SEMINGGU SEBELUM HARI PERKAHWINAN
Untuk berkahwin dengan wanita beragama Islam,Raj bersedia memeluk islam,sama ada dengan rela atau terpaksa,hanya Raj sahaja yang tahu isi hatinya. Keluarganya tidak membantah Raj menukar agama,asalkan perancangan mereka berjaya.
Keluarga Raj dan keluarga Dato Kadir sudah tiba di perkarangan Majlis Agama Islam Johor untuk menyambut kehadiran saudara Islam baru mereka.Raj dari awal telah belajar beberapa asas sebelum menghadiri majlis ini. Beberapa soalan ditanyakan, ada diantaranya membuatkan Raj terkedu mahu menjawab, tapi demi rancangan yang diatur bersama Ratika, perkahwinan ini harus dijalankan.
Tidak mudah baginya ingin memeluk agama Islam, apatah lagi agama ini tersangat asing baginya yang hampir 32 tahun menganut agama Hindu,banyak perbezaan ,larangan dan tegahan dalam agama Islam berbanding agamanya tetapi kerana sebuah perkahwinan yang diatur, jalan ini harus dipilih untuk memudahkan dirinya dan semua pihak.
Logan,abangnya duduk disebelah Raj.Cuba menenangkan dan memberi semangat kepada adiknya.Walapun mereka banyak berselisih pendapat,namun pada hari bahagia ini semuanya dilupakan Logan.
Logan adalah seorang bekas atlet Tae Kwan Do negara.Banyak kejohanan disertainya dari SUKMA sehinggalah ke Sukan SEA.Pingat Perak di Sukan SEA adalah pencapaian terbaik Logan sepanjang mewakili skuad kebangsaan.Bangga Logan dapat mengharumkan nama negara di pentas antarabangsa.
Selepas bersara dari menjadi atlet,Logan menumpukkan perhatian dengan membuka kelas TaeKwanDo dan menjadi seorang fitness coach.Logan ada menjalankan perniagaan sampingan menjual makanan kesihatan dan nutrisi.Logan juga kerap dipanggil memberi ceramah motivasi mengenai penjagaan kesihatan.
Logan kemudian berkahwin dengan Chandrani, juga atas aturan keluarga,namun Logan tidak seperti adiknya membantah malah bersetuju.Logan bersetuju walaupun hanya sekali bertemu bakal isteriya itu kerana merasakan bapanya tahu apa yang terbaik untuk anak-anaknya.
Datuk Rajagopal menaja semua kos perkahwinan putera sulungnya itu.Majlis diadakan di sebuah hotel terkemuka dan diraikan gilang gemilang.Datuk Rajagopal juga menghadiahkan Logan dan isterinya sebuah rumah,tidak jauh dari rumahnya.Jarak dalam beberapa kilometer sahaja.
Logan berasa amat gembira dengan pemberian bapanya,sangat bersyukur dengan rumah yang diberi itu.Jarak yang tidak jauh memudahkan Logan dan isteri lebih kerap menziarahi Datuk Rajagopal pada masa lapang.
Masa terus berlalu dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang anak lelaki berusia 6 tahun.
Logan tersenyum memandang adiknya,Raj yang kini telah bergelar suami kepada seorang gadis Melayu.Logan berharap Raj akan menjadi suami yang baik buat Nur dan berubah sikapnya selepas perkahwinan ini.Walaupun kini Raj sudah berlainan agama,namun ikatan hubungan darah mereka adik beradik tetap akan dijaga.
"Alhamdulillah"
Ucapan syukur dari ustaz yang menjadi saksi persaksian lafaz syahadah Raj.Raj dipeluk oleh ustaz itu dan ahli keluarga yang hadir, kini dia telah menjadi sebahagian dari umat nabi Muhammad S.A.W, majlis diraikan dengan sedikit bacaan doa syukur dan diiringi selawat ke atas Baginda SAW. Terasa sejuk tatkala iringan selawat dinyayikan, hatinya terasa seperti ingin menangis kegembiraan,Raj merasakan pelik dengan hal itu, Raj hanya menerima pelukan dengan orang yang ada disitu.
Balik sahaja dari Majlis Agama Islam Johor, Raj tanpa membuang masa segera pulang ke apartmentnya.Sebaik pintu dibuka,kelihatan Ratika sudahpun menunggu kepulangannya dengan hanya mengenakan lingerie putih seperti ingin meraikan kejayaan fasa pertama rancangan mereka.
Ratika sengaja duduk mengangkang menampakkan kemaluannya yang tumbuh sedikit bulu yang telah dicukurnya sebelum mengenakan lingerie putih itu. Terlihat keseluruhan tubuhnya yang hanya disarungkan lingerie berlubang yang menampakkan segala aset miliknya sambil menunggu Raj disofa coklat diruang tamu apartmen.
"Hi baby, lets have fun tonight, I'm all yours!" rintih Ratika meramas dadanya yang agak besar bersaiz 36D itu.Putingnya yang kelihatan tegang itu ditayang tayang dihadapan Raj sambil melentok lentokkan badannya menampakkan bontotnya yang besar.
Godaan Ratika entah kenapa tidak menarik perhatiannya,umpama lakonan kosong dimatanya,namun demi tidak menghampakan kekasihnya Raj menghampiri Ratika dan mencium dahi wanita itu
"I'm so sorry baby, i am so tired right now, can we do it later, tonight i kena baca test yang i kena conduct for my next operation, can we?" pinta Raj.
Ratika mencebik,
"Oh please Raj, bukan ke u yang selalu tak sabar nak have sex dengan i, bila i nak u pulak spoilkan mood i!" bentak Ratika berlalu meninggalkan Raj sendirian.
Raj pantas menarik tangan kekasihnya dan menekap dua jarinya di bibir Ratika,merapatkan kedua tapak tangan sebagi simbol meminta maaf.Ratika yang masih tidak berpuas hati menyentak tangannya berlalu masuk ke kamar tidur mereka.
Malam itu, Raj hanya memandang kulit buku panduan yang mahu dibacanya, hatinya seperti wujud satu perasaan aneh. Malam itu berlalu begitu sahaja, Raj tertidur di meja studynya sehingga dia tersentak mendengar bunyi kuat jam penggera bergema, jam menunjukkan sudah pukul 6.00 pagi.
Raj bergegas bangun dan mandi , dia melihat Ratika sudah pun tiada dikamar bilik tidurnya, "Awalnya dia bangun, masih merajuk hal semalam ke?" bisik hati Raj.
Raj segera mengenakan kemeja putih berbelang coklat di almarinya dan segera keluar menaiki kereta Proton X70 miliknya menuju ke hospital.
YOU ARE READING
HITAM & PUTIH WARNA KEHIDUPAN
SpiritualSebuah karya asal dari penulis akupendosa(yang terlupa password Wattpad) .Jalan cerita diolah semula bagi merancakkan lagi jalan cerita. Kerana engkau isteri Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini Tak semudah yang kita janjikan Yang kita janjikan Ke...