H. H 23

116 16 7
                                    

Taehyung duduk di hujung meja sambil memeluk tubuh. Matanya pula memandang ke segenap ruang kelas. Hari ini mood dia cukup baik. Dia langsung tak mendenda pelajarnya walaupun tadi ada beberapa pelajar yang cukup kurang ajar, tapi dia tetap sabar.

Suasana di dalam kelas pun cukup senyap. Semua pelajar sibuk buat kerja yang telah ditugaskan tetapi tidak untuk Siyeon yang lebih memilih untuk tidur.

Dia hanya membiarkan sahaja pelajarnya itu tidur sebab dia tahu semalam Siyeon tidak dapat tidur kerana fikir cara nak pujuk Jihoon.

"Yes Jennie. Ada soalan?" Soalnya apabila Jennie mengangkat tangan ke atas.

"Badan Siyeon panas."

"What?" Dahi Sir Kim mengerut.

Pagi tadi elok je dia tengok isteri dia tu. Makan buah apple sampai 3 biji kot pagi tadi. Sempat juga mereka bergaduh mulut sebab Siyeon berusaha keras untuk tidak datang ke sekolah. Kalau dia tahu lah ini punca dia tak nak sekolah, dia bagi je cuti.

"Awak boleh hantar dia ke bilik kesihatan." Arah Taehyung.

"Saya? Sir lah kena angkat dia. Saya tak larat." Balas Jennie.

"Biar saya je lah yang tolong." Tiba-tiba Guanlin bangun.

Pantas Taehyung meletakkan markernya di atas meja lalu menuju ke meja Siyeon.

"Takpe. Saya boleh buat. Guanlin, kawal kelas sementara saya bawa Siyeon ke bilik kesihatan. Boleh?"

"Boleh Sir."

Taehyung mengangguk lalu mengangkat Siyeon ala bridal style menuju ke bilik kesihatan. Mata mereka bertembung buat seketika dan dia sedikit terkejut apabila Siyeon memeluk lehernya dengan begitu erat. Taehyung dapat merasakan hembusan nafas Siyeon yang panas di bahagian lehernya.

"Ini salah awak Sir." Ucap Siyeon pelan.

"I know and sorry." Balasnya.

Langkahnya semakin laju menuju ke bilik kesihatan lalu mengambil katil yang kosong.

Selepas Siyeon baring, dia memanggil dokter yang bertugas untuk melihat keadaan isterinya itu.

"Demam panas ni. Balik nanti terus pergi klinik. Saya akan amikkan ubat sekejap. Tangan dia kenapa?" Soal dokter yang bernama Sakura itu.

"Terluka mungkin." Jawab Taehyung. Banyak pulak soalan dokter ni lah.

"Okey. Tunggu sekejap ye." Katanya lalu pergi.

"Nak balik?" Soal Taehyung sambil memandang isterinya yang lemah itu.

Siyeon mengangguk kecil.

"Saya minta Jennie atau Soojin hantar awak balik ke rumah." Katanya.

Kali ini Siyeon menggeleng kecil. "Saya nak awak yang hantar balik."

"Saya?" Soal Taehyung terkejut.

"Erm.."

"Tapi..kelas.."

"Kalau macam tu, saya kat sini je lah sampai waktu balik."

"No! Jom balik!"

Taehyung terus mendukungnnya keluar dari bilik itu.

"Sir Kim, nak bawa dia pergi mana? Bagi dia makan ubat." Kata Dokter Sakura. Terkejut tengok tindakan cikgu handsome yang satu ni.

"Saya akan hantar dia pergi klinik. Jangan risau, saya kenal keluarga dia." Balas Taehyung lalu bergegas pergi.

***

Tiba di rumah, Siyeon lebih memilih untuk baring di sofa sahaja. Manakala V terus meluru ke dapur untuk menyediakan makanan.

Dalam perjalanan balik tadi, niatnya adalah untuk beli makanan je tapi Siyeon melarangnya dan memaksanya untuk memasak.

Hello Husband | KthWhere stories live. Discover now