“Siapa benarkan kamu untuk pergi? "tanya Raja Arnold.
EEEHHHHHHHHHHH!!!!???????
“Beta mahu memperkenalkan pengawal peribadi kamu yang akan melindung kamu iaitu Wang." ujar Tuanku Arnold.
“huh, duit?" tertanya Nur dalam hati.
“Ryian Wang adalah nama patik.Tuan puteri hanya panggil patik Ryian" ujar Ryian yang tiba-tiba berada di belakang Nur.
“HEEEHHHHHHHHHH!!! Σ(゚д゚lll) Sejak bila dia berada di belakang saya!???" Nur terkejut dalam hati.
“Tapi nak ikutkan saya pernah lihat dia.... tunggu sebentar, dia bukan pengawal kesayangan ayahanda ke seperti mana Ayasa katakan?" tertanya Nur dalam hati.
..FLASH BACK..
“Boleh saya menanyakan sesuatu? "tanya Nur kepada Ayasa.
“Dengan senang hati (o^∀^o)! " balas Ayasa.
“Mengapa pengawal kamu Felix mempunyai mata seperti saya? "tanya Nur.
“Kerana... dia anak haram Ayahanda. Ibunya sudah meninggal demi selmatkan nyawa Felix.Saya sungguh simpati dan kerana itulah saya meminta ayahanda unruk menjadikan Felix sebagai pelindung saya. " balas Ayasa.
“Pelindung? "keliru Nur.
“Maksudnya... pengawal peribadi yang boleh melindungi saya." balas Ayasa.
“Ouh.... jadi yang selalu berada di sebelah ayahanda itu pengawal peribadi?"tanya Nur lagi.
“Iya, dengar cerita dia adalah salah satu pengawal kesayangan tuanku!" balas Ayasa.
“Ouh begitu.. "ujar Nur.
...
Ouh, jadi inilah pengawal kesayangan tuanku....
...“Benar sekali!" balas Ryian seperti boleh membaca apa yang difikirkan oleh Nur dengan mukanya yang sedang tersenyum.
“ADakahhhhh diA meMbacA miNda sAya!!!!!!???? "Nur terkejut dalam hati.
“Ayahanda, Ryian kan pengawal kesayangan ayahanda, mengapa ayahanda perlu menjadikan Ryian sebagai pengawal peribadi saya?" tanya Nur.
“Sejak bila Ryian menjadi pengawal peribadi kesayangan beta? "kata Raja Arnold dengan muka bengisnya.
Nur lalu membuat muka bengisnya dan berkata dalam hati bahawa “Saya yakin orang seperti ayahanda bagaikan otak jatuh ke lutut. ( º言º)(´◣д◢'+)
Nur lalu melihat ke arah Ryian. Nur tidak tahu mahu kesian atau tergelak kerana raut wajah kecewa Ryian seperti nyawa pergi lari buat seketika.
“Tuan puteri, tidak baik kamu menyindir menggunakan perkataan itu. "ujar Ryian sepertinya dia membaca fikiran Nur lagi.
“Ryian, kamu pun boleh tak berhenti membaca fikiran beta!" ujar Nur.
“Ryian, bolehkah kamu sediakan beta boat untuk kami berdua? "Perintah Raja Arnold dengan tiba-tiba.
“Eh... ummmm.... Baiklah Tuanku. Saya akan jalankan perintah." kata Ryian lalu melaksanakan perintah.
“Ayuh mari kita pergi. "ujar Raja Arnold.
Eh?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nur didukung oleh salah satu dayang dan menuju ke tasik istana bersama Raja Arnold. Boat yang di minta oleh Raja Arnold telah disediakan.
Nur dan Arnold menaiki boat tersebut.
YOU ARE READING
TWIN PRINCESS
FantasiaPada suatu hari di negeri Athansia terdapat seorang Raja bernama Arnold Athansius dan mempunyai isteri bernama Diona. Pemaisuri Diona membawa berita gembira bahawa dia mengandung.Raja Arnold meminta tukang peramal meramal masa hadapan anaknya. Tuka...