Arkadaşlar vote ve yorumları bekliyorum👋
Tanerden
Ağalar toplandı.berdel kararı verildi. Bir hafta sonra düğün vardı.bugün kızı istemeye gidicektik.hayatimda bir kere Bile görmediğim kızla gelecek hafta evleniyordum..hay ben böyle işin anasını satayım. Sadece mirza'nın tehdidi yüzünden kabul ettim berdeli zeynebin yaşayıp yaşamaması umrumda bile değildi. Şeytan diyor ki al başını git kim ne yaparsa yapsın ama burası benim yuvamdı. Gitsem bile bir yanım hep bir eksik yaşayacaktım.en iyisi bu evliliği kabul etmekti.
-Anaaaaa nerdesin anaaaa
-efendim oğul mutfaktayım.
Taner'in annesi dışarı gelmişti. Bugün töre kararı verilecekti tanerin bu sinirli gelişine bakılırsa berdel olmalıydı karar.
-ne karar verildi oğlum dedi kadın.kızının ölmesini istemiyordu.ama oğlunu da sinirlendirmeden hareket etmeliydi. Kadın biliyordu ki taner berdel istemiyordu. Kardeşinin yaşayıp yaşamaması umrunda bile değildi. Kadın bi an düşündü nerde hata yaptım ben diye. oğlu neden bu kadar merhametsizdi. Insan kardeşini hiç mi sevmezdi. Kadın taner'e hiç sevgisini gösteremediğini düşündü. Sevgisizlik onu bu hale getirmişti.taner doğunca kayınbabası ve kaynanası da bu konakta yaşıyordu aman ayıp olur diye çocuğunu sevip ilgilenemezdi kadın. Zaten tüm konağın yükü üstündeydi. Taner biraz daha büyüyünce de babasının yanında işleri öğrenicek diye babasının hiç yanından ayrılmazdı. Kadın tüm hatayı kendinde buldu çocuğuna sevgi ve merhameti öğretememişti.zeynep doğduğunda bile pek taner kardeşine yaklaşmazdı. Hep güzel bir kardeşlik ilişkisi olsun isterdim ama olmadı.kader dedi kadın kader. Belki değişirdi oğlu belki de
Ögrenirdi sevmeyi sevilmeyi .belki bu evlilik Taner'e de iyi gelirdi. Kadının tek duası gelininin çok iyi biriti olmasıydı. Taner'i çok sevebilecek biri olmasıydı.
-ana berdele karar verildi. Bu akşam kızı istemeye gitcez hazırlık yap
Kadın mutluydu kızı yaşayacaktı ama gelinin için üzülüyordu. Taner nasıl davranacakti ona.
Kadın fark etmeden tebessüm etmişti. Taner zaten sinirliyid bir de anasının berdele sevinmesi onu daha da sinirlendirdi.
-ana hiç sevinme. Ben de tanersem bu konağı gelinine dar edicem.bir gün bile yüzü gülmeyecek burda
-a oğul sen ne dersin. Kızın ne suçu var. Başkasının hatasının bedelini niye kıza ödeticeksin oğlum.
-ana ben yanıyorsam o da yanacak.dedi
Adam bilmiyirdu ki sadece aşkından yanıp kül olacağına.gözü sadece intikam hırsı doluydu. o kızdan intikam almak istiyordu.elinden başka da bir şey gelmiyord
Akşam
Taner gördüğüne çok şaşırdı. Kızın evi eski bir gecekonduydu. Içinden bir kez daha küfretti kendine bu kız şimdi zengin kocaya kapak attım diye mutludur dedi. Adamı kızın mutlu olması düşüncesine bile sinirlendiriyordu.tanerleri kapida bir adam karşıladı.sanirim kızın babasıydı.İcerisinin dışarıdan daha iyi durumda olduğunu düşündü taner.en azından evin içi dökülmüyordu. Tanerin babası ahmet ağa söze girdi.
-veli sende biliyorsun ki töre kararını verdi.bizde adetler yerini bulsun diye geldik buraya.Allah'ın emri peygamberin kavli ile kızın huriyeyi oğlum tanere istiyorum dedi
-ahmet ağam töre kararını verdi bize laf düşmez. Verdim gitti.
Veli üzülüyordu aslında kızını vermek dahi istemiyordu ama elden ne gelir. burası mardindi burda törenin lafının üstüne laf denmezdi. Her şeyi yokuşa sürse kızı daha çok zarar görecekti en iyisi boyun eğmekti.kızı kahveleri getirdi.canım kızım dedi adam ne kadar da annesine benziyordu. sarı saçları yeşil gözleri aynı annesinin gençlik haline benziyordu. Ya diyordu üzülürse biliyordu ki kızı çok safçaydı.evden pek dışarı çıkmamıştı.kalbine hiç kötülük getirmezdi. Hep yüzü gülerdi ya dedi yüzü artık gülmesse ya içindeki iyilik ışığı sönerse düşüncesi bile adamı kahnrediyordu. Ağa gelini nasıl olacaktı kızı. Yol yordam bilirmiydi kızı bunları öğreticek bir anası olmamıştı. Saftı kızı çok saftı adam bile hayret ederdi nasıl bu kadar saf olur diye ağa konağında kurtlar sofrasına yem olurdu kızı ama elinden hiçbir şey gelmiyordu adamın.nasılda tebessümle kahveleri dağıtıyordu.
Aa kızım boku yicen haberin yok demek isterdi adam da aklına gelen gerçekler diline gelmiyordu. A benim saf kızım diye üzüldü adam.sabah töre kararını kızına anlatınca boş boş yüzüme baktı sonra da tamam baba dedi. Başkası olsa hayır derdi.bağırır sinirlenir istemiyorum derdi ama kızım sadece tamam baba dedi.
Taner biraz daha sinirlendi bu kız neden bu kadar mutlu dedi tabi sevinir zengin ağaya kapak atıyor diye içinden geçirdi. Bende tanersem beş kuruş yedirmezdim bu kıza. Kızın güzel olduğunu düşündü dolgun pembe dudaklar sarı bukle saçlar yeşil gözleri burnundaki hafif çilleri ile bu kız gerçekten çok güzeldi. Ama hiç bir şeyi değiştirmezdi bu gerçek o kız hiçbir zaman gerçekte karısı olmayacaktı.hiçbir zaman karısı yapmayacaktı onu üstüne kuma bile alırdı ama onunla olmazdı. Aslında buraya gelmek bile istememişti ama babası illaki gelmelisin deyince hiçbir şey diyememişti. Kız kahveleri dağıtıp çıktıktan sonra veli bey söze girdi.
-ağam kız anasız büyüdü. Pek safça diye zarar görsün istemedim pek dışarıya bile çıkarmadım. Nasıl olur bilmem size layığı ile gelinlik yapabilir mi dedi
Taner'in Annesi ayşe hanım lafa girdi.
-ben öğretirim öğrenmesi gereken her şeyi dedi.
Taner de külahıma anlat şimdi saf kız mı kaldı diye içinden geçirdi. Ama kızı yakından tanımaya başlayınca o da şaşıracaktı bu gerçeğe. Belki de bu gerçek kıza onu yakınlaştırıcakti kim bilir.
Yarın ayşe hanımla huriye'nin düğün alışverişine gidilmesine karar verildi.
Ertesi gün.
Ayşe hanım gelinini çok beğenmişti ne kadar da güzeldi tam oğlunun yanına yakışırdı. Kızın anasız büyümesine üzüldü ayşe hanım onu en çok kendisi anlardı o da anasız büyümüştü. Ben ona da ana olurum diye geçirdi içinden.
Huriye'yi evinden aldılar avm'ye gittiler. Kızla konuşmaya başladıkça kızın temiz kalpliliği ayşe hanımı bile şaşırttı acep o işi bilir mi diye düşünmeden edemedi? Kız hiçbir şeye hevesle yaklaşmıyordu başkası olsa onu da alıcam bunu da aldırcam diye herşeyi aldırmaya çalışırdı.ama daha aldığım kıyafetlere vile gerek yoktu masraf oldu diyordu. Bu kız bilmda masraf mı olurdu hiç. Ayşe hanım kızla adamakıllı konuşması gerektiğini düşündü.kıza ben senin de annenim bana anne de tamam mı kızım demişti kız da boynunu eğerek onaylamıştı.
Kıyafet alışverişi bittikten sonra kuyumcuya girdik. Kızın altınlarını ben yapıcaktım tanerle de alyans almaya bir gün gelirler.
-kızım beğende alalım dedi kadın kız baktıktan sonra bir çiçek desenli burma bilezik gösterdi
-bu nasıl anne dedi
Kız ilk defa kuyumcuya geliyordu. Her taraf sapsarı ve ışıl ışıl parlıyordu. Aslında takıyı çok severdi babasına hep aldırıyordu. Bir bilezik beğendi.
Ayşe hanim kuyumcuya fiyatını
Sordu.
-80 bin hanımım dedi kuyumcu.
Kız birden elindeki bileziği bıraktı kızın parayla çok iş olmazdı ama bilirdi ki çok paraydı
-anne almayalım bu pahalı dedi.ayşe hanım tebessüm etti. Bize bundan 10 tane olsun hasan efendi dedi.daha bir çok takı aldı ayşe hanım gelinine.huriye ise hayretle ayşe hanımı izliyordu.
