#عشق_طفولتي
الجزء الثلاثون_انتو بتعملوا اي
كان ذالك يوسف وكان علي وجهه علامات الاستفهام وكان يضحك بشده وهذا ما أثار خجل فرح وجعل جاسر ينظر له نظرة ذات مخزي ففر من أمامه ثم نظر الي الفرح التي تكاد تنفجر من الخجل
_اول مرة اعرف انك بتنكسفي بس علي فكره شكلك حلو كدا خليكي ..نظرت له بغيظ وزقته وقامت وجريت علي الأوضه وقفلت الباب ...
ظل ينظر في اثرها وابتسم معقول يكون قلبه دقلها!؟؟؟
في اللحظه دي افتكر وعد زعل ومشي خرج وذهب الي مكان لم نشهده من قبلنعم فهي مقابر الحبيب ..
جلس يقرأ قران بصوته العذب ويدعي لها ويتحدث إليها..
_حبيبتي وعد ايوا حبيبتي انتي عشق طفولتي العشق الذي كان ومازال يؤثر في وسوف نكون سويا في جنه الفردوس انتي حبي الاول والاخير انتي هوائي تأتي لي في كل وقت وكذالك في احلامي ....
جاءت من تشبهك تغير كياني وتخطفني وتجعل لقلبي ينبض للمرة الثانية لغيرك ...
انا احزن لكوني افكر بها لكني لم اقدر هذا فوق ارادتي قلبي هذا قلبي الذي يجعلني لم أتخيل شخص آخر غيرك لكننى للاسف اليوم تخيلتها اليوم وهي بين أحضاني انا لا احبها لكنني ارغب في وجودها انا تاءه لا تتريكيني أتألم هكذا لماذا رحلتي ما كان حدث هذا....
وظل يبكي حتى حال عليه المساء وركب سيارته وذهب الي مكان نعرفه جيدا ...(البحر)جلس يتحدث مع نفسه وينظر في السراب فهوا تاءه في امره حياته اصبحت مقلوبه رأسا على عقب يريد التقدم لكنها مستحيل قلبه دق لفرح ويحب وعد فوعد حبيبته في النهايه فهل سيحب فرح مثلها ام سيظلمها..
_يارب نورلي بصيرتي يارب انا تايه هل دا كله تدبيرك ولا اختبار يارب نورلي طريقي يارب..في الوقت دا شاف طفل واقف لوحده وبيعيط استغرب المكان فاضى اي هيجيب طفل زي دا هنا..
قرب منه ونزل لمستواه
_اممم القمر بيعيط لي
_الطفل يبكي ولا يتحدث
_طيب ممكن تقولي اسمك عالاقل
_اسمي كريم
_الله جميل اي جابك هنا
_ماما زعلت مني ومشيت وسابتني لوحدي
_ازاي
_مش عارف وظل يبكي مرة أخري
انا عاوز ماما والله مش هزعلها تاني
_طيب تعالي معايا وانا هشوف ماما فين
_بجد هتوديني لماما
_اه يلا
بس نتفق انتي هتقعد معايا يوم كدا صغنن عقبال لما ادور علي ماما
_طيب موافق
_نمسح دموعنا بقى علشان احنا ولاد شاطرين والراجل مش بيعيط
_حاضر..جاسر خده معاه البيت
...
كانت فرح تجلس قلقه فهوا ذهب منذ الصباح ولم يعد لماذا يفعل هذا لماذا يجعلها تقلق هكذا انها تحبه بشده لكنه لا يوجد عنده دم أو رحمه لحبها ليه ..._ياتري بقى يا أستاذ جاسر انت فين علي الله تكون متجوز عليا كمان تبقى واحده ماتت وواحده عائشه وانا في النص!!!!؟
في الوقت دا سمعت صوت العربيه بصيت من الشباك لقته داخل ومعاه طفل!!!
_معقول يجاسر يابن ام جاسر دا ابنك يا خاين وطبعا عملت سيناريو معقول دا ابن مراته التانيه الخائن دا وجايبوا يغيظني بيه مثلا ماشي ونزلت ..