Duyuru🙋♂️
Arkadaşlar eğer bölümleri okursanız yorum veya vote atarmısınız. Her gün bölüm atmaya çalışıyorum siz de desteklerseniz çok mutlu olurum.İnsan bir kere birine geç kalır ve bir daha hiç kimse için acele etmez
Yaşar KemalDün geceden sonra eda hâlâ kendine gelememişti. mirza ağa son lafını söyleyip odadan hemen çıkmıştı.kız anın verdiği heyecanla zaten ne diyeceğini bilememişti.dün ne demişti o adam ona- eda sen benimsin ve benim kadınım benim sözlerimi dinleyecek- dün geceden beri bu sözler kafasında dönüp duruyordu. Kız ne düşüneceğini bilemiyordu. Bir yandan kalbi pır pır ediyordu adam da onu seviyor diye. Bir yandanda adamın bu kadar onu sahiplenmesi kadını öfkelendirmeli miydi bilmiyordu .adam hayatına karışıyor diye kızmalımıydı bilmiyordu kadının kafası allak bullak olmuştu. Adamın yüzüne bi daha nasıl bakıcaktı. Onu sahiplenen biri vardı ne demişti adam sen benimsin.hep bir insana bir kişiye ait olma hissiyle yanıp tutuşuyordu kadın. Mutlu mu olmalıydı sevdiği adam onu seviyor diye.mardine gelin gelmek bir de ağa karısına gelin olmak kadın bu kadar sorumluluğun altından kalkabilirmiydi.kız hep küçük bir evim ve ailem diye hayallere girerdi.ama ağaya aşık olmuştu. Hep bi zenginlere önyargıyla yaklaşırdı birde zengin birini bulmuştu. Gerçekten ne yapıcaktı töre vardı bu şehirde eda hep kendi kurallarıyla yaşamıştı. Yılların kalıplaşmış kuralları olan bu şehirde yaşayabilirmiydi? Kabul ediyordu sevmişti mardini ama yaşamak başka bir şeydi. Sahi ağa karısı olmak ne gerektirir. Kadın hiç bir şey bilmiyordu. Ne töre hakında ne de bu şehirin insanları hakkında. Sadece duyduğu kulaktan duyma doğruluğu bile belli olmayan söyleşilerden başka mardin ve töre hakkında başka bir şey bilmiyordu. Şimdi mirza ile sevgilimi olmuşlardı bunlar. İlk öpücüğü kızın aklına geldikçe yanakları al al oluyordu. Çok değişik bir şeymiş öpüşmek. Sevgilisi olmuştu ama kimseyle öpüşücek kadar yakınlık kurmamıştı. Bu adam bir haftada tüm tabularını kırmıştı. Mirza'nın yanında sanki başka bir eda vardı mantığını kenara bırakmış sadece kalbini dinleyen. Daha fazla düşünmekten sıkıldı kadın kafasındaki soruları en yakın zamanda mirza ile konuşmalıydı. Aşağıda töre toplantısı vardı. Evde bir hayalet ev havası vardı. Evin çalışanları bile çok gergindi. Sahi bu hep böyle mi olacaktı. Hayatında hep bir gerginlik ve kaos durumu. kızın aklındakiler onu yormaya başladı en iyisi kitap okumaktı biraz düşünmeyi bırakıp akışına bırakmalıydı.
Mirza ağa'nın ağzından
Bugün töre toplantısı vardı.ali ve zeynebin ölmesine izin veremem berdel olmalıydı. Ama tanerin ne tepki vereceğini bilemiyorum. Taner dediğim dedik biridir . Kendi kuralları vardır ona söz dinletmek beni burda zorlayan en zor şeylerden biridir.ama kabul etmeliydi iki tarafta kimse ölmemeliydi. Ali'nin kız kardeşi yoktu bir amcasınında sadece bir kızı vardı tanerle o kız evlenmek zorundaydı. Dün araştırdığıma göre kız 17 yaşındaymış.taner 24 yaşındaydı aralarında yaş farkı da vardı. Ama benim korkum tanerin tüm sinirini kızdan çıkarma olasılığıydı. Taneri biliyordum ya öfkesiyle tutuşup alev alırdı ya da o alevde herkesi de tutuştururdu. Olan o kıza olacaktı onun için elimden hiç bir şey gelmiyordu.taner'in hiç evlilik düşünmüyordu. Şimdi ise töre gereği biriyle evlenecekti.
Ağalar toplandı taner ve amcam yine çok sinirliydi. Taner ayağını titretiriyordu.her an kavgaya hazir gibi bir duruşu vardı. Şehmuzoğullarinin da ağası gelmişti.ortamı biraz sakinleştirmem gerekiyordu.
-ağalar hoşgelmişsiniz konağıma
Ağalardan biri söze girdi
-Hiç hoş gelmedik mirza ağam. Bu iş fazla uzadı. Herkes töre nerdedir diye sormakta
-geç olsun güç olmasın osman ağa dedi
-hem ali hastaneden daha bugün çıktı.
Taner -gebersin it oğlu it. Zaten o ölmediyse bile ben öldürcem
Şehmuzoğullarının ağası -ayıp oluyor taner ağa dedi
Taner çok sinirliydi.
-ne ayıbı lan oğlunuz kardeşimi kaçırırken bu ayıp nerdeydi lan
-sakin ol taner dedi mirza yoksa ortalığın karışması bir kibrit çöpünün yanışı kadar kısa bir sürede olabilirdi.
Osman ağa-
-ağam senin kararın nedir
Mirza artık lafa girdi.
-ağalar ben kararımı oylamaya sunmadan direkt vericem bu olay berdelle son bulacak. Kimsenin canına zarar gelmeyecek.
