...
Saya penasaran bagaimana muka ibundakuSiapa disebalik semua ini!!!!??????
..."Adakah kamu ingin pulang, patik akan membawa kamu. "ujar Ryian.
Empat puteri tersebut takut dan tertanya apa yang sedang terjadi pada Nur.
Sedangkan Ayasa mengeluarkan senyuman yang menakutkan.
"Jika Mana aku pecah, jantung kamu akan ikut meletup." teringat Nur akan kata-kata Lucius.
Sekarang....
Jantung saya benar-benar mahu meletup.
Suara Lucius kedengaran memanggil nama Ryian untuk berhenti dan jangan mendekati Nur.Nur mengeluarkan cahaya yang sangat besar. Suasana di sana menjadi kacau sekarang.
"Beta... Beta perlu selamatkanya. "ujar Raja Arnold lalu berlari ke arah Nur.
Lucius lalu melarang Arnold tetapi Arnold mengabaikannya. "Tidak ada cara lain, saya harus meredakannya." Tiba-tiba Lucius dan Arnold ditolak oleh cahaya Nur.
"Tuanku! Adakah tuanku baik-baik sahaja?" tanya Lucius.
"Jangan risau beta baik-baik sahaja. Apa cahaya yang sedang mengelilingi Nur itu bagaikan angin taufan yang kuat?"tanya Raja Arnold.
"Itu adalah mananya, mananya mahu pecah dan..... jantungnya juga akan meletup." ujar Lucius.
"Serahkan ini kepada patik. "ujar Lucius lagi.
"Saya tidak mahu mati." ujar Nur dengan nada yang perlahan dan menitiskan air mata.
Cahaya bagaikan angin taufan ini semakin membesar. Lucius cuba dekatkan dirinya kepada cahaya mana itu untuk meredakanya. Dia menggunakan kuasa saktinya dan meredakan mana itu dengan sekali gengam."Nur, percayalah pada saya. Apa yang Ahli Sihir ini boleh lakukan kerana saya tidak akan biarkan kamu tersakiti. "
Lucius lalu mendukung Nur dan membawanya pulang ke kamar untuk dirawat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Bagaimana keadaan Nur? "tanya Ayasa kepada Lucius.Ayasa memasang muka polosnya itu tanda kasihan."Dia masih masih tidak menyedarkan diri." ujar Lucius.
"Saya harap kakanda Nur akan baik-baik sahaja. "Ujar Ayasa.
"Kamu pulanglah ke kamar kamu. Jika dia sudah sedarkan diri, patik akan sampaikan berita ini untuk tuan puteri." ujar Lucius.
Ayasa hanya mengangguk kepalanya lalu pergi meninggalkan Lucius. Lucius memandang Ayasa seperti seseorang yang sedang curiga. "Saya curiga dengannya kerana saya dapat merasakan aura kuat darinya."
~~~
saya hanya seorang yang polos
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Hampir 1 tahun dia tidak menyedarkan diri, saya hampir bosan. Majlis pertunangan puteri Ayasa ditangguhkan. "ujar Lucius yang sedang memerhati Nur yang sedang koma.
"Apa yang patut saya lakukan kepada kamu?" ujar Lucius sambil menggulungkan sedikit rambut Nur menggunakan jarinya.
Lucius yang bosan tiba-tiba membuat rambut Nur bersinar. "Malam hariku bagaikan tiada bintang kerana tiada bintang mahu menyinari ku tetapi setelah berjumpa denganmu, kamulah pengganti bintang tersebut yang mampu menyinari ku." Sewelah beberapa minit kemudian, Nur Tiba-tiba bangun dari koma nya.
"Lucius, adakah itu kamu? "tanya Nur.
"Tuan puteri, kamu sudah sedar!??" terkejut Nur.
"Saya rasa begitu... Jadi, berapa lama saya tidur? "tanya Nur.
"Boleh dikatakan hampir 1 tahun dan kamu juga terlepas majlis ulang tahun yang ke 7."ujar Lucius.
