(Fedakârlık, Sabır, Sadakat)
Hogwarts'ta ki en arkadaş canlısı binaya hoş geldiniz. Diğer binaların kurucu büyücüleri öğrencilerini - cesaret, zekâ ya da hırs gibi – belirli özelliklere göre seçerlerken Helga Hufflepuff geri kalan herkesi kabul etmiştir ve bütün öğrencilerine eşit davranarak onlara bildiği her şeyi öğretmiştir. Binalar arasında en mütevazısı olan Hufflepuff'ın elementi topraktır, bu sebeple de hufflepuff'ların Bitkibilim derslerinde kollarını sıvamaktan çekinmemeli gayet olağandır. Oldukça pratiktirler ve emeğin değerini bilirler. Hufflepuff'ta yetişen eglantine puffett olmasa kendiliğinden köpüren bulaşık Süngeri'ni başka kim icat edebilirdi?
Hagrid'e göre Hufflepuff beş para etmez ama Hufflepuff'tan çok az karanlı büyücü çıkmıştır. Üstelik dünyanın en önemli Büyüzoologu Newt Scmander ile üç Sihir Bakanı'nı yetiştirdiği halde, hogwarts'taki diğer üç binanın aksine Hufflepuff'lar kendi başarıları ya da meşhur mezunlarını başarılarıyla böbürlenmekten hoşlanmazlar. Hogameade'in kurucusu Woodcroft'lu hengist'i de unutmayalım; zonko'nun şaka Dükkânı'ndan filch'i çileden çıkaracak tezek bombası, bal yumruk'tan fışırdayan vız vız olmasa genç cadıların ve büyücülerin çok farklı bir okul deneyimi olurdu.
Hufflepuff'lar sadık ve dürüsttürler, adil olmayan değer verirler. Bir büyücünün sahip olabileceği en iyi arkadaştırlar. Huffleler doğru olduğuna inandıkları uğrunda mücadele etmeye ve tıpkı binalarına temsil eden porsuk gibi kendilerinden olanı sonuna kadar korumaya hazırdılar. Aslında Hufflepuff'ların pek çoğu Dumbledore'un Ordusu'nun üyeleriydi ve neredeyse tamamı Harry potter'ın Voldemort'la son karşılaşmasında onun yanında yer almıştı. Bütün Hogwarts tarihinde Hufflepuff'ın ortak salonuna davetsiz girmeye kalkıp da içeri doğru bir adım atabilen tek kişi bile olmamıştır. Takım halinde çalışan sessiz ve becerikli Hufflepuff'ları asla hafife almamalısınız.
BİNA KURUCUSU: HELGA HUFFLEPUFF
Sadık ve etkileyici Helga Hufflepuff, Hogwarts cadılık ve büyücülük Okulu'nun dört kurucusundan biriydi ve Rowena Ravenclaw 'un en yakın arkadaşıydı. Yiyecekle ilgili büyüler konusunda oldukça yetenekliydi ve tariflerinin pek çoğu hala her gün hogwarts şölenlerinde kullanılmaya devam etmektedir! Sevecen ve sempatik bir cadı olan Helga Hufflepuff geçmişlerine veya karakter özelliklerine bakmadan bütün cadı ve büyücüleri binasına kabul etmiştir. Helga o zamanlarda zulüm gören ev cinlerine nezaket göstermiş, onlara iş ve barınma imkânı tanımıştır. Üzerinden bin yıldan uzun zaman geçmiş olmasına karşın gelecek nesillere miras niteliğindeki adalet, dürüstlük ve emeğe verdiği değer, kurduğu binanın temel ilkeleri olmayı sürdürmektedir.
