Quidditch Dünya Kupası Tarihi

14 3 2
                                    


Resmi Quidditch Dünya Kupası Kılavuzu'na göre; Quidditch Dünya Kupası, Uluslararası Büyücüler Konfederasyonu Quidditch Komitesi'nin oluşturmuş olduğu bir etkinliktir. Turnuvaya katılmak için alınması gerekli olan ve birçok büyücünün 39 Galleon gibi saçmalık derecesinde pahalı bulduğu biletlere ise büyü dünyasının tanınmış herhangi bir kitapçısında ulaşmak mümkün. Turnuva 1473 yılından bu yana her dört yılda bir düzenlenmektedir. Bu makale, büyü dünyasının en önemli spor karşılaşmasına dair çok sayıda bilgi içerse de, bu bilgilerin tümünün doğruluğu kanıtlanmamıştır.

İlk kez 15. ve 16. yüzyıllarda yalnızca Avrupalı takımlar arasında oynanan Quidditch Dünya Kupası'nın, yedi kıtaya yayılması 17. yüzyılda gerçekleşmiştir. Ayrıca, turnuvanın bazı tarihi kaynaklarının doğruluğu konusunda hâlâ hararetli tartışmalar sürmektedir. Maçların ardından yapılan analizlerin büyük bir kısmı, tartışmalı sihir pozisyonlarından, gerçekleşen ya da gerçekleşmesi beklenen pozisyonlardan ve maç sonucu tartışmalarından oluşmuştur.

Bu çekişmeli ve kargaşa dolu müsabakanın düzenlenmesi, Uluslararası Büyücüler Konfederasyonu Quidditch Komitesi'nin feci talihsiz bir görevidir. Saha içi ve dışı büyülerle ilgili kararnamenin on dokuz maddeye kadar uzadığı söylenir. Kararnamede şu gibi maddeler bulunmaktadır:

§ 'Herhangi bir amaçla stadyuma ejderha sokmak yasaktır; ancak ve ancak takım maskotlarına, takım koçlarına ve su ısıtıcılarına sınır koymaksızın izin verilir.'

§ 'Hakemin bedeninin herhangi bir bölümünün biçim değiştirmesi veyahut bizzat herhangi bir değişimi istemesi durumunda, hakem turnuvadan ömür boyu uzaklaştırılacak ve muhtemelen yargılanacaktır.'

Bir dizi şiddetli anlaşmazlık, turnuvayı izlemeye gelenlerin güvenlik riski, sık sık karmaşa yaşanması ve yapılan protestolarla adından söz ettiren Quidditch Dünya Kupası, dünyanın en heyecan verici spor müsabakası olmasının yanında ev sahibi ülke için ise tam bir lojistik kâbustur.

Gizlilik Nizamnamesi

Büyünün ve büyücülerin varlığını gizleme sorumluluğu adı altında 1692 yılında kurulan Uluslararası Gizlilik Nizamnamesi, Quidditch Dünya Kupası'nı yükümlülüğü altına alarak bir dönüm noktası yaratmıştır. Uluslararası büyücüler komitesinden birçok üyenin de aralarında bulunduğu toplu hareket ve katılım sebebiyle Quidditch Dünya Kupası, Uluslararası Büyücüler Konfederasyonu tarafından yüksek derecede güvenlik riski taşıyan bir etkinlik olarak görülmüştür. Bunun üzerine, Konfederasyona karşı yapılan tehdit ve protestoların ardından, yeni bir kurallar kitabı oluşturulmuştur. Bundan böyle Dünya Kupası, Quidditch Komitesi'nin bizzat belirlediği uygun yerlerde –genellikle uzak diyarlarda bulunan kırsal alan, çöl ve ıssız adalarda– oynanacak, (her maç yüz binlerce izleyicinin katılması sebebiyle) izleyicilerin ulaşımı komite tarafından sağlanacak ve oyunlar mütemadiyen denetlenecekti. Öyle ki, oyunların denetlenmesi, büyü dünyasının en lanetli ve zor görevi halini aldı.

Dünya Kupası'nda yarışmaya hak kazanan Quidditch takımları ve ülkeler, turnuvadan turnuvaya değişmektedir. Büyücü nüfusunun az olduğu küçük bir ülkede, takım için gerekli koşulları sağlamak güç bir iş olabilir. Ayrıca uluslararası anlaşmazlıkları veya hastalıkları kapsayan diğer faktörler de, katılım sayısının düşmesine neden olabilmektedir. Bununla birlikte, final maçının yapılmasının ardından on iki ay içinde her ülke yarışmaya katılma hakkına sahiptir.

Takımlar, altışar gruplara ayrılır ve her takım birbirleriyle iki yıllık bir zaman diliminde geriye altı kazanan takım kalana dek oynar. Grup aşamalarında, oyuncuların yorulmasının önüne geçmek adına, oyunlar arasında dört saatlik dinlenme süreleri verilir. Kaçınılmaz surette, bazı grup oyunlarında Snitch yakalama yoktur; onun yerine yalnızca atılan sayılar baz alınır. Gruplar arasında kazanan takımlara ikişer puan verilir. 150 puandan fazla kazanan bir takıma ek olarak 5 puan, 100'ün üzerinde kazanan takıma 3 puan, 50'nin üzerinde kazanan takıma ise 1 puan verilir. Tüm bu aşamalar baz alınarak, kazanan, maçlar esnasında Snitch'i en çok ya da en hızlı yakalayan takımdır.

hogwarts  (karışık )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin