Kızlar şahin konağına yerleşeli 3 gün olmuştu. Evin bekar erkekleri sadece akşam yemeklerine uğrayıp otelde kalıyordu fatma hanım laf söz olur diye evde kalmalarına izin vermedi.
Edadan
Eve yerleşeli 3 gün oldu. Üç gündür bir aile sofrasında yemek yiyorduk. Uzunca yıldan sonra tam bir aile hissi yaşamak çok güzel şeydi. Fatma teyzem ve eşi ali amcam bizimle çok ilgileniyorlardı.ilk başta fatma hanım diyordum fatma teyzeye ama kızım sen elmisin oğlumun hayatını kurtardın teyze de bana dedi. Bende fatma teyze demeye başladım.o kadar iyi insanlardı ki. Ali amcam mirza'Nın yaşlanmış versiyonu gibiydi. Ece ile birlikte akşama kadar konakta vakit geçiriyorduk. Ben daha çok odamdan dışarı çıkmıyordum. Sadece akşam yemeklerine iniyordum.fatma teyze akşam yemeğini de odama getirmek istedi ama daha sonra odada sıkılıyorum diye hep birlikte yapmaya başladım. Mirza'nın kardeşi berzanla da tanıştım. Mirza'nın yemeklerde çaktırmadan eceye bakması ece'nin berzanla göz göze geldiğinde kötü kötü bakması anlamış değilim nedendir. Zamanı gelince ece anlatır diye üstelemek istemedim. Mirza akşam yemeğinden yarım saat erken gelip yanıma uğruyordu. Çok sıkıldım dediğim zaman bana vakit geçirecek hobi eşyalarıyla geliyordu. Gerçekten ilk tanıştığım adamla yakından bile geçmez. Sanki daha yeni yeni tanımaya başlıyordum onu. O beni sanki arkadaş gibi görüyordu geldiği zaman işlerinden bahsediyordu ben sıkılıyorum diye ama aramıza hep bir mesafe koyuyordu. Benimde kalbim onu görür görmez küt küt diye atmaya başlıyordu. Ona alışmak beni korkutuyordu zaten yaralarımda iyileşmeye başlamıştı belki de bu onu gördüğüm son günlerdi. Ilk defa bir erkeğin benimle yakından ilgilenmesi kendimi özel hissettiriyordu. Pansumana bir hemşire geliyordu.
Mirza'dan
Artık akşam olmasını dört gözle bekler oldum sanki tüm işin yorgunluğu tarçın kokukusunu alınca bitiyordu. Işten biraz erken çıkıp ilk önce eda'Ya uğruyordum bugünde vakit geçirmesi için puzzle aldım
Eda'Nin kapısını çaldim.
-geel
-mirza hoşgeldin.
Bugün sesi biraz daha iyi geliyordu.
-sıkılıyorum yine ece de yemeklere yardıma gitti .ben yine kaldım odada yalnız başıma
Dudaklarını büzerek konuştuğundan bu kadının haberi yokmuydu. Onu her gördükçe dudaklarınin tadını merak etme duygumu geçiremiyordum.
-yapma
Dedim
-ne dedi
-yok bişey dedim o biraz daha dudaklarını büzerek konuşmaya devam ederse istenmeyen durumlar gerçekleşicekti.eda'nın yanında kendimi olmak istediğim sıradan bir insan gibi hissediyordum. Eda beni el pençe divan karşılamıyordu. Beni ağa gibi gördüğünü bile düşünmüyorum.aklına estiği her soruyu soruyordu. Heyecanlanınca çok hızlı konuşuyordu. Bana ağam demiyordu en önemlisi de edanın yaninda ben benliğimi buluyordum. Daha öncede kız arkadaşlarım olmuştu ama onların tek derdi ağa karısı olmaktı. Onlar beni hep bir pohpohlama peşindeydiler. Eda öyle değildi. Onunla sanki herşeyi konuşabilir gibi hissediyordum komik olaylarda kahkaha atıp dakikalarca gülmesi ciddi bir durumda bir öğretmen edasiyla dikkatlice dinlemesi bu hissin adı neydi bilmiyorum ama edanin yanında olmak bana huzur veriyordu.
-eda bugün biraz daha iyi misin?
-mirza bugün çok iyiyim artık gitme vaktim geldi sanki dedi
-daha erken tam dikişlerin kapanmadı dedim.yaklaşıyordu gitme vakti unutmak istediğim bu gerçeği unutamıyordum.eda yakında gidecekti.
