Ravenclaw

35 4 0
                                    


(Akıl, Öğrenme, Mantık)

Hogwartstaki en zeki binaya hoş geldiniz. Binanın kurucusu Rowena Ravenclaw güzel ve oldukça akıllı bir cadıydı, öğrenmeye ve bilgeliğe diğer her şeyden çok daha fazla değer verirdi. Sadece en akıllı ve keskin zekâlı öğrenciler Ravenclaw'a seçilirdi.

Ravenclaw'ların öncü zihinleri problem çözmekte de çok başarılıdır; Ravenclaw ortak salonuna girmek istediklerinde kartal biçimindeki sihirli kapı tokmağının sorduğu bilmeceyi çözmeleri gerektiği düşünülünce, bu özellikleri oldukça faydalıdır! Öngörüleri ve sezgileri diğer Hogwarts binalarının asla erişemeyeceği bir zekâ seviyesine hızla yükselmelerini mümkün kılar.

Dünyanın her yerinde cadıların ve büyücülerin hayatlarını değiştiren yeniliklerin mucitleri olan pek çok saygın dehanın bu binadan çıkmış olması hiç de şaşırtıcı sayılmaz.

Ilgnatia Wildsmith uçuç tozunu icat etmemiş olsa bugün büyücüler ne yapardı? Dünyanın en yetenekli asa yapımcısı mr. garrick ollivander da ravenclaw kökenlidir.

Ravenclaw'lar her zaman açık fikirli olmaya çalışır ve kendi yollarını çizmekten korkmazlar. Bu durum zaman aleyhlerine işleyebilir çünkü doğaları gereği sıra dışı oldukları sanılabilir. Herkes luna lovengood'un kaymak birası tıpalarından bir kolye takmasına ve vıdı vıdı vız cız'ın gerçekten var olabileceğini düşünmesine gülüp geçse de luna açık fikirliliği ve sezgileri sayesinde, büyücüler dünyasındaki pek çok kişi kuşku duymasına rağmen, Harry potter, lord voldemort'un geri döndüğünü söylediğinde bunun doğru olduğunu ikna olmuştu. Başkalarının sıra dışı sandığı şey ravenclaw'un gerçek dehasıdır. Ortada bir sıra dışılık söz konusuysa işte gerçek ravenclaw dehası oradadır.

BİNA KURUCUSU: ROWENA RAVENCLAW

Rowena ravenclaw İskoçya'da dünyaya geldi ve kendi gibi hogwart kurucularından olan helga hufflepuff'la yakın arkadaştı. Zamanının en başarılı cadısı kabul edildi. Zekâya bütün diğer özelliklerden daha fazla değer verirdi ve binasına sadece en zeki öğrencileri seçerdi."sınır tanımayan bir zekâ, en büyük hediyedir insana !" deyişi dia deminin üzerine kazınmıştır ve kurduğu binanın esas ilkesidir.

Rowena ravenclaw'un beyaz mermerden bir heykeli ravenclaw ortak salonundaki öğrencileri yukarıdan izler. Suratında muzip ve hafif bir gülümseme vardır, güzeldir ama korkutucudur da. Efsaneye göre kalbi kırıldığı için ölmüştür.

BİNA ORTAK SALONU

Ravenclaw ortak salonu Ravenclaw Kulesi'nin tepesinde bulunur ve upuzun dönen bir merdiveni çıktıktan sonra ulaşılır. Daire biçiminde geniş bir odadır, kemerli pencereleri şatoyu çevreleyen ulu dağlara bakar. Kubbeli tavanında yıldız resimleri bulunur ve Rowena Ravenclaw'un beyaz mermerden heykeli kapının tam karşısında durur.

Ravenclaw'lar ortak salona girebilmek için her seferinde bir testi geçmek zorundadır. Ortak salonunun kapısında kapı kolu ya da anahtar deliği yoktur, sadece kartal biçiminde sihirli bir bronz tokmak vardır. Kapı tokmağı içeri girmek isteyen Ravenclaw'un yanıtlaması gereken bir soru ya da çözmesi gereken bir bilmece sorar. Sadece doğru yanıtı bilenler içeri girmeye hak kazanır. Doğru yanıtı bilmiyorlarsa, doğru yanıtı bilen bir öğrenci gelene kadar beklemek zorundadırlar. Diğer binaların öğrencileri bunun sinir bozucu olduğunu düşünseler de Ravenclaw'lar umursamaz çünkü öğrenmeye her şeyden çok daha fazla değer verirler. Bu sorular aynı zamanda başka binalardan gelip kendi ortak salonları olmayan bir salona girmek isteyen öğrenciler için de caydırıcıdır.

UNUTULMAZ RAVENCLAW ÖĞRENCİLERİ

LUNA LOVEGOOD

TAKMA ADI: laklak

YETENEKLERİ: açık fikirli ve sabırlıdır. Aynı zamanda mükemmel bir ressamdır.

KENDİ KELİMESİ: "ENDİŞELENME. SENİN AKLIN DA BENİMKİ KADAR BAŞINDA."

ÜNLÜ RAVENCLAW MEZUNLARI

MYRTLE ELİZABETH WARREN

TAKMA ADI: Mızmız Myrtle

YETENEKLERİ: Kızlar tuvaletine dadanmak

GILDEROY LOCKHART:

TAKMA AD: yok

YETENEKLERİ: Güçlü hafıza büyüleri

RAVENCLAW BİNASININ MÜDÜRÜ

GÖREVİ: Hogwarts'ta Tılsım öğretmenidir.

DOĞUM GÜNÜ: 17 EKİM

YETENEKLERİ: Tartışmasız en bilgili tılsım ustasıdır ve gençliğinde şampiyon bir düellocu olduğu söylenir

ÇOĞUNLUKLA BULUNDUĞU YER: yedinci kattaki bürosunda

Not: size sunacağım bilgiler Harry potter ve felsefe taşı ravenclaw serisindendir. İyi okumalar.---


hogwarts  (karışık )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin