Beta sudah memutuskannya, kalian berdua akan mati......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Ughrr... Saya dimana. "kata Nur yang baharu sahaja bangun dari tidurnya.“Ouh nampaknya kamu sudah terjaga. Saya tidak sangka kamar ini lumayan luas." kata Lucius.
Nur bangun dari katilnya dan duduk di salahsatu sofa berdekatan dengan tempat duduk Lucius.
CONTOH SIMBOL DAN KEADAAN KAMAR
“Mengapa saya boleh berada disini?" tanya Nur.
“Untuk pengetahuan tuan puteri, ini adalah kamar khas untuk tuan puteri mulai sekarang." ujar Lucius.“(=_=) maaf saya kurang biasa dengan perkataan itu. "ujar Nur.
“Jangan risau(  ̄っ ̄) nanti kamu akan terbiasa dan suatu hari nanti saya pasti kamu akan fasih bahasa istana.
“Kamu tahu di mana ibu dengan ayah saya?" tanya Nur.
“Maksud kamu, penasihat diraja dan bangsawan Fiona? Saya rasa mereka dikenakan hukuman gantung tetapi siapa kisah." ujar Lucius seperti manusia yang tiada perasaan.
“Apa maksud kamu!!?? Saya perlu jumpa mereka. "kata Nur dengan cemas.
“Bertenanglah, saya akan berbincang dengan tuanku. Walaupun saya gagal, sekurang-kurangnya saya boleh temukan kamu dengan mereka walapun untuk kali yang terakhir." ujar Lucius.
“Bagaimana untuk menyelamatkan mereka! Ataupun, gunakan kuasa kamu untuk selamatkan mereka atau bunuh sahaja Raja Arnold." ujar Nur tanpa berfikir panjang.
“Mustahil... lagipun saya sudah penat menjadi jahat(;一_一). Sekali-sekali kita perlu relakan orang yang kita sayang." ujar Lucius.
“Mengapa kamu berkata begitu!?? kamu tidak rasa apa yang saya rasa. "marah Nur dengan menitiskan air mata.
Lucius berdiri dan mendekatkan dirinya kepada Nur. Lucius menamparnya lalu menengking Nur dengan berkata kamu ingat kamu seorang sahaja yang kehilangan orang tersayang. Sedarlah bahawa ramai lagi manusia yang sudah kehilangan orang yang mereka sayangi termasuk saya!
Kata-kata Lucius membuat Nur terdiam seketika lalu menanyakan soalan kepada Lucius.
“Apa maksud termasuk kamu? "tanya Nur.
“Abaikan kata-kata saya sebentar tadi.
(〃^〃)Saya perlu pergi menghadap tuanku untuk membuat rayuan." ujar Lucius.“Terimakasih kerana membantu saya
m(_ _)m."ujar Nur.“Sama-sama(〃~〃). Saya pergi dulu (öᴗ<) ya!!" ujar Lucius lalu meninggalkan Nur berseorangan di dalam kamar.
“Seperti saya lihat, Lucius sudah kembali kepada dirinya yang asal (=_=). Perlu kah dia menampar saya( ̄^ ̄゜). Nampaknya saya bersendirian di dalam kamar ini.
YOU ARE READING
TWIN PRINCESS
FantasiaPada suatu hari di negeri Athansia terdapat seorang Raja bernama Arnold Athansius dan mempunyai isteri bernama Diona. Pemaisuri Diona membawa berita gembira bahawa dia mengandung.Raja Arnold meminta tukang peramal meramal masa hadapan anaknya. Tuka...