-işin nasıl geçti mirza dedi
-aynı 2 toplantım vardı bugün dedim
-uff benim işlerim kesin birikti.bugün departman şefini aradım açmadı gıcık adam dedi
görmemiştir aradığını eda dedim
-ece acaba benim yıllık iznimi mi almıştı hiç bir şeyden haberim yok
-olabilir. Başka türlü bu kadar izin verirler mi
-asla. Pislik patronum izin konularında pintinin dibidir. Adamin elinde olsa yıllık izin bile kullandıttırmayacak
-patronların ardından bu kadar kötü konuşulduğunu bilmiyordum dedim
-patron kötüyse konuşulur mirza bey.
-bende bir patronum eda hanım ardımdan böyle konuşan çalışanlarım var mıdır bi düşünmeme sebep oldun.
- sen iyi bir patrona benziyorsun mirza bey dedi
--kişiden kişiye değişir dedim
-demek adam kayırmacılılık yapıyorsun mirza
-adamına göre muamale benimkisi dedim.Kapı çaldı bizi yemeğe çağırıyorlar. Hangi ara yarım saat geçti.
Yarın konakta töre toplantısı olucaktı. Ev ahalisine bildirmem gerekiyordu. Kızlarında toplantı boyunca odadan çıkmaması onların güvenliği için gerekli.taner ve amcamin sağı solu belli olmaz. Eda'nın daha fazla daha zarar görmesini istemiyordum.
Masaya geçtik. kızların misafirliği ile sanki büyük bir aile gibi duruyorduk. Annemle ne zaman baş başa kalsak edayı övüp duruyordu. Sonra da ben ne zaman torun sevicem diye ağlamaya başlıyordu. Bu gün eda'yı gelin alalim biz nerden bulucaz böyle ağırbaşlı kızı dedi
-Canım anam eda ile biz nasıl olucaz o kız buraya gelin mi gelir dedim.
-o zaman gönlün var aa oğul tek derdimiz onun gelin gelmemek istemesi mi dedi
Bu kadın yılların kurduydu. Bu dediğimden onu nasıl çıkarmıştı. Sonra da lafı çevirip hemen ayrıldım yanından.eda misafirdi burda ve misafirlik bitince kendi hayatına dönücekti. Bu kız büyük şehirden gelip burda yaşamak istemezdi. Burda töre vardı o kız orda hürdü. Gelip mardin gelini olmak istemezdi.
Baş köşeye oturdum. Yemek yemeye başladık.
-yarın töre toplantısı var burda baba dedim
-ne karar verdin oğul ölüm mü düğün mü dedi
Nasıl kolay bir soruydu dilden dökülürken ama kaç insanın hayatı dilimin ucundaydı.
-düğün baba berdel olmalı dedim
-taner kabul eder mi aa oğul
-etmek zorunda baba töre yüzünden kimsenin ölmesini istemiyorum.
-Ali'nin kız kardeşi var mı oğul
-yoktur baba Ali'nin amcasının kızıyla berdel olucak.
-kabul ederler mi ağalar oğul
-ağa benim baba son sözü ben söylerim. Taner 'de kabul etmek zorunda.
-eda ve ece yarın toplantı boyunca odalarınızdan dışarı çıkmayın. Taner ve amcamın sağ solu belli olmaz.
Eda- yine silahlar patlar mı mirza.biz otele gidebiliriz.
-otele gerek yok. Siz odalarınızda kalın yeter.silahlara gerek kalmadan çözmek için elimden geleni yapıcam.
Yemekten sonra terasta çay içiyorduk.biz berzan babam ve ben bir divanda kızlar ayrı bir divanda annemle sohbet ediyordu. Babamlarla sohbet bitti. Kızların konuşmasına kulak misafiri oldum
-eda benim sana bir şey söylemem gerekiyor.
-bugün departman şefin telefonunu açmadı çünkü seni kovdular
-Neeee
Eda'nın bir anda sesinin çook çıkması tüm dikkatleri üstlerine çekti.
-eda vurulduğunun ertesi günü yıllık izni kullanman gerektiğini anlatmak içn şefini aradım sebebini söylememe fırsat bile vermeden bizim yoğun zamanımızda yanımızda olmayan daha sonra hiç gelmesin dedi eda
Eda ne diyeceğini bilemiyordu. Bu işe ihtiyacı vardı. Her ay düzenli bir şekilde ailesine para yolluyordu şimdi ne yapaacaktı. Eda'nin bir anda yüzünün düşmesiyle ali amca
-üzülme kızım sana iş mi yok. Hiç olmadı bizim şirkette çalışırsın.
-olur mu öyle ali amca kaç yıllık emeğimi çöpe atmışlar.
-ayıp etmişler kızım da elden biŕ şey gelmez. Şirkette her zaman kapımız açık kızım
-çok teşekkür ederim ali amca
Ece
-eda bak aklıma ne geldi. Sana uçakta iş teklifinde bulunan adamın iş teklifini kabul etsene hem işte aramazsın.ismi neydi hatırlayamadım ama
-onu ben nasıl unuttum ece .haklısın onun teklifini kabul etmem en doğrusu. Kapı kapı iş aramak istemiyorum bir daha.
