9.kapitola - posledný tréning

963 72 10
                                    

Zobúdzam sa, zaliezam do sprchy a obliekam sa. Už som strašne hladná! Prídem do jedálne a sadám si na svoje miesto. Nikto tu neni. Ani Haymitch. Avoxovia mi prinášajú jedlo. Rohlík s džemom a čajom. Za rohom sa zjavý Effie. „Dobré ránko, ako si sa vyspala?" „Dobre." „Ako ide tréning?" „Tiež dobre." „Tak potom výborne." Povedala s neuveritelným nadšením v hlase a ešte si zaťapkala rukami. Ešte dnes trénujeme, zajtra " predvedieme svoje schopnosti" , potom rozhovory a aréna. Najem sa a Peeta ešte neprišiel. Nechce sa mi naňho čakať. Idem k výťahu. „Nepočkáš na Peetu?" spýtala sa ma Effie s karhavým pohľadom. „Nie, už tam chcem ísť." „Tak teda dobre. Zabav sa." usmiala sa a išla vybuchovať Peetovi na dvere. Nastúpila som do výťahu a stlačila číslo 0. Tam sa nachádzala tréningová hala. Výťah sa zastavil na druhom poschodí a nastúpili ešte Cato a Clove. Clove ma ignorovala a Cato sa na mňa pozeral. „Ty si z dvanástky nie?" „Dobrý postreh." usmial sa. Počkať čo? Usmial? Jasne, už to chápem. Teraz sa na mňa usmieva a potom ma zabije. Toto je logika hier. Chcem byť doma. Doma v dvanástom kraji. Liečiť s mamou zranených. Byť s Katniss a Iskerníkom.

Otvorili sa dvere na výťahu. Teraz tu až tak moc vyvolených nie je a ja na seba nechcem upozorňovať s lukom. Vybrala som sa k rozpoznávaniu rastlín. Pre mňa to bolo jednoduché. Veď odmalička pomáham mame. A keďže normálne lieky nemáme, používame rastliny a byliny. Trocha sa to tu zaplnilo.

Za hodinku som sa naučila ešte založiť oheň a viazať pár uzlov. Už nemám čo robiť. Potom si všimnem Peetu. Tak idem k nemu. Je pri maskovacom stanovisku. „Čo tu robíš?" Pozrel sa na mňa. „Maľujem nevidíš?" uvidela som jeho ruku a wow! Odložil štetec a prešiel k stromu za ním. Jeho ruka akoby zmizla. Iba som pozerala s otvorenými ústami. „V pekárni som zdobil torty..." „Ale toto nie je súťaž o najlepšiu tortu." Začali sme sa smiať „To viem." Odišiel od stromu a začal sa umývať. „Hej!" začal niekto kričať. „On mi ukradol nôž!" bol to Cato a kričal na chlapca z trojky. Išiel sa naňho vrhnúť ale chytili ho dvaja inštruktori. Všetci ukazovali hore na strop. Pozrela som sa tam. Bola tam Rue s nožom v rukách a smiala sa. Tak ako my všetci.

Všetci sa vrátili k tomu čo pôvodne robili. Začala som ich pozorovať. Marvel hádzal oštepy. Glimmer strieľala z luku. Cato odsekával figurínam hlavy. A Clove hádzala s nožmi a vždy do stredu. Sú to proste profíci.

Všetci sa zrazu zhromaždili aby pozorovali ostatných. Na každého sa pozreli a niečo si šepkali. Ale na jednom sa zdržali dlhšie. Pozrela som sa tam a bol to Peeta. Snažil sa liezť po sieti, ktorá visela zo stropu. Udrží sa alebo spadne. Presne vtedy sa so sieťou obracia a padá na zem. Pribehnem k nemu. „Keď chceš niekoho zaujať tak toto už nerob." „Čo? Prečo?" vyzerá zmätene. „Pretože ťa práve pozorujú profíci." Otočil sa na nich akoby mi neveril. Vtedy som si všimla stojan s nejakými guľami čo vyzerali ťažko. „Nelež tu a choť hodiť jednou z tých vecičiek." „Ale prečo?" „Buď ticho a choď!" postavil sa a išiel tam. Vzal guľu a hodil ju do neďalekého stojanu na oštepy. Profíci si niečo šepkali a usmievali sa. Prišiel ku mne. „hmm ...Výborne." usmiala som sa naňho. „Som rád že si spokojná." Pretočil očami a pousmial sa. „Koniec tréningu." Ozvalo sa z reproduktoru. Všetci sa vybrali k výťahom, tak ako aj ja s Peetom. Natlačili sme sa do výťahu.

Prišli sme na naše poschodie. Neišla som do izby ale sadla som si hneď k stolu. Rýchlo som sa najedla, osprchovala a prezliekla do pyžama. Ľahla som si do postele. Až som zaspala.


Sme v aréne. Posledný dvaja. Ja a Peeta. Mám v ruke luk. Natiahnem šíp a strelím ho do brucha. Len tak stojí a pozerá pred seba. Strelím ho do ruky, nohy a znova do ruky. Nie žeby som netrafila, nechcem. Vytiahla som z opaska nôž. Prišla som k nemu a rozrezala mu obočie. Odrezala som mu ucho! A nakoniec som mu prebodla srdce. Zrútil sa na zem a začala sa z neho valiť krv. Na tričku mu vytvorila nápis. VRAH

S krikom som sa posadila. Bola som celá spotená a rýchlo som dýchala. Bol to len zlý sen. Iba zlý sen. Sú dve hodiny ráno. Vstávam a idem do kúpeľne. Napúšťam si do dlaní studenú vodu a umyjem si tvár. Znova som si ľahla a skúšala ešte zaspať a nakoniec sa mi to aj neviem ako podarilo.



Hunger Games - Prim ✔️Where stories live. Discover now