“Nur.... Ibu ada masakkan makanan kegemaran kamu(へωへ)"Ujar Fiona.
Kini Nur sudah berumur 5 tahun begitu juga adik kembarnya Ayasa.Rambut mereka sama seperti mendiang ibunya kecuali mata sahaja yang berbeda.Nur mempunyai mata seperti ayahnya yang membuatkan Nur adalah salah satu penerus keturunan tersebut kerana keturunan Athansius sahaja mempunyai warna mata tersebut.Tidak mustahillah orang ramai tidak mensyakinya.Adik kembarnya pula iaitu Ayasa tidak mempunyai mata seperti ayahnya dan lebih mengikuti ibunya.
........................................................................
“Bagaimana ni sayang?Raja sudah mensyaki anak kita"Tanya Fiona kepada suaminya Anas.
“Saya rasa,kita perlu menerima undangan Tuanku Arnold.Kita sekarang hanya boleh berdoa dan serahkan nasib kepada tuhan.Jika kita tidak menerima undangan tersebut,Raja akan lebih mencurigai kita."Balas Anas.
“Semenjak anak itu hadir dalam hidup kita,kita selalu menghadapi masalah"Kata Anas.
“Cukup!jangan cakap Nur seperti itu,dia hanya anak yang polos."Kata Fiona dengan perasaan marah.
“Saya bukan mahu menghina anak itu,saya pun sayangkan dia tapi dia pun pernah mem...."Ujar Anas yang tidak sempat menghabiskan ayat kerana.......
“Apakah saya membawa malang kepada kalian"Ujar Nur yang baru lepas mecuri dengar perbualan mereka.
Nur lalu menangis dan lari meninggalkan mereka di rumah.
Nur tunggu!
........................................................................
Kenapa mesti saya membawa malang pada mereka,kenapa Tuanku mahu curiga dengan saya,Apa salah saya!!!
Nur berlari sambil menangis teresak-esak dan tanpa sedar dia telah tersesat di hutan.
ehh..dimana saya?;_;)
tidak mustahil lagi..
kerana saya sudah..
tersesat!!!
Tiba-tiba Nur melihat seekor arnab berwarna putih lalu berkata cantiknya arnab itu,saya ingin membelanya( ・ ิω ・ ิ).
Nur mengejar Arnab itu,dia lupa bahawa dia telah tersesat di hutan.Dia mengejar terus mengejar walaupun perlu lalui semak dan disitulah dia berjumpa dengan seorang lelaki yang duduk di bawah pohon.
“Siapa jejaka ini?Sepertinya dia ketiduran"Ujar Nur.
Nur menghiraukan jejaka itu dan mencari arnab tersebut dan ternyata arnab tersebut berada di kepala jejaka itu.
Nur tanpa fikir panjang menangkap arnab tersebut dan membuatkan jejaka itu bangun.“Huh..Siapa berani kacau saya tidur nih(゜-^*)"Kata jejaka itu.
Jejaka itu kelihatan tinggi dan mempunyai rambut yang panjang.Dia mempunyai mata yang merah seperti gambar di bawah...
YOU ARE READING
TWIN PRINCESS
خيال (فانتازيا)Pada suatu hari di negeri Athansia terdapat seorang Raja bernama Arnold Athansius dan mempunyai isteri bernama Diona. Pemaisuri Diona membawa berita gembira bahawa dia mengandung.Raja Arnold meminta tukang peramal meramal masa hadapan anaknya. Tuka...