BİNA YADİGÂRI
Helga Hufflepuff'ın kupası iki kulplu, altından küçük bir kupadır. Bina armasındaki porsuk kabartmasıyla bezelidir. Kıymetli yadigâr Helga Hufflepuff'ın ailesinde nesilden nesle aktarılmıştır. Sonunda Hepzibah Smith'in eline geçmiş ve ondan da Lort Voldemort kupayı çalmıştır. Sonrasında kupayı hortkuluk'a dönüştürmüş ve bu paha biçilemez hazineyi Ölüm Yiyen'lerinden Bellatrix Lestrange'e emanet etmiştir.
BİNA ARMASI
Hufflepuff'ın armasında bir porsuk yer alır. Porsuklar sessiz, sakin bir yaşam sürmelerine karşın saldırıya uğradıklarına kendilerini sonuna kadar korurlar. Güçlü sadakat ve adalet duygusu Hufflepuff'ların karakteristik özellikleridir. Bina ana renkleri siyah ve sarıdır.
BİNA HAYALETİ
ADI: Şişman keşiş.
DIŞ GÖRÜNÜŞÜ: neşeli, şişman bir keşiştir; keşiş cüppesi giyer.
ÖLÜMÜ: üstleri onun frengili hastaları bir değneğin ucunu dokundurarak iyileştirebileceğinden kuşkulanınca Şişman Keşiş'i ölüme mahkûm etmişlerdir.
ŞİKÂYETİ: Şişman Keşiş ölmeden önce kardinal olmayı arzu ediyordu ama mümkün olmadı.
BİNA ORTAK SALONU
Her be kadar hufflepuff binasının ortak salonunu hiç görme sekte mutfakların yanındaki Mahzende
Olduğunu biliyoruz. Girişi bir yığın fıçıyla gizlenmiştir. İçeri girmek için alttan ikinci sıranın ortasında yer alan fıçının üzerinde parmaklarınızla ritim tutarak "Helga Hufflepuff " ritmini tutturmanız gerekir. Hufflepufff ortak salonu davetli olmayanları cezalandıran tek ortak salondur – yanlış ritim sirkeye batırılmak demektir.
Ortak salon sımsıcak, oval bir salondur, tavandan sarı ve siyah Hufflepuff renklerinde süsler asılıdır. Odanın büyük bir kısmı yeraltında olmasına karşın yuvarlak pencerelerden içeri gün ışığı sızar, bu pencereler zeminin hemen üzerinde yer alır. Bir sürü pofuduk koltukla döşelidir. Yatakhanelere yer altı tünellerinden geçerek ulaşılır, yatakhanelerin kapıları tıpkı fıçı kapakları gibi yuvarlatır. Binanın kurucusu olan cadı Helga Hufflepuff şöminenin üzerinde asılı olan portresinden öğrencilerini gözler.
HUFFLEPUFF BİNASININ MÜDÜRÜ
-POMONA SPROUT -
GÖREVİ: BİTKİBİLİMİ ÖĞRETMENİDİR.
DOĞUM GÜNÜ: 15 MAYIS
YETENEKLERİ: Oldukça yetenekli bir bitki bilimcidir ve tehlikeli bitkiler konusunda uzmandır. Ford anglia kazasından sonra şamarcı söğüdü o iyileştirmiştir.
DIŞ GÖRÜNÜŞÜ: Neşeli, tıknaz, ufak tefek bir cadıdır, uçuşan saçları üzerine yamalı bir şapka takar; genellikle giysilerinde ve tırnaklarının altında çok miktarda toprak olur.
ÇOĞUNLUKLA BULUNDUĞU YER: Hogwarts şatosunun arkasındaki seralarda.
ÜNLÜ HUFFLEPUFF MEZUNLARI
NYMPHADORA TONKS
NEWTON ARTEMİS FİDO SCAMANDER
ŞİMDİ OKUDUĞUN
hogwarts (karışık )
FanfictionKaybettiğimiz şeyler sonunda bir yoluyla bize geri gelirler, her zaman umdupumuz gibi olmasada - Luna Lovegood- *Kitabın içinde trash ,bildiğim ve yeni öğrendiğim, bu ilginçmiş dediğim şeyleri paylaşıyorum .Hayranı olduğumuz e...