"Sepertinya saya sudah berumur 7 tahun. Saya semakin membesar. Bagaimana dengan pertunangan Ayasa?" tanya Nur.
"Di tangguhkan sehingga kamu di khabarkan bangun dari koma. "ujar Lucius.
"Hari masih malam, saya rasa saya sudah puas tidur." ujar Nur.
"Mahu bermain sebentar? "tanya Lucius.
"Bermain?" Nur tertanya-tanya apa yang di maksudkan Lucius. Tiba-tiba seekor arnab putih melompat ke atas riba Nur.
"Inikan!!?? Arnabnya Lucius "ujar Nur dalam hati.
Lucius lalu menghulurkan tangan kepada Nur. "Mari, kita pergi ke taman mengambil udara. Kamu mesti gembira kerana dapat bermain dengan Arnab ini." Nur tersenyum lebar lalu menyambut tangan Lucius.
Mereka berdua keluar ikut tingkap supaya tidak tertangkap. "Jangan terlalu bising, saya tidak mahu kita tertangkap oleh pengawal."ujar Lucius kepasa Nur. Nur hanya mengiyakan sambil mengusap arnab tersebut.Suasana lebih menarik apabila Lucius mengeluarkan magisnya. Mereka juga sempat melihat kelip-kelip berhampiran dengan tasik. "Terimakasih kerana sentiasa di sisi saya. Saya bahagia sekali. " Tiba-tiba kedengaran bunyi pengawal. Mereka terlalu leka bermain sehinggakan tidak berhati-hati.
"Lucius, saya rasa kita perlu kembali. "ujar Nur.
"Pengawal sialan, baiklah kita akan kembali." ujar Lucius.
Lucius hanya dengan memetik jarinya dan kembali ke kamar Nur.
"Nampaknya kamu harus pura-pura tidur sehingga matahari terbit. "ujar Lucius.
"Lucius, terimakasih kerana berada di sisi saya." ujar Nur.
"Patik pun mahu berterimakasih kerana sudi menjadi teman patik. "ujar Lucius dengan wajahnya tersenyum.
"Mengapa kamu terlalu formal? Patik? Apa kamu sihat!!????" tanya Nur.
"Kamu pun tidak seperti biasa dan mengapa kamu terlihat begitu polos. Kamu tahu, ucapan terimakasih adalah perkataan paling susah untuk kamu katakan kepada saya." ujar Lucius.
"Sekurang-kurangnya saya pernah mengatakannya!! "marah Nur.
"Bla, bla, bla.... Selamat tinggal." ujar Lucius.
"Dasar tak matang!! "kata Nur dengan sangat kuat sehinggakan pintu kamar Nur tiba-tiba dibuka oleh dayang kasturi.
"Tuan puteri, bila masa tuan puteri bangun!!!!?????"terkejut dayang Kasturi.
Nur terkedu dan tidak tahu mahu membuat apa. Lucius menghilang dari bilik Nur dan mengetawakannya dari luar.
"Lucius tak guna...Adakah dia mahu mengenakan saya dengan cara ini." geram Nur dalam hati.
"Dayang Kasturi. "ujar Nur.
"Mengapa tuan Puteri?" tanya dayang Kasturi.
"Bolehkah kamu rahsiakan ini dan pura-pira tidak tahu apa? "tanya Nur.
"Mengapa??" tanya dayang kasturi.
"Saya tidak mahu mereka terkejut dan umumkan saya telah sedar setelah matahari terbit. "balas Nur.
"Baiklah tuan Puteri, patik menjunjung perintah." ujar dayang Kasturi
...
Siapa disebalik semua ini....
...~~~~~~~~~END FOR CHAPTER 10~~~~~~~~~
YOU ARE READING
TWIN PRINCESS
FantasyPada suatu hari di negeri Athansia terdapat seorang Raja bernama Arnold Athansius dan mempunyai isteri bernama Diona. Pemaisuri Diona membawa berita gembira bahawa dia mengandung.Raja Arnold meminta tukang peramal meramal masa hadapan anaknya. Tuka...