvenini kaybetmesi yüzünden Yabgu'luğu elinden alınan Kaya, Temur'un yokluğundan faydalanıp yavaş yavaş orduyu ele geçirir. Alpagu'nun tahta çıkışının dönüm toyunda, Çolpan Han ile iş birliği yapan Batuga planlandığı gibi oldukça gösterişli bir geri dönüş yapar. Boy beglerinin önünde Tılsım ve Toygar'ın masumiyetini ortaya çıkması ve öclerinin Batuga tarafından alınması Alpagu'nun otoritesini yerle yeksan eder. Gerçeğin şokunu atlatamadan, Batuga'nın tahta geçmesinin kesinleştiğini anlamasıyla Alpagu, tahtan inme korkusuna kapılır. Öncelikle Çin'le anlaşmayı deneyen Alpagu, Batuga'nın tuzları çapullamasıyla beglere tirneği teklif ederek ölene kadar kartal kucağında oturmayı garantiler. Alpagu'nun bu hamlesiyle rahatlayan Kaya, itbaraklarla anlaşmaya karar verir. Yıllar önce yenilen ve öc ateşiyle yanıp tutuşan itbarakları kışkırtan Kaya'nın planı, herkesten kurtulmaktır. Kaya'nın alplerinin savaş sırasında saf değiştirmesiyle savaş kaybedilir. Başbuğ olarak seçilen Batuga, esir edilmekten son anda kurtulur ve Alpagu ile birlikte bir obaya sığınır. Fırsattan istifade ederek tahtı ele geçirmeye çalışan Kaya, karşısında sadece boy beglerini değil, Çin'i ve Ulu Ece'yi bulur. Vera ve Meijin, Temur'a ulaşarak onun saraya gelmesini sağlar. Temur'un rakibi olması yetmezmiş gibi, Batuga ve Alpagu'nun geri dönüşü Kaya'nın tamamen kaybetmesine sebep olur. Oğluna kıyamayan Ulu Ece, Kaya'nın Rus Knez'liğine sağ salim ulaşmasını sağlar. Ordu'nun bile kontrolünde olmadığını anlayan Alpagu iyice paranoyak olur ve Ulu Ece'nin gazına gelerek Çolpan'ı boy beglerinin önünde ağır yaralar. Bu durumdan faydalanmak için Batuga, Çolpan'ı öldü göstererek Kırçiçek ve Günseli'nin yardımıyla sarayda bulundurur. İstediği gibi sarayda gezebilen Çolpan, öcünü almak için Alpagu'yu delirtir. Fırsattan istifade Temur'u tahta çıkarmaya çalışan Meijin, Ulu Ece ile birlikte ekonomik kriz çıkartır. Sahip olduğu tecrübeyle bu sorunu atlatan Batuga'nın iyice göze girmesi Meijin'i durdurmak yerine kışkırtır. Çeçek belasını Türk yurduna getiren Meijin, Batuga'nın bu oyunu başına geçirmesiyle köşeye sıkışır.
Orduyu, sarayı Rus'tan temizleyen ve Çin'i kontrol altına alan Batuga, bağımsız boy beglerini kendine bağlayarak tahta geçer. Batuga'nın çift başlı kurt olduğunu kabul eden boy begleri Tirnek'e gerek kalmadığına kanaat getirir. Her şeyin bittiğini düşünen Akkız ve Batuga, evlenmeye karar verir. Sodglar ve Mogollar'ın planlarından bir haber olan ikiliyi, büyük ve öngörülemez bir tehlike beklemektedir.