Mirza'nin sert ve otoriter sesi ortalıkta bir sükunet oluşturdu. Ta ki taner bozana kadar
-ne berdeli mirza ağa.ben kabul etmiyorum.
-istesen de istemesende alinin amcasının kızı huriye ile berdel olucaksın taner.
-ne huriyesi mirza ağa . Ben kabul etmem berdeli bilesin.her bi boku Ali ve zeynep yapsın boku ben yiyem.kabul etmem asla.
-ağzını düzle taner.
Başka zaman aileler berdel olsun der. Bu seferde aileler berdeli istemiyordu. Mirza ne yapacağını şaşırdi. En iyisi otoritesini kullanmaktı.
-taner ya berdeli kabul edersin ya da amcamın mallarından hepsinden vazgeçip mardini terk edersin.
Taner en sonunda pes etti. O da biliyordu ki mardin de en son kararı yine töre verecekti. Hakkı olan mallardan vazgeçmeyi aklının ucundan bile geçirmedi.
-tamam berdel olsun dedi taner.
Mirza son noktayı koydu-
-ağalar karar verildi berdel olacak. Ali ve zeynebe ;taner ve huriye'ye en kısa zamanda düğün yapılacak bu iş de burda kapanacak
dedi
Ağalar onaylarcasına başlarını salladılar.mirza amcasının birşey demesini beklerken adam bugün sessiz ve durgun görünüyordu.
-ağalar sizin demek istediğiniz bir lafınız var mıdır
Agalar hep bir ağızdan
-Yoktur mirza ağam.sen ne dersen o
Dediler.
Mirza'nın adaletine tüm ağalar güvenirdi. Ali ağa'nın oğlum mirza'ya ağalık geçsin artık dediği zaman tüm ağalar mirzanın genç yaşına rağmen kabul ettiler. Mirza her zaman olgun ve aklı başındaydı. Ağalığa geçtiği andan itibarende ağalığın hakkını sonuna kadar vermiştı.ağa gibi ağa olmuştu. Tüm herkes tarafından sevilirdi mirza.büyükler sayar küçükler severdi mirza ağayı.
Ağalar dağıldı mirza'nın kafası ağrıyordu. Odasına çıktı belki de biraz uyusa kafasının ağrısı geçerdi. Yatağına uzandı dün eda ile yaşadığı anları düşündü bugünkü toplantının kritiğini yaptı kafasında. Eda 10 günde kalbine giren kadın. Mirza hep annesinin bulacağı mardin gelenek ve görenekleriyle yetişmiş bir kızla evleneceğini düşünürdü. Aşk ona göre bir şey değildi.ta ki eda ile tanışana kadar adam bir düşündü de eda'yı sevmiyordu eda'Ya ilk görüşte aşık olmuştu. Ağa toplantısının içine birdenbire düşen o burnu dik kıza ilk görüşte aşık olmuştu.o toplantıda eda 'nın -siz ne yaptığınızı sanıyorsunuz ne oluyor burda dediği an kafasında canlandı nasılda ateş saçıyordu o gözler. Asi ve güzel diye geçirmişti o an mirza. Daha sonra arabada tarçın kokusunun kendisini sakinleştirmesi o kokunun kaynağını bulma isteği uyandırmıştı adamda. Madem aşık oldum evlenicem dedi içinden. Dün gece kızın aslan varlı'nın yanında çalışma ihtimali bile adamı deli etmeye yetmişti. Eda'nın gitme vaktime az kaldı dediği zamanı hatırladı.eda'nın tamamen gitme ihtimalini düşündü mirza.düşüncesi bile adamı sinirlendiriyordu. Hangi ara bu kadar bağlanmıştü bu kadına bilmiyordu. Dün öpüştüğü anlar zihninde canlandı daha fazlasını istedi adam. Kızın öpüşmeyi bilememesi adamı sevindirdi.kızın ilk öpücüüne sahip olmanın mutluluğunu yaşadı. Kızı o kadar narin ve istekli öptü ki o an içinden geçirdiği düşünceleri diline vurdu.-sen benimsin eda ve benim kadınım benim sözümden çıkmayacak demişti. Benim kadınım lafını ilk defa kullanmıştı genç adam . eda sadece onun olmalıydı. Evlenmek istiyordu genç adam ilk defa bu kadar çok istiyordu evliliği. Annesinin zorla tanıştırdığı kızlardan sonra evlilikten soğumuştu ama eda ile bir aile kurma fikri adamın yanağında bir tebessüm oluşturuyordu. Acaba adam farkındamıydı bu durumdan.Aşkolar merhaba bir bölümün daha sonuna geldik. Artık huriye ve taner sahneleri gelsin istiyorum . Siz ne ďüşünüyorsunuz.bu konu hakkında.taner sizce huriyeye nasıl davranacak. Şimdiden söyleyeyim süpriz bölümler daha gelmedi. Olaylar çok klasik falan demeyin en heyecanlı sahnelere daha gelmedik bile. Arkadaşlar ilk kitabım beğeni ve yorum istiyorum. Beğeni ve yorum geldikçe daha mutlu olucam sanki şimdi kimse okumuyor gibi hissediyorum.şu anda 154 okuma oldu inşallah 1 k olduğu zamanlarda gelir.
Hoşçakalın.
22.07.2022Mirza ağamız
Uyumaya çalışan ama mirza ağayı düşünmekten uyuyamayan bir adet eda bırakıyorum {hayali}
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK'I MARDİN
ChickLitsadece iki gün gezme hayali ile gideceğimiz Mardin evim olmuştu. İki kız sadece kafa dağıtmak için gitmişlerdi Mardin'e ama hayat onlara neler gösterecek bakalım okuyup görebilirsiniz. Berdele kurban edilen Taner ve Huriye hayat onlara ne getirece...