Mirza hemen sessizliğini bozup konuşmaya girdi
-adamın adı ne dedi
Mirza'nın hesap sorar gibi sorması eda'yı sinirlendirdi ama ortamı daha fazla germek istemedi.cevap verdi
-Aslan Varla mı varlı mı soyadını net hatırlamıyorum
-asla kabul etmeyeceksin aslanın teklifini
Eda ne olduğunu anlamadı.neden bir anda bu kadar tepki vermişti bu adam.
-sen nerden tanıyorsun adamı
-bizimle aynı iş yapıyorlar. İhalelerde genellikle karşı karşıya geliyoruz.
-bilmiyorum mirza tam kararımı vermedim işi kabul etme konusunda. senin de bu konu hakkında fikrini sorduğumu hatırlamıyorum .dedi
Eda içindekileri dökmenin verdiği huzurla odasına çekildi. Hem o kimdi de hayatı hakkında fikir söylüyordu.
Mirza sinirden kıpkırmızı kızardı.Ev ahalisi odadına çekildi berzan otele döndü. Mirza ise terasta sinirlerinin yatışmasını bekliyordu.
Ne demişti eda ona sana fikirlerini sormadım
-göstericem ben sana fikirlerimi güzellikle ya da zorla diye mırıldandı genç adam.
Aslan varlı'dan bahsediyordu eda.can düşmanıydı o adam.
- bense mirzaysam seni o yavşak it herifin yanında çalıştırmam.
Eda'nın ağzından
Kovulmuştum sadece zamansız yıllık izin kullandım diye. Ben canımla boğuşuyordum be ameliyat masasından kalkıp kuş olup iş yerine mi uçsaydım be ne yapsaydım. Bir de mirza çıkmıştı tam diyordum göründüğu gibi değilmiş bir bakıyorum göründüğü kadar odunmuş.bana karışma hakkını da nerden kazanmıştı . O benim neyimdi de bana karışıyordu. Sanki benim o işi kabul etmeme gibi şansım vardı. Yeni iş bulmak ne kadar zordu.aileme bakmak zorundaydım ben. Aniden içeri biri girdi bu saatte eceden başka kimse içeri girmez diyordum ki mirza
-mirza senin ne işin var bu saatte benim odamda
-uyuyamadım.
-ne yapabilirim mirza
-o adamın yanında çalışmayacaksın.
-sen benim neyim olarak buna karar veriyorsun
Genç adam birden kızı duvarla kollarının arasına aldı. Çok mu sıcak olmuştu burası diye düşündü kadın.
-eda beni daha fazla zorlama o adamın yanında çalışamzsın
-senn sen
Kızın sanki dili lâl olmuştu. Bu yakınlık çok fazlaydı kalbine.
-mirza ben o işte çalışmak zorundayım.başka bir şansım yok.
Kızın yanına daha da yaklaşarak konuşması kızın sanki düşünme yetisini kaybettiriyordu.
-eda bizim şirkette çalışırsın olur biter dedi genç adam
-hayır mirza kabul etmiyorum.
Kız onu da düşünmüştü ama mirza ile patron çalışan ilişkisine girmek istemiyordu. En azından arkadaş kalabilirlerdi.
Adam daha fazla dayanamadı kızın dudaklarına yapıştı. Bu kadar inatlaşması adamın ar damarına basmıştı.eda ne olduğunu anlamamıştı ilk defa biriyle öpüşüyordu. Ne kadar Da tatlıydı bu kızın dudakları karşılık ver dedi adam. Kızın mantığı dur iç sesi sende istiyorsun diyordu hayatında ilk defa kalbinin sesini dinlemeye karar verdi. Adam -beni taklit et dedi. Adamın dediği gibi karşılık verdi. Ne kadar güzel bir şeymiş öpüşmek diye düşündü kız. Uzun geçen tutkulu bir öpücükten sonra mirza durdu.
-eda sen benimsin anlıyormusun ve benim kadınım benim sözümü dinleyecek.Aşkolar bu bölümde buraya kadar . Asıl hikaye tanerle birlikte başlayacak bunlar daha hiç birşey.olaya biraz da komiklik katmak istiyorum. Bakalım yeni bölümler neler getiricek görücez.🙋♀️
22.07.2022
-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK'I MARDİN
ChickLitsadece iki gün gezme hayali ile gideceğimiz Mardin evim olmuştu. İki kız sadece kafa dağıtmak için gitmişlerdi Mardin'e ama hayat onlara neler gösterecek bakalım okuyup görebilirsiniz. Berdele kurban edilen Taner ve Huriye hayat onlara ne getirece...