פרק 31: לערוך

361 7 0
                                    

-----קין-----

"מר קין, למה שלא תלך לנוח קודם? רק נעדכן אותך על ההתקדמות מאוחר יותר."

פול ניגש אליי עם כוס הקפה השלישית הלילה. ישבתי בנוקשות, בודק ומוודא מחדש הכל בקפידה ללא קשר לכמה זמן עבר.
שנינו בדקנו את המסמכים והסתכלנו דרך מצלמות המעקב ברחבי הבית לראיות שיתפסו את האשם כמה שיותר מהר כדי שלא יוכל לברוח.

"המצלמה במעגל סגור נפרצה לפני שבועיים. אני מנסה לשחזר נתונים שנמחקו אך האדם שעשה זאת חייב להיות בקיא ומאוד טוב בזה. זה מבאס כי הקבצים נמחקו ולא נשאר כמעט כלום."

ארם לחוץ.

"לעזאזל, אני תשוש! פשוט תסדר את התיקים. בכל מקרה איבדנו רק מסמכים. מישהו אולי עשה עלינו עבודה פנימית. קין והוא בטח היו בבית שלנו הרבה זמן. אחרת, זה לא היה כל כך מסובך. כפי שאני רואה את זה, אני חושב שזה מתוכנן בקפידה."

קים הטיח את הניירות לפניו בחוזקה.
כולם התאספו במשרדי ועמדו בתור כדי למיין את מסמכי ההוצאות. חופרים עסקאות עבר מלפני עשר שנים ועד האחרונה, למקרה שיהיו רמזים וימצאו את האשם משרידי המסמכים הנוספים.
אני מאמין שלפורש בהחלט אין שום קשר לזה. ואני אדאג להוכיח את זה. אני אמצא את הנוכל ואעניש אותם. זה קורה לעתים קרובות בחברות אחרות ובכל פעם אדם שהתמקד רק בלהיות דיסקרטי נתפס בקלות, הוא חייב להיות מתחזה שכיר או משהו. אני חושב שאחד מהעובדים הוותיקים שלנו שעבד כאן במשך שנים ידע על איך העסק שלנו עובד, אחד מהם חייב להיות המוח. ואני חייב להודות שהמסמכים החסרים האלה השפיעו עלינו מאוד. הקבצים החסרים הכילו מידע על העסק שלנו על סחורות לא חוקיות כגון נשק ונדל"ן גבול, כולל חשבוניות התשלום. אם המידע הזה דלף, הלקוחות שלנו יאבדו את האמון בנו בגלל שגילינו את זהותם הסודית. הכל קשור לשוק השחור. כל המידע חייב להיות סודי ביותר כולל השמות, הקרקע, שטר הבעלות והסכום שהזמינו. זה עוסק בכל המעשים הבלתי חוקיים כך שהבטיחות נפגעה. ואם למתחרים שהיו ברשותם מסמכים אלה, העובדה שהמשטרה יכולה לתפוס אותם יהיה הסוף עבורנו. לכן זה נושא גדול מאוד עבורנו. גם אם נוכל לקנות את החוק לעתים קרובות, אי חוקיות מסוג זה בקנה מידה גדול לא ניתנות לכיסוי על ידי הרשויות בצד שלנו. מסמכים חסרים פירושו גם שאנחנו פגיעים. אולי אנחנו נאבד את המוניטין שלנו ואת אמון הלקוחות שלנו שמוכנים להפנות לנו את הגב בכל פעם שאנחנו דופקים הכל. נפסיד הרבה כסף והאפשרות לפשוט רגל גדולה.

"קים, תרשום הכל, איזה מידע אבד ומי ירוויח מזה."

פניתי לאחי שכל הזמן קורע את המסמכים.

"בסדר, אני אתן לאנון לרשום הערות."

ביקשתי את עזרתו של אחי בעניין זה. אז כולם ישבו בתוך המשרד שלי. לא יכולתי להשתמש באף אחד מהאנשים שלי וזו הסיבה שהם התרחקו כמו כן. השומרים שלי שהיו מחוץ לדלת הרגישו נסערים כי לא נתתי לאף אחד מהם לעזור, מה שאומר שאני חושד בהם. כי רוב המסמכים החסרים היו בסמכות השיפוט שלי, האנשים של קים לא ידעו על זה כלום. זה רק העובדים שעובדים בשבילי שיש לנו בעיה איתם, אז כשהוריתי להם להישאר מחוץ לבדיקת הקבצים, כולם הורידו את ראשם כדי לקבל את זה. ההוראה שלי הייתה מוחלטת, כדי להיות הוגן עם כולם.
ישבתי ונאנחתי בפעם המאה.
לא משנה כמה קר המזגן, הזיעה שלי זלגה ללא הרף במורד הצוואר והגב. השעה כבר כמעט חמש. אחרי שפורש ארז את הדברים שלו והודיע על כך שהוא רוצה להתפטר בלי להקשיב לאף אחד, גייסתי מיד אנשים שיבואו למצוא ראיות. חוץ מזה, זה עסק בקנה מידה גדול, אני לא רוצה שפורש יהיה החשוד. יתר על כן, להאשים איזו נשמה תמימה בשביל זה. אז אני אוכיח לכולם שלפורש אין שום קשר לכלום. אני מאמין בדבריו, ואחרי היום הזה החלטתי להקשיב לו יותר. אני מקווה שלמרות כל מה שקרה בינינו, כולל סערת הרגשות והבעיה בעסק, לא ישפיעו על מערכת היחסים שלנו. אני אראה לו את הכנות שלי וכמה אני רציני איתו. האם אתה יכול לחכות? בבקשה תקשיב ותן לי הזדמנות להסביר.
לא משנה מה, לעולם לא אפגע בו שוב. בגלל מה שקרה, אני- עצמי נפגעתי. לא משעמם לי ממנו, אני כל כך מתגעגע אליו ואני רוצה ללכת ולהתפייס, רציתי ללכת אחריו אבל פשוט אין לי מספיק זמן. גם אם אלך אחריו עכשיו, זה יהיה חסר תועלת אלא אם כן טיהרתי את שמו. אני אחכה עד שהוא יירגע ואתן לו לראות מה אני עושה עבורו. אני רק מקווה שזה לא מאוחר מדי.

קיןפורש-הנובלה (ספר 3)Where stories live. Discover now