S2 CHAPTER 3(INGIN TAHU MASA LALU)

2 3 0
                                    

“Nama saya ialah...... Xiao se, peramal terunggul di negeri ini. ”

“Ternyata dialah...... Ini peluangnya!!!! "ujar Nur dalam hati.

“Adakah kamu tahu, kejadian 20 tahun yang lepas di mana anak yang bakal dilahirkan oleh bekas ratu Athansius diramal? Kamu tahu siapa peramal yang meramal tersebut?" tanya Nur.

Xiao se terkedu seketika....

“Kamu tahu, setiap anak diraja yang bakal lahir, selalunya akan diramal oleh peramal yang handal dan jelas ini sebuah tradisi turun-temurun." ujar Xiao se.

“Huh? Ini terlihat jelas, kamulah orangnya!!! "ujar Nur lalu mengarahkan tangan kanannya kepadanya.

“Hehhhhhhh, permainan ini semakin menarik, ternyata orang itu sangat bijak." ujar Xiao se dalam hati.

Senyumannya membuatkan Nur sangat geram kerana itu adalah senyuman gelap.

“Beritahu saya, kenapa kamu menyamar menjadi peramal dan cuba hancurkan segalanya, bapa saudaraku.”

“Semua salah kamu kerana manusia tak guan tu terlepas! "Marah Lucius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Semua salah kamu kerana manusia tak guan tu terlepas! "Marah Lucius.

Ezekiel hanya menjelingkan matanya kepada Lucius lalu berkata “Sendiri yang sampai lambat, dasar beban.”

“Apa kamu kata!!!”

“Tiada apa." balas Ezekiel tenang sambil memberikan senyuman yang membuatkan Lucius merasa jengkel.

“Berhenti! "ujar Ezekiel tiba-tiba.

“Mengapa? Apa terjadi?" ujar Lucius yang tidak peka.

“Saya mendengar jejak musuh. Sepertinya dia menuju ke kota. "ujar Ezekiel.

“Terlinganya agak tajam." ujar Lucius dalam hati.

........................................................................
*Pengawal istana yang sedang mencari Nur dan Lucius berada di mana-mana*

“Sepertinya kamu dalam kesusahan. "ujar Xiao se lalu membuka topengnya.

“Nampaknya begitu.”

“Pak Cik agak terkejut apabila kamu mengatakan saya ialah bapa saudara kamu.”

Xiao se hanya tersenyum walaupun keadaannya agak suram.

“Saya tahu kerana seseorang memberitahu saya semasa di cafe." ujar Nur.

*seseorang yang dimaksudkan Nur ialah Lucius *

“Ouh begitu.”

“Mari kita terus kepada isinya, Xiao se, nama sebenar kamu ialah Duke Athansius dan pada yang sama, kamu adalah adik kepada ayah beta iaitu Raja Arnold." ujar Nur. "ujar Nur.

“Jadi, kalau kamu sudah tahu kebenarannya, apa yang kamu akan lakukan, Tuan Puteri?" tanya Duke.

Tiba-tiba Ezekiel membuka pintu secara mengejut lalu berkata “tertangkap kamu!”

TWIN PRINCESS Where stories live. Discover now