-ana gerek yok dedikçe kadın takı alıyordu
En son susmaya karar verdi huriye yoksa bu kadın kuyumcuyu satın alacaktı.en sonunda kuyumcudan çıktılar huriye bir an hiç bitmeyecek sandı. Ya dedi tüm parası bittiyse evleneceği adamın.ne yiyeceklerdi evlendjkten sonra diye düşünmeden edemedi. ayşe hanım kızın birşey sormak istediğini anladı -sor hadi kızım seni dinliyom dedi
-anne sen o kadar takı aldında ya ağamın parası bittiyse evlendikten sonra biz ne yeriz. Ya aç kalırsak altınları mı yiyecez ana dedi
Huriye paranın daha çok yiyeceğe verildiği bir evde büyümüştü. Ya aç kalırsak bu altınlar yüzünden diye düşünüp duruyordu. Babasından arada bir kolye istediğinde bile babama masraf oluyorum diye üzülürdü. ayşe hanım huriyenin dediklerinden sonra bir kahkaha patlattı. Gerçekten gülmekten kendinden geçti.en son ne zaman bu kadar güldüm diye düşünmeden edemedi. Gerçekten bu kızla adamakıllı konuşmalıydı. Çok temiz bir kalpli bir kızdı gelini. Bu kadar takıdan ne olurdu ki.
-kızım dert etme sen aç falan kalmayız.bu kadar altının lafı mı olur.sen ağa gelini olucan dedi. Huriye
-tamam o zaman ana dedi. O sırada taner geldi.
taner
Toplantı için takım elbise almam lazımdı. Tam mağazadan çıktım annemle huriyeyi bi mağazanın önünde gördüm sahi onlar bugün alışverişe çıkıcaklardı..annem neden bu kadar çok gülüyordu. Demek anamı ele geçirmeye çalışıyor bu kız diye ďüşündüm.kaleyi içten fethetmeye çalışıyordu.bir de babası durmuş benim kızım saftır diyo.bak bi anamla sanki yılların gelini gibi geziyo Hemen yanlarına gittim.
-ana ne ettiniz bitti mi işleriniz dedim
-Bitti oğlum yemek yiyip evlerine bırakıcam huriyeyi
Taner kızın yüzüne bile bakmıyordu.sanki o yokmuş gibi davranıyordu. Huriye ise taneri görür görmez utanmıştı. Kızarıp bozarmıştı.ayşe hanım hemen fark etti kızın utandığını onlar bir hafta sonra evlenecekti.bu utanma işi iyi degildi birbirine alışmaları gerekirdi. Ayşe hanım oğluma gel sende yemege dese kabul etmezdi ama yine de bir şansını denemeye karar verdi.
-oğlum seni de yemeğe çağırcam da gelmessin bilirim dedi
-bende yemek yemek için gelmiştim ana dedi
Taner'in aslında karnı aç değildi ama bu melek yüzlü şeytanın annesini nasıl etkilediğini merak ediyordu. Kızın iyi davranışları bile adama kötü geliyordu. Bir de o kadar eşya almışlar diye içinden geçirdi. Ama bu sondu bidaha rüyasında görsün eşyayı da altını da diye içinden geçirdi. Yemekte huriye hiç konuşmadı başını bile kaldırmadı.taner de dizini titretip duruyordu. Bir hafta sonra karşısında duran sümüklüyle evleneceğine hâlâ inanamıyordu. Etrafında o kadar güzel ve olgun kızlar dururken evlendiği kız daha çocuktu onların yanında. Evlenelim ben göstericem ona sırıtmayı dedi. Taner yemekten sonra işyerine geçti ayşe hanımlar ise eve.ayşe hanım huriyeyle konuşmak istiyordu ama oğlu da yemeğe gelince konuşamamıştı. Gelini için endişeleniyordu kadın çok temiz kalpliydi.Arkadaşlar merhaba kitabım artık okunmaya başladığı için çok mutluyum.bu bölümü yazarken çok güldüm.taner ve huriye çiftini nasıl buldunuz.huriye karakterimiz biraz saf çünkü kapalı bir kutu içinde büyümüş insanlarla hiçbir zaman iç içe olmamış.
Arkadaşlar yorum ve vote gelirse diğer bölümde hemen gelicek.bir vote bile beni o kadar mutlu ediyor.en azından birileri okuyor hikayemi diyorum.hoşçakalın aşkolar🙋♀️🙋♀️🙋♀️
Huriye karakteri (hayali)
Taner Ağamız
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK'I MARDİN
ChickLitsadece iki gün gezme hayali ile gideceğimiz Mardin evim olmuştu. İki kız sadece kafa dağıtmak için gitmişlerdi Mardin'e ama hayat onlara neler gösterecek bakalım okuyup görebilirsiniz. Berdele kurban edilen Taner ve Huriye hayat onlara ne getirece...